Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai ix35 2013 s faceliftem podražil, české ceny startují na 480 tisících Kč
1.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovované SUV konečně dorazilo na český trh. Změn je poskrovnu, hlavní rozdíl tkví v novém motoru 2,0 GDI, který oproti slabší jednotce zlevnil.
Modernizace Hyundai ix35 se na první pohled mohla zdát jako nekonečná záležitost. Vůbec poprvé jsme se o ní začali zmiňovat v červenci loňského roku, naživo se pak vůz představil v březnu v Ženevě. V červnu korejská automobilka dodala sadu nových fotografií, po cenách a samotném modelu však nebylo ani vidu, ani slechu. Teprve nyní, se zahájením prodeje, však můžeme veškerá potřebná data k případné koupi doplnit. Počítejte však s tím, že ceny šly ve srovnání s předchozí verzí nahoru. A v některých případech poměrně výrazným způsobem.
Než se ovšem dostaneme k oficiálnímu ceníku, připomeneme, oč vlastně v rámci faceliftu běží. Nebojte se přitom žádného obsáhlého románu, modernizace byla velmi střídmá. Zvenčí je tak nová pouze maska či světlomety, v rámci litých kol můžete vybírat z 16palcového až 18palcového provedení. Uvnitř pak nechybí lepší audio systém a navigace se sedmipalcovým LCD nebo systém Flex Steer, který umožňuje volbu tří řidičských režimů (Normal, Comfort a Sport).
To je v podstatě všechno, až na rošádu v motorovém prostoru. Padáka totiž dostal benzinový dvoulitrový čtyřválec, který nahradil agregát o stejném počtu válců i objemu, ovšem s označením GDI. Jeho výkon narostl ze 163 na 166 koní, přičemž v základu je spřažen s šestistupňovým manuálem namísto pětistupňového (za příplatek 40 000 Kč jej můžete spárovat také s automatem, ovšem pouze ve výbavách Trikolor, což platí rovněž pro ostatní motorizace).
Nová pohonná jednotka je však k dispozici až s vyššími stupni výbavy, proto ji na chvíli opustíme. Na základní úrovni Classic 4x2 lze totiž sáhnout pouze po 1,6litrovém benzinovém motoru o výkonu 135 koní nebo 1,7litrovém turbodieselu produkujícím koní 116. V obou případech posílá šestistupňový manuál veškerou sílu na přední 16palcová litá kola, přičemž výbava zahrnuje třeba audio systém, klimatizaci nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Po stránce cenové pak benzinový model startuje na sumě 479 990 Kč, zatímco za diesel dáte 539 990 Kč. To u první zmíněné verze představuje oproti dřívějšku nárůst o čtyřicet tisíc, u druhé je pak rozdíl ještě větší. Model 1,7 CRDi byl totiž až dosud k mání se zvýhodněním ve výši 40 tisíc, díky čemuž jeho cena činila 454 990 Kč. Dá se tedy očekávat, že Hyundai s bonusy přijde znovu, nárůst o sto tisíc by přeci jen byl opravdu dramatický.
Co se týče výše položené výbavy Trikolor 4x2, která přihazuje třeba mlhovky, vyhřívání předních a zadních sedadel, kůží potažený multifunkční volant nebo tempomat, tam již tak zásadní rozdíly nejsou. U obou motorů 1,6 GDI a 1,7 CRDi se totiž cena navýšila jen o deset tisíc korun, za benzinový model tak nyní dáte 489 990 Kč, zatímco „naftožrout“ vás vyjde na 549 990 Kč.
Mezi těmito pohonnými jednotkami stojí výše zmiňovaná novinka 2,0 GDI, která vychází na 504 990 Kč. Ve srovnání s předchozím slabším dvoulitrem je tak de facto o pět tisíc levnější (počítáme-li cenu bez bonusů, při jejich započtení pak narostla o 20 000 Kč). Ta samá situace pak platí i na úrovni Trikolor 4x4, u které jedinou změnou je pohon všech kol. Hyundai ix35 s výkonem 166 koní tak vychází na 554 990 Kč.
S příchodem systému 4x4 se ovšem mění nabídka dieselu, kdy 1,7litrový objem střídá dvoulitr, a to hned ve dvou naladěních. Slabší produkuje 136 koní a vychází na 629 990 Kč, silnější disponuje výkonem 184 koní a stojí 649 990 Kč. V obou případech se pak jedná o pětitisícový nárůst vůči předchozím cenám bez bonusů.
Veškeré další podrobnosti najdete v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 865 kB), který si můžete stáhnout ze stránek českého zastoupení. Detailně rozebrané zde máte především doplňkové pakety, z nichž třeba sada Premium za 99 900 Kč přihazuje 18palcová kola, bi-xenony, kožené čalounění nebo navigaci a zadní parkovací kameru.
Faceliftované Hyundai ix35 dorazilo na český trh. Většina jeho motorizací podražila, nový silnější benzinový dvoulitr je ale levnější než slabší předchůdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva