Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2017: nový hatchback pro Evropu se rýsuje, dorazí ještě letos
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského pětidvířka bude globálním modelem. Počítá s novou platformou, nezávislou zadní nápravou a přeplňovanými tříválci či čtyřválci.
Již mnohokrát jsme na stránkách Autoforum.cz zmínili - a dnes tato smutná pravda zazní rovněž - že Honda aktuálně nemá na Starém kontinentu na růžích ustláno. Její tržní podíl poklesl na pouhé jedno procento, což má značnou spojitost hlavně s omezenou nabídkou. Nejspíše i z toho důvodu Japonci přidali na tempu v rámci vývoje nové generace modelu Civic, který se na evropských trzích má objevit ještě letos, nikoliv až příští rok, jak naznačovaly původní informace.
Výrobu hatchbacku dostane na starosti továrnu v britském Swindonu, jejíž roční kapacita dosahuje 250 tisíc exemplářů. Od roku 2009 je však značně předimenzovaná, neboť kupříkladu loni zde bylo vyrobeno pouze 119 tisíc kusů Civic a Hondy CR-V. Japonská automobilka však i přesto tento handicap do zařízení investovala 200 milionů liber (cca 7,2 mld. Kč), aby montážní linky byly na příchod nové generace plně připraveny.
Jelikož Honda aktuálně najela na strategii globálních modelů, bude se ve Swindonu montovat hatchback pro celý svět. CR-V se pro změnu přesunulo do Kanady, jeho osud však aktuálně necháme stranou. Místo toho se budeme soustředit jen na Civic, který kvůli oné strategii opustí aktuální koncepci palivové nádrže namontované pod předními sedadly, díky níž se stávající generace mohla pochlubit hlubokým zavazadelníkem.
Očekávat místo toho máme novou platformu, která navýší tuhost o 25 procent. Zároveň je s ní spojena nezávislá zadní náprava usazená na separátním pomocném rámu, jenž nahradí dosavadní torzní příčku. Pod kapotou se pak objeví pouze maloobjemové a přeplňované motory, přičemž turbodiesely bude zastupovat pouze 1,6litrový čtyřválec. Širší nabídka se ovšem čeká u „vonnějších výparů“.
Aktuálně je již jisté, že základ nabídky bude zformován litrovým tříválcem, který by měl produkovat okolo 130 koní a méně než 99 gramů CO2 na kilometr. Tato přeplňovaná pohonná jednotka přitom nahradí atmosférickou jedna-osmu. Doplněna pak bude 1,5litrovým čtyřválcem, jemuž turbo v zámoří dopomáhá k 175 koním. Na Starý kontinent by ovšem měla dorazit i varianta s nižším výkonem.
Po stránce designové se pak Honda chce držet více při zemi než u stávajícího provedení, a to jak po stránce exteriérové, tak interiérové. Uvnitř se ovšem uvažuje u usazení cestujících blíže k podlaze, čímž by byl navýšen prostor pro hlavu. Mimo to máme očekávat také pozitivní posun stran kvality materiálů, odhlučnění a vibrací.
Nic bližšího prozatím není známo, poslední zmínku tak věnujeme kombíku. Ten by s ohledem na onu globální strategii nejspíše již neměl být součástí nabídky, nicméně poslední slovo nejspíše bude mít prodejní oddělení. To ale zatím stále ještě sčítá výsledky za loňský rok, pročež na tiskovou zprávu budeme muset ještě chvíli čekat.
Nová generace evropské Hondy Civic se již ukázala na neoficiální ilustraci
Po technické stránce bude vůz do značné míry vycházet z americké varianty
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva