Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Tucson 2015: nástupce ix35 odhalen, sluší mu to
17.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Nástupce ix35 se kupodivu vrací k označení Tucson. Nabídne celkem pět motorizací s výkonem od 115 do 184 koní.
Tip: Prohlédněte si také sadu živých fotek z premiéry v Berlíně, kterou doprovází také informace o budoucnosti nového Tucsonu, třeba stran ostré verze N.
Nový Superb není jediným novým modelem, jehož premiéra se dnes odehrává. Mimo vlajkového liftbacku domácí automobilky bude již zanedlouho debutovat druhá, respektive třetí generace crossoveru Hyundai ix35, která v roce 2009 upustila od původního názvu Tucson (ten se pak nadále používal například v USA). Teď je však už na beton jasné, že se vrací zpět k původnímu označení, neboť na prvních snímcích zcela odhaleného vozu se objevuje nápis Tucson, respektive „All-New Tucson“, přitom se na žádný pád nezdá, že by mělo jít o americkou verzi.
Neutuchající hrátky se jmenným označením nám sice nejdou příliš na mysl, avšak vzhledem k dřívějšímu prohlášení to jistý smysl dává. Korejské kompaktní SUV se totiž má vrátit ke svým kořenům. Místo dalších rozborů si ale probereme podrobněji nové fotografie. Na nich jsou jasně patrné nejen dříve naznačené LEDky pro denní svícení, ale i avizovaný excentrický design litých kol. V tiskové zprávě jsme se také dočetli, že diody budou také k nalezení v hlavních světlometech.
Dále lze bezpečně potvrdit, že šéfdesignér Peter Schrayer dodal novému SUV atletický postoj, ostré linie a především pak výraznou šestiúhelníkovou čelní masku, která se poprvé ukázala na sedanu Genesis, a to včetně jí se dotýkajících světlometů. Design je ale samozřejmě ovliněn také větším modelem Santa Fe. Právě u něho se také novinka inspirovala při formování nového pozadí, kde byly také zopakovány oddělené mlhovky či dvojitá koncovka výfuku.
Zboku si také všimněte postupně se svažující střechy s anténou připomínající známé ploutvičky. Jen pro doplnění k exteriéru by se ještě slušelo zmínit, že délka dosahuje 4 475 milimetrů (+ 65 mm), šířka 1 850 mm (+ 30 mm) a výška pak zůstává na 1,645 metrech. Nárůst rozvoru o 3 centimetry jistě zajistí s výslednými 2,670 metry ještě více místa pro posádku.
Pohledem do interiéru nás vítá o poznání lepší a naoko docela prémiová kabina s centrálním dotykovým displejem a řadou ovladačů na ideálně kulatém volantu i u řadicí páky. Podle tiskové zprávy je vnitřek nabitý poctivými měkkými materiály a chromem, který najdeme i na klikách dveří, a vůz se prý vyznačuje také vylepšenou ergonomií. Dále si zřejmě všimnete nového přístrojového štítu s grafickým displejem uprostřed, který signalizuje i přítomnost asistenta Lane Keeping Assist (systém udržování v jízdním pruhu), jenž vám při aktivovaném tempomatu bude lehce tahat za volant.
Když už jsme u asistenčních systémů, slušelo by se zmínit ještě inteligentní parkovací asistent, autonomní předkolizní asistent s funkcí nouzového brzdění, dále Traffic Alert Cross zabraňující střetu při vyparkovávání z řady zaparkovaných aut, monitoring slepého úhlu nebo systém, který automaticky přizvedne kapotu ke zmírnění následků srážky s chodcem, popřípadě jiným vozidlem. K tomu si ale ještě přidejme zobrazování limitu povolené rychlosti, který bude číst dopravní značky kamerou, nebo třikrát rychlejší navigační systém.
Jakmile si prohlédneme první náznaky sedadel, vypadá to na docela slušné boční vedení, kromě koženého čalounění má být jejich devízou (minimálně u vyšších stupňů výbavy) také výhřev a odvětrávání. Tuscon se ale bude pyšnit mimo jiné elektrickým víkem zavazadelníku, jehož objem dosahuje základní hodnoty 513 litrů. Může se to zdát jako zcela dostatečná hodnota, ovšem ix35 nabízela ještě více.
Co se týče motorů, Hyundai nabídne pro evropské specifikace Tucsonu přímovstřikovou atmosférickou šestnáctistovku GDI s výkonem 135 koní (99 kW), která bude spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici však bude také svalnatější přeplňovaná verze (1,6 T-GDI) se 176 koňmi (129 kW), přičemž pro ni bude na přání připravena i sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Na naftové straně nabídky se Hyundai rozhodla pro použití 1,7 CRDi se 115 koňmi (85 kW) a výhradně šestistupňovým manuálem a dále pro silnější dvoulitry, k nimž půjde objednat klasický automat s hydrodynamickým měničem a šesti rychlostmi. Standardní 2,0 CRDi přitom bude vládnou silou 136 koní (100 kW) a silnější poskytne ještě zajímavějších 184 koní (135 kW). Všechny jednotky údajně vyhovují emisní normě Euro 6 a stále je ještě možné, že se nabídka agregátů bude v závislosti na požadavcích konkrétních trhů lehce modifikovat, stejně tak se pak zřejmě upřesní, které motory bude možné volit s pohonem všech kol.
Do prodeje by se měl nový Tuscon vyráběný v českém závodě Nošovice dostat už v druhé polovině letošního roku a vypadá to, že u něho automobilka nabídne pětiletou záruku bez omezení počtu najetých kilometrů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Hyundai Tucson už se - stejně jako Škoda Superb - pod pokličkou neudrželo. Na první pohled se nám tenhle kompaktní crossover nikterak nepříčí
Hyundai Tucson se objevil na internetu ještě před oficiální premiérou skrze tyto fotky, na další se můžete těšit ještě dnes...
Nový Hyundai Tucson se nám dosud ukázoval jen v náznacích a podoba byla v podstatě známa jen u zádě díky špionážním snímkům…
Zdroje: Hyundai, Autofans.be
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 10 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 11 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis