Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 Active oficiálně odhaleno, je to korejský Scout se vším všudy
16.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pseudoterénní verze dostala do vínku plasty, více světlé výšky i výbavy. K mání je však dál jen jako předokolka.
Druhá generace Hyundai i20 se již stihla na českém trhu jaksepatří zabydlet. K mání je ovšem prozatím pouze jako pětidvířko či třídvířko, zatímco kupříkladu takoví Indové budou moci od zítřejšího dne, tedy od 17. března, sáhnout pod nové verzi Active. O jejím příchodu jsme se v minulosti již párkrát zmiňovali, přičemž pokaždé jsme novinku překřtili na tamního skauta, pochopitelně v referenci na české modely stejného označení. Nově pak můžeme nabídnout větší fotogalerii a přihodit do placu i pár zásadních informací.
V prvé řadě tu máme vzhled, který umocnila sada černě lakovaných plastových doplňků, jež mají chránit spodní část karoserie. Přibyl také masivnější přední a zadní nárazník, stejně jako se o 20 milimetrů (na 190 mm) zvedla světlá výška. I nadále je však k dispozici pouze pohon předních kol a ve srovnání s běžnými verzemi nedošlo ani k rošádě v paletě pohonných jednotek.
Na výběr jsou dva agregáty, přičemž 1,2litrový benzinový motor produkuje 83 koní a 114 Nm, jež přenáší pětistupňový manuál. Dieselovou stránku zastupuje 1,4litrový čtyřválec, který byl naladěn na 90 koní a 220 Nm. Spárován je pro změnu s manuálem šestistupňovým, automat je pro tentokrát u obou verzí nedostatkovým zbožím, a to i v rámci příplatkové výbavy.
Hyundai ovšem dodává, že u obou manuálních převodovek změnilo stálý převod, pročež ve srovnání s běžným provedením má benzinová verze lépe zrychlovat o 6 procent, dieselová pak dokonce o 11 %. Přesné hodnoty k dispozici nejsou, posloužit tak můžeme pouze daty o spotřebě, která v prvním případě činí 5,8 l/100 km, ve druhém pak 4,7 litru.
To je ale v případě motorového prostoru vše, vrátit se tak můžeme ještě k venkovnímu designu. Dané změny se totiž projevily i na odlišných proporcích, kdy vůči standardu verze i20 Active narostla o 10 milimetrů do délky, 26 mm do šířky a 50 mm do výšky. V zavazadlovém prostoru však nadále nabízí 285 litrů.
Standardní výbava v případě exteriéru zahrnuje 16palcová litá kola, LEDky pro denní svícení či střešní ližiny. Uvnitř pak najdete automatickou klimatizaci, sadu hliníkových pedálů, stavitelné sedadlo řidiče i sloupek řízení, přední airbagy, klimatizovanou schránku před spolujezdcem nebo bezklíčový vstup a startování.
Na výběr je dvojí barevné provedení Tangerine Orange nebo Aqua Blue, se kterým pokaždé přichází audio systém s osmi reproduktory, porty na USB a AUX, rozhráním Bluetooth a harddiskem o kapacitě 1 GB. Ceny kupodivu zveřejněny nebyly, to nás ale momentálně příliš trápit nemusí.
Otázkou je spíše dostupnost tohoto modelu v Evropě, respektive příchod obdobné verze. S tou prý Hyundai počítá, zatím však není jisté, kdy se tak stane a jaké modifikace můžeme očekávat. Příchod systému 4x4 ale můžeme již nyní vyloučit.
Hyundai i20 Active se oproti standardnímu pětidvířku pyšní vyšší světlou výškou, mohutnější karoserií a bohatší standardní výbavou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva