Honda Micro Commuter 2013: japonské Twizy v produkční verzi

Japonská automobilka dotáhla do produkční podoby koncept elektromobilu Micro Commuter. Do provozu se v omezeném počtu dostane v příštím roce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Micro Commuter 2013: japonské Twizy v produkční verzi

12.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda Micro Commuter 2013: japonské Twizy v produkční verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka dotáhla do produkční podoby koncept elektromobilu Micro Commuter. Do provozu se v omezeném počtu dostane v příštím roce.

Na posledním tokijském autosalonu se mezi koncepty automobilky Honda objevil městský elektromobil Micro Commuter, vzdáleně připomínající Renault Twizy. Japonci jej vlastně ani neprezentovali jako plnohodnotný vůz, ale doslovně jako prostředek k určený k popojíždění (proto „commuter“) ve městě. Jeho zvláštností byla miniaturní elektrický skútr Motor Compo integrovaný do zavazadlového prostoru, jehož akumulátor mohl být použitý třeba k napájení notebooku. Jak jste již asi pochopili z prvních fotografií, Honda dotáhla tento projekt až do sériové produkce.

Micro Commuter byl navržen podle předpisů platných pro novou kategorii miniaturních automobilů, jimž by měla japonská vláda v dohledné době udělit licenci a zároveň vyhovuje evropské třídě L7 spadající pod motocykly, do které zapadl také zmiňovaný Renault. Maličká Honda je dlouhá jen 2,5 metru, široká 1,25 m a vysoká 1,45 m. O její technice přesné detaily ještě nemáme, ale podle předběžných informací je poháněná elektromotorem o výkonu 15 kW (20 koní). Ten stačí na maximální rychlost 80 km/h a balíček lithium-iontových akumulátorů o neznámé kapacitě zajistí podle tvrzení výrobce dojezd 60 kilometrů.

Vozítko bylo navrženo tak, aby se na jeho palubu mohl usadit jeden dospělý a dvojice dětí, každopádně jeho platforma má být variabilní, takže v dohledné době by se mohly objevit modely s jiným uspořádáním kabiny. Součástí interiéru je kromě jiného také demontovatelný tablet, sloužící také jako přístrojový panel s některými ovládacími prvky, a pro každý vůz jich může být několik - podle Hondy bude každý řidič využívat ten svůj.

První funkční prototypy začnou v Japonsku jezdit v příštím roce, především pak ve městě Saitama ležícím ve stejnojmenné prefektuře, kde sídlí divize Honda Smart Home Systém. Na nějakou hromadnou výrobu to zatím nevypadá, Honda ale doufá, že Micro Commuter najde uplatnění jako rozvážkový vůz pro seniory, veřejnou správu nebo zapadne do systému sdílení jednoho vozu několika majiteli. K případnému dobíjení chce Honda kromě tradičních zásuvek využít také stávající hybridní automobily, které by pro Micro Commuter mohly posloužit jako mobilní dobíjecí stanice. Kdo ale bude chtít, aby se na jeho vůz připojoval houf vybitých autíček a čekat, než se oživí, je samozřejmě otázkou.

Britský Autocar již dostal možnost svézt se v prototypu na velmi krátkou vzdálenost v okolí testovacího okruhu Hondy a podle první zkušeností to na vůz pro průměrného Evropana zrovna nevypadá. Do Micro Commuteru se prý špatně nastupuje kvůli nízké linii střechy a sedačka posunutá až na doraz vzad je příliš blízko volantu. Redaktor přirovnává chování Hondy ke golfovému vozíku, což jako zásadní nevýhoda být nemusí, nicméně nedostatek prostoru a poskakování auta na nerovnostech kvůli použití malých kol určitě ano. Honda zatím export do Evropy nepotvrdila, takže spekulace jsou v tuto chvíli na dané téma bezpředmětné.


Honda Micro Commuter 2013: japonské Twizy v produkční verzi - 1 - Honda Micro Commuter 2013 01Honda Micro Commuter 2013: japonské Twizy v produkční verzi - 2 - Honda Micro Commuter 2013 02Honda Micro Commuter 2013: japonské Twizy v produkční verzi - 3 - Honda Micro Commuter 2013 03
Honda udává dojezd jen 60 km, kapacitu akumulátorů však neprozradila, takže můžeme jen hádat, nakolik jde o realistické číslo

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.