Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i40 2015: facelift má české ceny, u kombi šplhají k milionu
21.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaný Korejec je jako sedan k dispozici od 640 tisíc Kč. Praktičtější verze s dieselem, dvouspojkou a příplatky pak vyjde na 947 990 korun.
Vrchol alfanumerické řady korejské automobilky se dočkal faceliftu stejně jako model i30 již loni v prosinci. Cesta na český trh tak byla poněkud delší než v případě menšího sourozence. Z toho důvodu se hned nevrhneme na tuzemský ceník, ale nejprve si v rychlosti zopakujeme, co je nového. Začneme přitom zevnějškem, který počítá s novou čelní maskou, odlišným nárazníkem, diodami a jinak stylizovanými 16palcovými nebo 18palcovými litými koly.
Do kabiny se nastěhoval nový volant, loketní opěrky a kvalitnější materiály, zatímco v rámci mechaniky můžeme mluvit o systému pokročilé trakční kontroly v zatáčkách (ATCC), který používá elektrické senzory namísto mechanického samosvoru. Princip fungování je tedy stejný jako u podobných řešení jiných výrobců - i zde máme přibrzďování jednoho kola a přeposílání většího výkonu na to druhé. Kombi pak dále profituje z adaptivních tlumičů na zadní nápravě.
Kromě toho se praktičtější varianta může pochlubit automatickým otevíráním zavazadelníku, pro obě verze je pak k dispozici dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 165 koní nebo 1,7litrový turbodiesel. Ten dává k dobru 115 nebo 141 koní, přičemž výkonnější provedení je možné kromě šestistupňového manuálu spojit také s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
V rámci bezpečnosti tu máme ještě nové adaptivní světlomety Smart High Beam či detekci rychlostních limitů, tím nám ale facelift končí. Přikročit tak můžeme rovnou k cenám, které u sedanu s benzinovým motorem a manuálem startují na částce 639 990 Kč. Za to přitom dostáváte úroveň výbavy Experience, jež zahrnuje prakticky vše, co byste kdy mohli potřebovat.
Standardem jsou tedy 16palcová litá kola, LEDky pro denní svícení, látkové čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, přední a zadní parkovací senzory či audio systém s 6 reproduktory. Pokud si pak připlatíte 15 900 Kč za paket Success, můžete počítat se 17palcovými ráfky, parkovací kamerou a barevným dotykovým displejem. Za dalších 18 tisíc korun je k mání i metalický lak.
Vyjma benzinového motoru jsou na této úrovni k mání také obě verze dieselu, za které dáte od 655 tisíc korun do 724 990 Kč. Případně se můžete přesunout k vrcholné výbavě Premium, které startuje na sumě 749 990 Kč a kromě výše zmíněného přihazuje 17palcová kola, asistent vedení vozu v jízdních pruzích LKAS či onu detekci dopravního značení.
I v tomto případě je samozřejmě možné sáhnout také po dieselu, ovšem pouze v jeho vrcholné variantě. Ta vychází na 784 990 Kč s manuálem či na 834 990 Kč v případě převodovky DCT. Ani tentokráte nechybí mezi příplatky výhodný paket, za sadu Luxury s 18palcovými koly, koženým čalouněním a audio systémem Infinity přitom dáte 40 tisíc korun.
Řeč byla doposud v rámci cen pouze o sedanu, stejná nabídka je ale k dispozici také pro kombík. Ten je o 30 tisíc korun dražší, přičemž jeho vrcholová varianta může v kombinaci s veškerými příplatky (kromě metalízy a paketu Luxury je tu ještě panoramatická střecha za 25 tisíc korun) vyšplhat takřka na milion, konkrétně pak na 947 990 Kč.
Tím bychom toulku po českých cenících mohli ukončit, bližší podrobnosti si v nich jistě najdete sami. Stáhnout je přitom můžete na oficiálních stránkách českého zastoupení korejské automobilky, a to jak v případě sedanu (PDF, 507 kB), tak i kombíku (PDF, 473 kB).
Facelift proměnil Hyundai i40 zvenčí jen minimálně. Více se úřadovalo v rámci mechaniky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch