Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2016: facelift nafocen bez maskování, novinek je poskrovnu
29.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuálně se Santa Fe promění jen nepatrně. Větší modernizace je spojena s příchodem hybridního ústrojí a regenerativního brzdění.
Třetí generace korejského SUV přišla na trh před třemi lety. V souladu se stávajícími pravidly korejského automobilového světa tak nastal čas na modernizaci, která zvenčí nebude příliš výrazná. Jak totiž naznačují nové snímky testovacích prototypů, které již nehalí žádné maskování, počítat můžeme s lehce pozměněnou čelní maskou se třemi výraznými lamelami, novým nárazníkem se zakomponovanými mlhovkami a odlišnými světlomety.
Vzadu se Santa Fe dočká rovněž nových světel a nárazníku, přičemž z něj budou vyčuhovat hranaté koncovky výfuku namísto oválných. Vyjma toho můžeme počítat ještě s jinak stylizovanými litými koly, tím nám ovšem výčet vizuálních modifikací končí, alespoň soudě podle stávající obrazové dokumentace. Výrazný odklon se ale nebude týkat ani interiéru, kde se objeví větší displej a pár odlišně navržených tlačítek.
Zásadní modifikace jsou ovšem spojeny s hnacím ústrojím. Vůz bude v Evropě i nadále spoléhat především na 2,2litrový turbodiesel, kromě toho se však očekává také příchod hybridního modelu. Ten by přitom měl do vínku dostat technologii zvanou e-4WD, kdy benzinová spalovací jednotka roztáčí přední kola, zatímco ta zadní má na starosti elektromotor. Na domácím trhu se přitom tato verze ukáže již letos.
Vyjma dvojice agregátů by přitom hybridní model měl spoléhat rovněž na regenerativní brzdění, které bude baterie zásobovat elektrickou energií. O možnosti napájení vozu přímo ze zásuvky však zdroje nic neříkají, o plug-in hybrid tedy nejspíše nepůjde. Tím nám ale informace stran systému končí, známy momentálně nejsou ani data o výkonu, ani o jízdní dynamice či spotřebě.
Dodat tak již můžeme pouze tolik, že technologii e-4WD by následně měla převzít Kia Sorento a posléze i další modely korejských automobilek jako Tucson a Sportage. Důvodem je ten fakt, že obě značky by velmi rády v příštích pár letech ukously z trhu s hybridními automobily nemalý kus koláče. Pokud přitom nasadí tu správnou cenu, pak by jim jejich útok rozhodně mohl vyjít.
Faceliftované Hyundai Santa Fe bylo bez maskování nafoceno ve své domovině. K oficiálnímu odhalení dojde v příštích týdnech, Evropa se má dočkat modernizace až na počátku příštího roku
Zdroj: The Korean Car Blog přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva