Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S2000 se vrátí, dostala zelenou. A nebude až tak zelená
2.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Honda v posledních letech zpytuje svědomí a pracuje na návratu části portfolia mezi sportovní vozy. Nová S2000 je dalším pánem na holení.
Když jsme v roce 2009 psali o konci Hondy S2000, byl to tehdy smutný moment. Nejen proto, že vůz, který se později rozloučil příznačně nazvanou Ultimate Edition, byl zajímavý sám o sobě, v tu chvíli představoval také úplně poslední sportovní Hondu, která na trhu vyklízela pole. Nestalo se to přitom náhodou či nedopatřením - automobilka, která v minulosti spojovala svůj image s takovými jmény jako Ayrton Senna, se rozhodla, že sporťáky už lidé nechtějí a na trhu si vystačí s úspornými, zelenými a kdo ví jakými ještě vozy.
Jak se dalo očekávat, mýlila se. Japonci zjevně zapomněli na to, že atraktivní sportovní modely neprodávají jen samy sebe, dodávají image automobilce jako takové a starají se tak i o odbyt jinak podstatně méně přitažlivé části repertoáru. Z našeho pohledu to byla chyba docela hloupá chyba, ale pořád lepší, že se jí Honda snaží napravit někdy než nikdy. To „někdy” je právě teď a i když ani v tuto chvíli, více než pět let po konci S2000 v nabídce automobilky nic skutečně sportovního nenajdeme, na lepší časy se více než blýská.
Příchod nového Type-R 2015 je více než na spadnutí a nová NSX na Severní smyčce německého Nürburgringu trénuje tak, až z toho hoří. Japonci prý mimochodem stále přesně neví, co bylo příčinou, neboť při požáru přišli o veškerá telemetrická data a zdroje z automobilky zmiňují, že to vývoj sporťáku může pozdržet až o rok. To ale dnes nechme být a soustřeďme se na další pozitivní zprávy - nástupce modelu S2000, o kterém se v minulosti též mluvilo, totiž podle kolegů z australského Motoring dostal zelenou pro výrobu.
O nástupce půjde tedy spíše ideově, neboť koncepce vozu bude jiná než dříve. Zatímco první S2000 byla zadokolka s motorem vepředu, nová generace vsadí na koncepci Porsche Cayman - bude mít motor uložený uprostřed a pohon zadních kol. Ani to ale nezní entuziastovi špatně a samotná pohonná jednotka také nebude až tak „zelená”, jak se původně mohlo zdát. Půjde tedy o hybridní ústrojí, bude ale mít na starosti opravdu jen zadní osu a hlavní část výkonu v něm bude mít na starosti motor zmiňovaného CTR nové generace - dvoulitrové turbo.
Výkon celé soustavy má činit 272 kW (370 koní), což by bylo skutečně pořádné sousto, zvláště v kombinaci s očekávanou hmotností okolo 1,3 tuny. Poradit si s ním ale prý nemá manuální převodovka, nýbrž sedmistupňový dvouspojkový automat, což nezní úplně nejlépe. Ale Honda má ještě dost času si vše rozmyslet a zrovna v jejím případě bychom si snad i vsadili na to, že použití manuálního řazení alespoň zváží. Jinak může image nové S2000 docela účinně ublížit, aniž by ji vůbec uvedla na trh.
Další detaily jsou zatím neznámou, spekuluje se pouze o designu blízkém novému NSX, ale to se tak nějak dá očekávat i bez podobných spekulací. Pakliže se vše objede bez požárů, měli bychom se nové Hondy S2000 dočkat v roce 2017 se základní cenou nižší než 1,5 milionu Kč.













Honda S2000 byla zajímavým autem a své příznivce si našla po celém světě. Přesto skončila bez nástupce, o tom bylo v pozitivním smyslu slova rozhodnuto až nyní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 9 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 11 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07