Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I takové auto dnes vyrábí Mercedes. Nabízí hodně zvláštní věci, na luxus zapomeňte
2.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mercedesy platí za luxusní auta, a to i když se jedná o typy, které si s něčím takovým moc netykají. Značka přesto zůstává věrna tradicím a představila stroj mířící úplně jiným směrem.
Mercedes-Benz třídy G vznikl na konci sedmdesátých let minulého století jako vojenský speciál. Hranatý off-road s pohonem 4x4 nakonec vyjel i na silnice jako civilní auto, nadále ale zůstával také specializovaným prostředkem pro potřeby pohraniční stráže, vojáků, policistů a dalších bezpečnostních sil. Mezi bojovými organizacemi zájem o něj trvá, proto na trh přichází další, drsně vyhlížející verze.
Představený model Mercedes-Benz G MRV 6,2 v názvu skrývá slova Multi Role Vehicle (víceúčelový vůz) a informaci o celkové hmotnost 6,2 tuny. Je další evolucí projektu lehkých obrněných hlídkových aut, liší se novým odpružením a pancířem pod podlahou, což zvyšuje ochranné schopnosti cestujících. Jak je vidět, chybí mnoho dílů vnější karoserie, otevřené tělo není vhodné pro přímou účast v bojových operacích.
Primárním účelem je průzkum a převoz skupin zvláštních jednotek. Maskovaný Mercedes se vyhýbá přímému kontaktu s protivníkem, proto největší hrozbu znamenají nástražné výbušné systémy. Pro zlepšení ochrany proti minám slouží anti-fragmentační vícesložková vrstva podlahy vyrobená ze syntetického materiálu.
Mercedes-Benz G MRV 6,2 překonává rozbité silnice a neprobádané stezky pomocí portálových náprav s dvojicí tlumičů a pružin pro každé kolo. Asistují přitom centrální systém ovládání tlaku pneumatik včetně dofukování a off-roadové gumy o rozměru 305/80 R18 na obě nápravy. Nájezdový a sjezdový úhel odpovídá hodnotě 40 a 42 stupňů.
Světlá výška dosahuje 41,2 centimetrů, to umožňuje brodění vodou do hloubky jednoho metru. Délka vozidla je 5,52 metru, rozvor 3,42 metru, šířka 2,17 metru a výška je 2,18 metru nad zemí. Pozoruhodností může být silný trubkový rám kolem kabiny bez dveří a bez čelního skla. Posádku tvoří až šest vojáků v plné polní, nebo tři tuny nákladu. Čtyři lidé mohou využít anatomické sedačky s čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Navíc může hlídkový Mercedes táhnout přívěs o hmotnosti dvě tuny. Podvozkové části a kabina pochází ze sériových součástí civilního G řady W461.
Pod zelenou kapotou za chromovým krytem chladiče s hvězdou uprostřed trůní třílitrový šestiválcový vznětový motor V-6 OM642DE30LA o výkonu 138 kW (188 koní) a 400 Nm, se kterým spolupracuje pětistupňová automatická převodovka W5A 580 s redukcí. Jednou z výhod tohoto pohonu je schopnost běžet na nekvalitní palivo, což není neobvyklé v zemích třetího světa.
Výroba je připravena, Daimler čeká na zájem ozbrojených složek. Stálým zákazníkem je Bundeswehr, který již má dobré zkušenosti s Mercedesem na bojových misích. Další objednávky se očekávají ze zahraničí - jak moc tam bude MRV úspěšný, ukáže teprve čas.
Mercedes-Benz G MRV 6,2 budí respekt svým drsným charismatem, respekt si vybude už napohled
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva