Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford odhalil nový „malý” diesel pro USA. Jak asi tušíte, znamená to tam něco jiného
8.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fordu patří uznání už za to, že si v této době troufl přijít na americký trh s novým naftovým motorem. A také za to, jakému dieselu říká „malý”.
Existuje spousta indicií, které by leckoho mohly vést k závěru, že naftové motory v osobních automobilech míří do starého železa. Odstartoval to skandál Volkswagenu a přestože se nakonec ukázalo, že do jisté míry šlo o bouři ve sklenici vody, současně to namířilo prstem na reálné problémy. Důsledkem je konec dieselů v autech, kde nikdy nedávaly velký smysl a pokračování vývoje v oblastech jejich přirozeného uplatnění. Jednou z nich jsou ty nejprodávanější vozy ve Spojených státech.
Od letošního roku tedy zákazníci mohou objednávat Ford F-150 s již šestou pohonnou jednotkou. Jde „malý” diesel Power Stroke, který svým názvem odkazuje na 6,7litrový turbodiesel, který již automobilka nabízí pod kapotou výše postavené modelové řady F-Series Super Duty. Jak asi tušíte, s tímto bratrem ve zbroji nejde o žádného prcka, ale pořád důstojný o třílitrový šestiválec. Se svým větším sourozencem ale novinka novinka nic společného, místo toho vychází z třílitru, který užívají modely Jaguaru a Land Roveru. I ten ovšem nese znak modrého oválu.
Kvůli mohutnému pick-upu u něj automobilka provedla řadu modifikací. Máme tu tedy unikátní kovanou hřídel, turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, ložiska či vstřikování paliva při vyšším tlaku. Dalším unikátem je v dnešní době mechanický ventilátor. Podle Fordu nemohl být použit elektrický, neboť při extrémní zátěži by 12voltový elektrický systém nedokázal zajistit dostatečný přísun vzduchu. U příští generace chce ale značka přepřáhnout na 48voltový okruh.
Pokud toužíte po suchých číslech, můžeme rovnou zmínit, že nový motor produkuje 254 koní v 3 250 otáčkách a 597 Nm točivého momentu při 1 750 ot./min. Standardně bude spřažen s 10stupňovou automatickou převodovkou, jež byla adaptována pro použití v tomto modelu. S jízdní dynamikou či spotřebou se Ford zatím nepochlubil, prý však cílí na 7,84litrový průměr. To na první pohled nevypadá zrovna působivě, nezapomínejme však, že jde o obří pick-up.
F-150 Power Stroke Diesel by měl na své korbě uvézt 916 kilogramů, zatímco tažná kapacita činí neskutečných 5 171 kg. Pro Ford jsou zrovna tato data nadmíru důležitá, neboť na 70 procent stávajících majitelů pick-upu za svým vozem tahá přívěs. Nový diesel tedy má šance okouzlit nemalé publikum, nicméně i díky výše zmíněnému stigmatu automobilka počítá s tím, že po nové motorizaci sáhne jen pět procent veškerých zákazníků.
Ti mohou počítat s dojezdem až 1 255 kilometrů na jednu 98litrovou nádrž, stran paliva bude motor „požírat“ také roztok močoviny. Podle Fordu by 20litrová nádržka umístěná vedle palivové nádrže měla vydržet na 16 tisíc kilometrů (na to odkazuje i jeden z obrázků níže), než musí být doplněna. Objednávkové knihy se otevřou v polovině dubna, přičemž zákazníci mohou spojit nový diesel s vyššími úrovněmi výbav Lariat, King Ranch a Platinum.
Podle automobilky je spárování turbodieselu a vyššího standardu logické, zákazníci táhnoucí za svými vozy přívěsy obvykle v showroomech Fordu utrácejí daleko více. Tentokráte ovšem budou muset sáhnout do kapsy opravdu hluboko, neboť třeba na úrovni King Ranch je nový diesel dražší o 3 000 USD (cca 63 700 Kč) vůči variantě osazené benzinovým osmiválcem, jež je k mání od 51 835 USD (1,1 mil. Kč).
Ford F-150 je nově k mání s třílitrovým turbodieselem. Dle značky po této verzi ale sáhne jen okolo pěti procent zákazníků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie včera 10:00
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 21.12.2024
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
Nejnovější články
- Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
včera - Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
včera - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva