Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italské dvojče Mazdy MX-5 nakonec nebude Alfa Romeo, půjde o Fiat Abarth
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový roadster má být kompenzací za „odcizený“ projekt Alfy 4C. Ta prý původně měla být škorpionem.
Novou generaci Mazdy MX-5 již známe nějaký ten pátek. Její vzhled, který leckoho rozčaroval, protentokrát necháme spát, místo toho se zaměříme na její italské dvojče. Jak je čtenářům Autoforum.cz jistě dobře známo, japonská automobilka vyvíjela novinku ve spolupráci s koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Původně přitom druhý „pán na holení“ měl dorazit jako Alfa Romeo, tento záměr však narazil na nové plány Sergia Marchionneho.
Šéf FCA totiž rozhodl, že veškeré modely Alfy Romeo musí být italské skrz naskrz, což znamená, že budou na apeninském poloostrovu nejen vyvinuty, ale také vyrobeny. Mazda MX-5 i její klon se ovšem budou montovat v japonské Hirošimě. Proto ostatně bylo oznámeno, že logo Alfy z přídě zmizí a nahradí je buď škorpion tuningové divize Abarth popř. znak samotného Fiatu.
Dosud jsme přitom nevěděli, jakým směrem se Italové vydají. Nové informace kolegů z australského Car Advice ovšem naznačují, že nejspíše půjde o první variantu. A to kvůli jisté kompenzaci za „odcizení“ projektu 4C. Tato dvoudveřová Alfa Romeo měla totiž původně být prvním samostatným modelem Abarthu, nakonec však dostala „prémiovější” logo.
Důvod tkví v onom znovuzrození Alfy, k němuž došlo právě s příchodem kupé 4C. Bez něj by totiž automobilka musela čekat až na příští rok, kdy bude představen nový sedan. Projekt Abarthu tedy záhy dostal větší podporu, načež nyní přichází ona kompenzace v podobě dvoumístného roadsteru. Stále ovšem existuje možnost, že nakonec ponese logo Fiatu a bude novodobým nástupcem modelu Barchetta.
Jistotu přitom budeme mít do půl roku, kdy by mělo dojít k představení italské novinky. Tím nám ovšem informace z Itálie nekončí, další naznačuje příchod nové Alfy Romeo Spider. Ta bude postavena na bázi platformy Giorgio, jíž sdílí se zmiňovaným sedanem. Počítat tedy opět můžeme s pohonem zadních kol, rámovat jej ale bude mohutnější karoserie a zřejmě dorazí i výkonnější motory.



Ačkoliv Abarth Roadster se objevil na neoficiálních ilustracích, podle vedení značky nebyla reálná verze nikdy v plánu. Nakonec by k takovému kroku však dojít mohlo v rámci jisté kompenzace za „odcizení“ projektu 4C
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle