I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3

Rusové složili hold starším Volhám. Stvořili moderní retro kupé s motory R6 a V8 od německého BWM.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3

1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rusové složili hold starším Volhám. Stvořili moderní retro kupé s motory R6 a V8 od německého BWM.

Ruský automobilismus si většina z nás jistě stále spojuje hlavně s auty jako je Lada Niva či některá z evolucí původního „žigulíku”. Tedy na jednu stranu svým způsobem legendárními stroji, ovšem značně zastaralými. Nedávno jsme vám ale ukázali 9 ruských aut posledních let, o kterých jste nejspíš nikdy neslyšeli jako důkaz, že i po pádu Železné opony v této zemi auta vznikala, někdy i velmi zajímavá. A není to jen věc minulých roků, také nyní přichází Rusové s novinkami.

Jednak jsou tu už známé mainstreamové modely opět od Lady, jako Vesta a X-Ray, které naznačují, že i na východ od našich hranic mohou vznikat atraktivní vozy. A nová kreace firmy Bilenkin Classic Cars nazvaná Vintage je důkazem, že i ruské sportovní kupé byste si klidně a bez uzardění mohli vylepit na stěnu své garáže.

Za tímto pozoruhodným vozem stojí tuningová společnost Cardi a designér Kirill Bilenkin, který se nechal ovlivnit tvary klasických kupé od Volhy. Těm pro změnu stálo modelem Volvo 1800. Moderní reinterpretace ovšem rozhodně nedopadla jako dort pejska a kočičky, místo toho na ní můžeme oči nechat.

Od exteriéru, který v případě dvoubarevného provedení připomíná také Aston Martin DB5, se tak přesuneme k technice, jež má k Rusku velmi daleko. Společnost Bilenkin totiž použila architekturu BMW 3 Coupe E92 i jeho motory. Za slabý přitom nemůžeme považovat již základní (černě lakovaný) model, o jehož pohon se stará přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 306 koní.

Více pozornosti ovšem přitahuje motorový prostor zde dvoubarevné verze, která si vypůjčila techniku od BMW M3. Počítat tedy můžeme s atmosférickým čtyřlitrovým osmiválcem, který zadní kola zásobuje 420 koňmi. Tedy nemalým výkonem, který dozajista stojí za působivou jízdní dynamikou. Konkrétní data Rusové zatím nezveřejnili, čekejme ale hodnoty blízké samotné M3. Pohonné ústrojí tak můžeme opustit a věnovat se budeme interiéru, kde opětovně můžeme hovořit o pastvě pro oči.

Základní provedení se kromě dalších chromových detailů dočkalo hnědé kůže a dřevěných dekorů, vedle nichž veškerá současná západní produkce vypadá jako laciné imitace. Přepracované M3 pak dále přihazuje umně zakomponovaný systém iDrive či řadicí páku s integrovaným křišťálem. Zároveň se pyšní perleťovými obroučkami budíků na přístrojovém štítu či brokátovým potahem sedadel a vnitřních dveřních panelů.

Opomenout nesmíme ani retro styl audio systému a klimatizace, veškeré technologie skryté za nimi jsou však ryze moderní. Tím nám informační pramen vysychá, dodat již můžeme pouze cenu, která s ohledem na opravdu komplexní přestavbu, kdy unikátem je každý panel karoserie, není zrovna nízká. Za základní verzi totiž dáte 130 000 Eur (cca 3,5 mil. Kč), přestavěné BMW M3 pak stojí 250 000 Eur (6,76 mil. Kč).


I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 1 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 10I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 2 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 11I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 3 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 12I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 4 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 13I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 5 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 14
Pod názvem Bilenkin Vintage si můžete koupit přepracované BMW 3 E92 se šestiválcem...

I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 6 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 01I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 7 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 02I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 8 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 03I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 9 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 04I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 10 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 05I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 11 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 06I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 12 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 07I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 13 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 08I Rusové umí stvořit sexy sporťák, Bilenkin Vintage má techniku BMW M3 - 14 - Bilenkin Vintage 2015 prvni sada 09
...či dokonce s atmosférickým osmiválcem, který zadní nápravu zásobuje 420 koňmi

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.