Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu
17.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vloni představený koncept Hondy FCEV ještě nemá produkční podobu, vidíme jen další, třebaže produkci bližší koncept. Výkon se ze 134 koní nezvedl.
Očekávalo se, že japonská Honda představí produkční verzi loňského konceptu FCEV - anebo vůz produkci velmi blízký - na letošním losangeleském autosalonu. Místo toho však automobilka ukázala jen další koncept, třebaže produkční verzi jistě vzhledově bližší, a to v Japonsku. Do světa však pustila oficiální fotografie, odhalující změny vzhledu oproti konceptu loňskému.
S touto změnou se také pojí oddálení sériové výroby, která byla z původně předpokládaného roku 2015 přesunuta až na březen roku 2016. Tehdy má přijít na japonský trh, Spojené státy a Evropa mají být na řadě později, snad v létě téhož roku. Oproti tomu konkurenční Toyota Mirai má být na trhu už během roku 2015.
Důvod zdržení Honda zatím nesdělila, možná se dozvíme více na autosalonu v Los Angeles. Honda chce v LA hovořit o vodíkové infrastruktuře v Kalifornii, která jistě bude hlavním odbytištěm FCEV a čerpacích stanic nabízejících vodík tam je pomálu, jak ilustrovala snaha novináře a pionýra nových technologií, který měl zájem o vodíkové Hyundai Tucson/ix35.
Nově představený koncept Hondy FCEV se od toho loňského příliš neliší, vidíme ale trochu jinou střechu včetně viditelnějších A-sloupků a také, že kryty zadních kol téměř zmizely, i když náznak onoho loňského křídla z vesmírné lodi na bocích je. Z hlediska aerodynamického i vizuálního je absence krytů docela škoda. Přední část vozu se příliš nezměnila, vzadu naopak vidíme upravenou záď, mnohem více připomínající běžné automobily dneška.
Novinkou tohoto konceptu je také malá elektrocentrála, kterou lze připojit k automobilu a tímto způsobem udělat z auta pojízdnou elektrárnu třeba pro nabití mobilu. Samozřejmě, kapacita bude velmi omezená, ale v případech povodní či jiných katastrof se může každá troška elektřiny hodit. Výkony vozu se jinak nezměnily, elektromotory mají mít celkem 134 koní a vůz má dojet 480 km na jedno natankování vodíku. Ten bude v nádržích uchováván pod tlakem 70 MPa; pro srovnání uveďme, že atmosférický tlak (1 atm) má hodnotu 0,101 MPa.
Stran oficiálního zdůvodnění zpoždění Hondy FCEV si počkejme na autosalon v Los Angeles. Mohou za tím stát technické problémy na straně automobilky, ale klidně také vzácnost míst k doplnění vodíku v Kalifornii.











Honda ukázala produkci bližší koncept svého FCEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch