Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8
23.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když i Audi odmítlo do R8 dát cokoli menšího než V10, říkali jsme si, že u něj či v Huracánu na dowsnizing dojde jen stěží. Jaký omyl.
Nová generaci Audi R8 už je venku pěkných pár pátků a lidé se nyní přou spíše o to, jak moc je nehezká, než že by přemýšleli o tom, co by ještě mohlo dostat za techniku. Budoucnost tohoto modelu totiž samo Audi jasně nalajnovalo, když zaznělo, že vůz nedostane ani motor V8, ani manuální převodovku a pokud chce někdo něco jiného, má tu elektrickou verzi.
Pokud pak přijde řeč na technicky více než spřízněné Lamborghini Huracán, mluví se o chystané verzi SV či Superleggera, která udělá ze supersportu něco ještě více super a sportovnějšího, jako z většího Aventadoru. Pomýšlet na to, že by za této situace mohly oba vozy dostat nějaký absurdně malý motor, se zdá být nemístné. Jenže není tomu tak.
Žijeme ve světě, kde je chod některých věcí diktován regulacemi, jak jsme podrobně probírali v nedávném článku. Fakt, že zákazníci nestojí ani o motor V8 neznamená, že nemohou dostat třeba... jednotku R5, protože úředníkům to udělá dobře. V tomto případě výjimečně nemyslíme ty bruselské (i když dobře to jistě udělá také jim...), ale spíše asijské a zejména čínské. V Číně jsou totiž daňově penalizovány vozy s objemem motoru nad 2 litry. Dvoulitr je zatížen devítiprocentním dodatečným zdaněním a sazba postupně roste až ke 40 % za čtyři a více litrů zdvihového objemu. Právě v tomto směru čtyřlitrový V8 nedává smysl, daňově by výrobcům vedle pětilitru nikam nepomohl. Co za takové situace udělat? A vo takhle Huracán 2,5 turbo? Nebo R8 se stejným motorem?
Ne, nežertujeme, o tomhle manažeři Lamborghini a Audi otevřeně hovoří. Cestu prý ukazuje koncept Audi TT Clubsport Turbo, který díky elektrickému přeplňování posílá na kola z motoru 2,5 R5 až 600 koní výkonu. To už není nezajímavá porce ani pro supersport (však samo TT jede s tímto motorem přes 300 km/h...).
Šéf Lamba Winkelmann k tomu řekl, že asijské regulace supersportům s velkými motory ztěžují život a technický šéf Audi Hackenberg dodal, že jak Huracán, tak R8 by za svůj mohly přijmout právě motor 2,5 TFSI naladěný na vysoký výkon, aby mohly „naplnit svůj prodejní potenciál, zvláště pak v Číně”. A neulevujte si, že takové auto by se prodávalo jen v Asii - na pokutách za nadlimitní emise CO2 (mnoho set tisíc Kč na kus v případě každého z těchto modelů) by ušetřilo hodně i v Evropě a Audi resp. Lambo by se jej tu jistě nezdráhaly nabídnout, pokud by jej už vyráběly.
Takové modely by dostaly slabší verzi motoru viděného v 600koňové TT Clubsport Turbo, s 600 koňmi by ostatně byly verzím V10 příliš blízko. Šéf Quattro GmbH Hollerweger sice vidí nějaké limity jako ty nákladové a zejména hmotnostní, neboť e-turbo vyžaduje větší akumulátory na palubě a výhoda elektrického přeplňování se s jejich dodatečným zatížením auta poněkud vytrácí. Přesto to považuje za schůdnou cestu.
Vypadá to jako až děsivě jistá budoucnost? Vypadá, realita je ale jiná, zatím je to pouze myšlenka. Hollerweger totiž dále řekl: „Je tu otázka stability daňových zákonů, otázka, jak moc prodejů navíc by nám to přineslo, otázka načasování, komplexnosti a vůbec toho, jestli lidé chtějí, abychom to udělali. Nezačali jsme zatím vyvíjet takové auto, ale diskutovali o něm.” Budoucnost je tedy stále otevřená...
R8 i Huracán se mohou dočkat malého pětiválcového motoru, na své poměry. Jisté to zatím není, seriozně diskutované ale ano
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva