Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 2015: nová generace se ukáže v Paříži, přijde i ostrá verze N
17.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hatchback vsadí na nový designový směr, který ho má více oddělit od sesterské Kie. Pod kapotou se ale již takového úkroku nedočkáme.
Ačkoliv se naše pozornost momentálně upíná hlavně k ženevskému autosalonu, takové Hyundai již hledí dále do budoucnosti. Korejská automobilka totiž aktuálně dokončuje zimní testy nové generace i20, která by se měla ukázat v říjnu v Paříži. Do prodeje pak zamíří následující jaro, přičemž tím hlavním trhákem bude nový vzhled odpovídající designovému směru Fluidic Sculpture 2,0.
Nové Hyundai i20 se tak stejně jako třeba nedávno představený Genesis bude více odlišovat od modelů sesterské Kie. To je ostatně záměr šéfdesignéra a jednoho ze tří prezidentů značky Petera Schreyera. Ten přitom svému týmu nezadal pouze stylizaci standardního tří- a pětidveřového modelu, ale rovněž ostré verze N. Ta by se ovšem měla objevit později než základní provedení.
Je přitom logické, že jako první silniční model nově založené divize dorazí druhá generace Hyundai i20. Právě s tímto modelem totiž korejská automobilka vstupuje do šampionátu světového rallye (WRC). Logicky se pak dá očekávat, že pod kapotou najdeme přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec - na informace o výkonu a jízdní dynamice si ovšem musíme počkat.
V případě obyčejnějších verzí pak můžeme počítat s evolučními verzemi agregátů, jež pohání stávající provedení. Opětovně tedy dorazí 1,2litrová benzinová pohonná jednotka, které společnost budou dělat diesely 1,1 CRDi a 1,4 CRDi. Je však otázkou, zda se oproti současnosti pozmění výkon či nikoliv. Změnu jízdní dynamiky a sníženou spotřebu ale můžeme očekávat stoprocentně.
Uvnitř pro změnu Hyundai i20 nabídne pětici sedadel, dvoubarevné látkové čalounění či bohatou základní výbavu. Ve srovnání se stávající generací by přitom ta nová měla lehce podražit. Pod dvě stě tisíc tedy zřejmě již nové třídvířko neseženete.






Nové Hyundai i20 momentálně finišuje se zimními testy, přičemž bez kamufláže dorazí na podzim do Paříže
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva