Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční
7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka se chlubí novou platformou a především spojením benzinové jedna-šestky a elektromotoru do jednoho agregátu. Jezdit má za 4,5 l/100 km.
O příchodu korejské novinky se zmiňujeme již delší dobu. Nedávno jsme si jej mohli prohlédnout bez špetky maskování a dobře je tak znám fakt, že Hyundai Ioniq se stane vůbec prvním modelem na světě, který bude k mání jako hybrid, plug-in hybrid nebo ryzí elektromobil. Z toho důvodu značka přišla se zcela novou platformou, která byla uzpůsobena alternativnímu hnacímu ústrojí. Není to ovšem jediné prvenství, jímž se konkurence pro Toyotu Prius chlubí, další unikát najdeme v motorovém prostoru základního hybridního modelu.
Hyundai použilo 1,6litrový benzinový motor, který se pyšní 40procentní termální účinností, jenž je stejná jako u zmiňovaného Priusu. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 105 koní a je spárována s elektromotorem naladěným na 43,5 koně. Ve srovnání s japonským hybridem ovšem nejde o komplexní dvoumotorovou konfiguraci, místo toho se elektrický agregát stal součástí toho spalovacího. Celé ústrojí je tak jednodušší, lehčí a především levnější.
„Mnoho lidí se ptá, jak by mohlo Hyundai porazit mnohem zavedenější značky bez dlouhé hybridní historie. My jsme ovšem byli velmi úspěšní,“ říká šéf vývoje korejské automobilky Yang Woong-chul. Zároveň ovšem přiznává, že spojení obou agregátů do jednoho bylo náročným konstruktérským oříškem zejména kvůli rozdílným otáčkám. Značka nakonec problém vyřešila adopcí centrálního procesoru, který je rychlý natolik, aby během 0,6 sekundy uzamkl spojku, kdykoli to bude potřeba.
S touto koncepcí by Ioniq měl dosahovat průměrné spotřeby 4,5 l/100 km, ta je ovšem vypočítána na základě korejských norem. S příchodem do Evropy lze nejspíše očekávat podstatně nižší hodnoty, které se dozvíme nejpozději v březnu na autosalonu v Ženevě. V mezičase si ovšem novinka odbude i plnohodnotný domácí debut, během kterého bychom se mohli dozvědět rovněž data týkající se jízdní dynamiky.
Momentálně tak jen můžeme dodat, že Ioniq bude ve všech třech variantách používat lithium-polymerové baterie vyvinuté společností LG Chem, jejichž struktura je dle Korejců bezpečnější než u lithium-iontových baterií, které má ve vínku většina konkurentů. Kromě toho se hybridní provedení pochlubí také šestistupňovou dvouspojkovou skříní a prediktivním managementem hnacího ústrojí.
Kvůli minimalizaci spotřeby jsou základem 15palcová litá kola s úzkými pneumatikami, uvnitř je pak možné počítat s vcelku běžnou kabinou, kde jediným rozdílem vůči standardním modelům jsou modré detaily, volant se zploštělou spodní částí a digitální přístrojový štít. Mimo to si můžeme povšimnout elektronické parkovací brzdy či metalických doplňků, které ale nejspíše budou vyhrazeny výše posazeným úrovním výbavy.
Hyundai Ioniq se prozatím ukázalo pouze v základní hybridní verzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 37 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 36 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins