Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu
18.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzská značka Genty Automobile nemá právě nejskromnější ambice. Pokusí se spojit výkony Veyronu s hmotností a ovladatelností vozů Pagani.
Lehce pateticky laděné texty na stránkách nové automobilové manufaktury Genty Automobile tvrdí, že Akylone je ztělesněním jednoho dětského snu, který začal žít v pokojíku mezi plakáty Ferrari F40, Lamborghini, Fordu GT... Tím člověkem, který ze své dávné fantazie chce už v příštím roce na pařížském autosalonu udělat realitu, je Frédéric Genty.
Jak přemítá o svém projektu, váží si automobilů jako jsou Pagani, Koenigsegg a zároveň se mu líbí ohromující výkony Veyronu, který ale podle něj zároveň trpí kvůli vysoké hmotnosti. Což má, řečeno jeho slovy, „nepříznivý vliv na dynamiku a způsobuje sterilitu auta“. Tyto docela rozumné názory zplodily nápad spojit nejlepší z obojích světů - nízkou hmotnost a špičkovou ovladatelnost s dech beroucími výkony.
Po spoustě projektů zaměřených na zostuzení Veyronu si hodně lidí může myslet, že - dámy a ústav pro jazyk český prominou - supersport si dnes může postavit kdokoli s dírou v zadku. Dostupnost moderních technologií to asi umožňuje, ale to ještě neznamená snadnou a levnou cestu k výkonům Bugatti za hubičku a do týdne.
Genty Automobile přiznává, že jeho konstruktéři pracují na vozidle přes čtyři roky a do návrhu zakomponovali „řemeslné zručnosti francouzských mistrů“. A protože vznikne pouze patnáct kusů, asi to bude mít značně neblahý vliv na možnost pořídit si Akylone za pár průměrných platů. Firma nicméně cenu neprozradila. Bude k dispozici „pouze na požádání“. Genty velmi neskromně dodává, že vůz nebude dělat žádné kompromisy mezi pevností a lehkostí, mezi technologiemi a designnem nebo krásou a účinností - půjde prý zkrátka o dokonalou syntézu, žádoucí vzácnost a umělecké dílo plné čisté vášně v jednom. Jak povědomé...
Abychom se ale nepohybovali pouze v poetické rovině, zde je pár údajů, které podle Genty Automobile můžeme očekávat. Vzhledem k udávané hmotnosti jen 1 100 kg bude muset být karoserie vyrobena z kompozitu. Zatím ale víme jen tolik, že rozložení váhy mezi nápravami je 42:58 ve prospěch té zádní a šasi bude kombinovat karbon a hliník. Uprostřed auta s délkou 4 467 mm, šířkou včetně zpětných zrcátek 2 210 mm a výškou 1 115 mm bude sedět podélně uložený motor V8 s 90stupňovým úhlem rozevření válců. Jeho objem činí 4,8 litru a pomocí dvojicí turbodmychadel má být schopen vyprodukovat 1 013 koní při 8 000 otáčkách a 1 200 newtonmetrů při 3 000 ot./min.
Výkon bude na zadní 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 335/30 přenášet sedmistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál. Osa předních kol s rozměrem pneu 265/30 je od té zádní vzdálena 2 780 mm a pro úplnost máme také hodnoty rozchodu: vpředu 1 795 mm, vzadu 1 695 mm. Akylone dostane zavěšení s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu, tlumiče značky Ohlins a aktivní stabilizátory. O zpomalení nebo zastavení se postarají karbon-keramické kotouče vpředu (396 mm) i vzadu (380 mm), spojené se šestipístkovými, respektive čtyřpístkovými třmeny značky MOV´IT.
Auto by mělo s 98oktanovým benzínem nebo směsí E85 zvládnout maximální rychlost 350 km/h, což za Bugatti Veyron jaksi zaostává, ale ve sprintu by se mu vyrovnat mohl. Akylone má na stovku zrychlit za 2,7 s, na 200 km/h za 7,2 s a na 300 km/h by se měl dostat za 14 sekund. Čtvrt míle podle Francouzů udolá za 9,8 s a kilometr s pevným startem za 16,6 vteřiny.
To jsou vskutku impozantní čísla, ale uvěřitelná až potom, co Genty spustí slibované předváděcí jízdy a testy. Zatím se totiž celý projekt nemůže zbavit jistého stínu pochybností - třeba se stačí s pomocí Google street view podívat na místo, kde má Genty Automobile sídlit. Ano, tento projekt vzniká na zelené louce, ale že až takto...
I bez pohonu všech kol se má Akylon dostat na stovku díky poměru 921 koní na tunu za 2,7 s
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel