Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní

(+ video) Unikátní stroj skrývá stejných 310 koni jako hatchback a má i stejný agresivní bodykit či sportovní sedadla. S jeho prodejem se nepočítá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní

7.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Unikátní stroj skrývá stejných 310 koni jako hatchback a má i stejný agresivní bodykit či sportovní sedadla. S jeho prodejem se nepočítá.

Společnost Synchro Motorsport byla původně založena jako klub zaměstnanců britské továrny Hondy ve Swindonu. Cílem bylo sdílení informací a zkušeností, nicméně posléze se tato parta začala angažovat také v šampionátu cestovních vozů BTCC. V této sérii až do předloňského roku závodila se závodním provedením Civicu Tourer, než jej loni nahradila okruhovou variantou modelu Type-R. Jako vedlejší projekt si pak zaměstnanci Hondy střihli spojení těchto dvou vozů a stvořili něco, o čem se nemůžeme nezmínit.

Je to jediný tování Civic Tourer Type-R, pod jehož kapotu se nastěhoval přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný na 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Přenos veškerého výkonu má na starosti šestistupňový manuál, který stejně jako u hatchbacku zásobuje přední nápravu přes chytře postavený samosvort. Jízdní dynamika zmíněna nebyla, dá se však předpokládat, že vůči prodávanému sériovému pětidvířku dojde jen k nepatrnému zhoršení 5,7sekundové akcelerace a 270kilometrové maximálky.

Vyjma transplantace dvoulitru VTEC Turbo a převodovky došlo také k dalším mechanickým změnám, zaevidovat tedy můžeme kupříkladu přítomnost předního samosvorného diferenciálu či sportovního výfukového potrubí se čtyřmi koncovkami výfuku. Dále tu máme zvětšené brzdy či litá kola převzatá z hatchbacku, v jeho stylu pak byl upraven rovněž bodykit. Jedinou absentující položkou tak je rozměrné zadní křídlo, které chybí i verzi Civic Tourer BTCC.

Právě kvůli většímu přítlaku ostatně došlo ke střídání stráží v samotném šampionátu. A tak zatímco v roce 2014 kombi skončilo na třetím místě v celkovém pořadí, loni byl hatchback již v čele pelotonu. My se ovšem vrátíme k oné kreaci Civic Tourer Type-R, tedy ke kombíku z roku 2013, který zároveň dostal sportovní sedadla z hatchbacku či logo Hondy s červeným pozadím.

Bohužel, ačkoliv vůz vypadá jako plně produkční, se sériovou se alespoň v tuto chvíli nepočítá. Pomocnou ruku vám nepodá ani Synchro Motorsport, přeci jen nejde o tuningovou firmu, ale závodní stáj. Dá se tedy předpokládat, že jedinou možností, jak získat Civic Tourer Type-R, je oslovení některého z mnoha úpravců, který sáhne na mechaniku i vzhled stejným způsobem jako zaměstnanci Hondy ve volném čase. A nebo hodně křičet třeba na sociálních sítích a čekat, až Japonci neodolají volání... po téhle divočině.


Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 1 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 01Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 2 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 02
Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 3 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 03Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 4 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 04Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 5 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 05Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 6 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 06Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 7 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 07Honda Civic Tourer Type-R: ostré kombi vzniklo přímo u Hondy, i to má 310 koní - 8 - Honda Civic Tourer Type-R prvni foto 08
Unikátní Honda Civic Tourer Type-R bohužel do sériové výroby nedorazí, jde pouze o dílko zaměstnanců značky z Velké Británie

Zdroj: Synchro Motorsport@Facebook

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.