Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2012 pro Evropu: první „živější” fotky a technické detaily
27.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové Santa Fe postupuje ve své plíživé okupaci evropských trhů. Po jeho první novinářské prezentaci na Starém kontinentu máme zase v lecčems jasněji.
Nová generace jednoho z větších korejských SUV se světu představila už v dubnu, tehdy ale šlo jen o americkou verzi. Věděli jsme tedy už tenkrát, že evropské provedení zásadně jiné nebude, stejně tak ale bylo zřejmé, že nebude ani úplně stejné.
Původně to vypadalo i na jiné jméno, nakonec k nám ale vůz dorazil jako Santa Fe. Později jsme vám mohli evropskou verzi ukázat na sadě studiových fotek a teď se konečně nechala zvěčnit též na silnicích. Hyundai zatím uvolnilo jen část pořízených fotek, i ty ale vůz zachycují ve vícero barvách ze všech stran, zvenčí i zevnitř.
Jen kvůli tomu bychom ale o Santa Fe znovu nepsali. po první prezentaci jsou nicméně známé rovněž podrobnější údaje nejen o technice a ty stojí za zmínku. Jednak je už jisté, že ačkoli se vůz bude v Evropě prodávat pouze v subtilnější verzi, která si v Americe říká Sport, bude vždy prodáváno jako sedmimístné. Třetí řada sedadel bude pochopitelně sklopná a pokud ji nevyužijete, zůstane vám k dispozici zavazadlový prostor o velikosti 534 litrů.
Zajímavější možná budou údaje o motorech a pohonu vůbec. Vůz je zatím na vybraných trzích k mání výlučně s dosavadním motorem 2,2 CRDi o výkonu až 197 koní a točivém momentu nejvýše 421 Nm. Kombinovat jej bude možné jak s pohonem předních, tak pohonem všech kol a manuální i automatickou převodovkou, vždy se šesti stupni. Akcelerace z 0 na 100 km/h se podle konfigurace bude pohybovat okolo 9,8 sekundy, maximální rychlost kolem cifry 197 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva pak v optimálním případě (pohon 4x2) činí 5,7 litru nafty na 100 km, čtyřkolka si řekne o 6,8 litru nafty, tedy aspoň v normovaném cyklu.
Později, ale jen na některých trzích bude vůz k mání také s menším nafťákem 2,0 CRDi se 150 koňmi nebo benzinovým 2,4 CGI se 192 koňmi. Jestli se některá z těchto variant objeví i na našem trhu je ale zatím otázkou.
Co se týče cen, posloužit vám nově můžeme jen údaji z Francie, kde začaly prodeje nového Santa Fe výhradně s motorem 2,2 CRDi ve třech výbavách a s oběma motory i převodovkami. Základní cena za verzi 4x2 s manuální převodovkou a výbavou Senastion 35 900 Eur je hodně vysoká (přes 900 tisíc Kč) a ještě vyšší než dříve zmiňovaná částka za podobnou verzi ve Velké Británii (cca 830 tisíc Kč). Nemáme větších pochyb o tom, že základní cena v České republice bude nižší, současných 669 990 Kč za provedení Comfort 4x2 se stejným motorem to ale bude jen stěží, Hyundai prostě míří výše. Ale to všechno ještě uvidíme...
Pár nových fotek z Německa ukazuje evropské provedení Santa Fe ze všech důležitých úhlů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před hodinou - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nejnovější články
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před hodinou - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
před 2 hodinami - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
před 4 hodinami - VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
před 5 hodinami - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva