Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I Ford už si myslí, že budoucnost patří elektřině. Chystá Mustang i F-150 Hybrid
4.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford investuje do aut s alternativním pohonem 117 miliard korun. Dle šéfa značky se takových aut budou do 15 let prodávat desítky milionů.
Ford kdysi býval automobilkou, jejíž modely jsme měli velmi rádi. Přestože patřily do mainstreamu a dobře fungovaly i jako docela obyčejná přibližovadla, nabízely kolikrát více řidičských radostí než vozy značek ověnčených sportovními slogany. Ty doby jsou ale již dávno pryč a modrý ovál se až v poslední době snaží dobýt ztracená teritoria modely jako Mustang, Focus RS či GT.
Možná jde ale spíše o „poslední mohykány“ než předzvěst návratu řidičských vozů. O změně strategie nás automobilka přesvědčila již v létě, kdy oznámila, že v roce 2021 představí autonomní vůz bez volantu. Šéf Fordu Mark Fields v reakci na svá slova očekával bouřlivý aplaus, místo toho však přišlo jen vlažné mručení. Podobná odezva se dá očekávat v reakci na nejnovější prohlášení, dle kterého se během příštích pěti let máme dočkat sedmi z celkového počtu 13 elektrifikovaných vozidel.
Abychom byli objektivní, musíme hned v úvodu dodat, že na poli elektrifikace a autonomního řízení se dnes snaží vyorat svou brázdu snad každá automobilka. Je tedy logické, že Ford nechce zůstat vzadu. Zvláště když podle Fieldse má prodej elektromobilů a hybridů do 15 let překonat registrace vozů se spalovacím ústrojím. Těch se přitom v roce 2015 prodalo na 80 milionů, ambice značky jsou tedy nemalé.
K naplnění nemalých cílů má Fordu v první vlně napomoci právě sedm elektrifikovaných novinek, mezi které bude patři Mustang Hybrid, F-150 Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid a zcela nové elektrické SUV. To zamíří do celosvětového prodeje z továrny Flat Rock v Michiganu, do níž modrý ovál kvůli tomuto kroku investoval 700 milionů dolarů (cca 18,17 miliardy korun) a zrušil tím předchozí plány na rozšíření svých aktivit v Mexiku. K potěše Donalda Trumpa, nutno dodat - budoucí americký prezident totiž hodlá zamezit odchodu amerických značek mimo Spojené státy kvůli levnější pracovní síle a do mexických poboček amerických firem se trefuje pravidelně. Ford prý tímto krokem v USA zachránil zhruba 3 500 pracovních míst.
Ale zpět k fordí elektrifikaci. Celkové investice do ní jsou vyšší než výše zmíněné sumy a dosahují až 4,5 miliard USD (116,8 mld. Kč). Ford v jejich rámci nehodlá představit jen nové vozy, ale kupříkladu také technologii bezdrátového dobíjení, která učiní „dobíjení elektrických aut stejně snadnou činností, jako je parkování“. K elektrifikaci chce automobilka přidat autopilot.
Prvním takovým vozem má být onen výše zmíněný model, kterého se dočkáme v roce 2021. Ford prozatím neprozradil mnoho informací, s výjimkou místa výroby. Vznikat má opět v továrně ve Flat Rock. Sdílnější pak značka nebyla ani u zcela elektrického SUV, které bude montováno tamtéž a zákazníkům po celém světě nabídne dojezd přes 500 kilometrů.
Více se ví o Fordu Mustang Hybrid, který dorazí v roce 2020 a velmi pravděpodobně spáruje čtyřválec EcoBoost s elektromotorem. Nabízet má „výkon motoru V8, ovšem s mnohem vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách“. Zpočátku má být tato verze k mání pouze v Severní Americe, posléze ale nejspíše zamíří do celého světa.
Na Ameriku se pak nezaměří jen F-150 Hybrid, ale také dvě nová policejní vozidla, která taktéž dostanou hybridní ústrojí. Ford Transit Custom Plug-In Hybrid pro změnu zase primárně zacílí na Evropu, přičemž tento model má zredukovat provozní náklady hlavně při jízdě ve městech. Dorazit má již v roce 2019.









Ford chystá výraznou elektrifikaci svého portfolia, dle názoru šéfa značky se budou za 15 let prodávat desítky milionů vozů s alternativním pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
novinkaBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva