Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8

Nebývalou možnost rozhodnout o budoucnosti sportovních modelů dostanou zákazníci a příznivci značky Hyundai na výstavě SEMA 2012.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8

31.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nebývalou možnost rozhodnout o budoucnosti sportovních modelů dostanou zákazníci a příznivci značky Hyundai na výstavě SEMA 2012.

Severoamerický Hyundai prostřednictvím svého generálního ředitele Johna Krafcika před rokem naznačil, že je otevřený myšlence montovat pětilitrový osmiválec série Tau s přímým vstřikováním GDI a výkonem 435 až 450 koní z limuzíny Equus do modelu Genesis Coupe a vytvořit typ R-Spec.

Prototypy existují, jeden z nich - RMR500 - postavila partnerská společnost Rhys Millen Racing, zdali ovšem dojde i na sériovou výrobu, není stále jisté. Aktuálně se mluví o tom, že se tak patrně stane asi až s příchodem následující generace a případná výroba by značně závisela především na reakcích veřejnosti a tisku na případný další koncept, kolegové z Motor Authority nicméně upozorňují, že se u značky Hyundai přesto něco děje.

I vzhledem k vývoji legislativy stanovující emisní limity a hranice oxidu uhličitého ve Spojených státeho]] ve Spojených státech to na atmosférickou V8 pořád nevypadá. Každopádně americký Hyundai Blog informoval, že výkonnější verze dvoudveřového Genesisu je ve výhledu, a pokud se vůz opravdu objeví, automobilka možná upřednostní přeplňování turbodmychadlem nebo kompresorem v zájmu papírově nižší spotřeby před V8.

O této možnosti se v rámci novinářské prezentace v technickém centru v Michiganu zmínil manažer odpovědný za vývoj motorů John Juriga, který současně připustil, že nový agregát by jistě našel uplatnění také v Genesisu sedan. Potvrdil, že 3,8 V6 by byla perfektní jednotkou vhodnou pro přeplňování, přičemž mu (asi ne náhodou) vyklouzlo, že motor vlastně právě testují. Aby trochu ochladil napjatou atmosféru, zároveň dodal, že zkoušky prototypu šestiválce ještě nezaručují jeho sériovou produkci.

John Krafcik tuto menší rozpolcenost následně vysvětlil - Hyundai podle něj stojí na rozcestí a rozhoduje se, kterým směrem se ve vývoji vysoce výkonných modelů pustí. Prozradil, že na výstavě SEMA 2012 bude odhalena dvojice modelů Genesis 5,0 V8 a Genesis 3,8 V6 Supercharged, přičemž zájem návštěvníků zřejmě rozhodne, co bude Hyundai v příštích letech vyrábět. O podobné formě „demokracie” se třeba zákazníkům BMW opravdu sní jen málokdy.


Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 1 - Hyundai Genesis Coupe V8 01Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 2 - Hyundai Genesis Coupe V8 02
U nás zatím řešíme, kdy se objeví facelift (prý brzy), ve Státech zase motor pro příští špičkovou verzi s pracovním názvem R-Spec - pod její přední kapotou by to mohlo vypadat nějak takhle

Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 3 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 01Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 4 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 02Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 5 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 03Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 6 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 04Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 7 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 05Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 8 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 06Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 9 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 07Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 10 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 08Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 11 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 09Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 12 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 10Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 13 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 11Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 14 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 12Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 15 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 13Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 16 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 14Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 17 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 15Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 18 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 16Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 19 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 17Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 20 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 18Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 21 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 19Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 22 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 20Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 23 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 21Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 24 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 22Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 25 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 23Hyundai Genesis Coupe R-Spec: klienti rozhodnou, buď 3,8 V6 Turbo nebo 5,0 V8 - 26 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift Evropa 24
Faceliftované provedení kupé Genesis, které se brzy začne prodávat i u nás. Verze R-Spec ale pravděpodobně stihne až další generaci

Zdroj: Hyundai Blog, Autoguide.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.