Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mondeo 2011: facelift detailněji
29.8.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford nám facelift jednoho ze svých stěžejních modelů představil už v červnu, teprve nyní jej ale na Moskevské Motor Show ukázal v celé kráse. I u nás se tak můžeme těšit na Mondeo modelového roku 2011 s novým vzhledem i technikou. (+ video)
Proti našemu prvotnímu představení Ford až tak mnoho informací nepřidal, neboť detailněji představil pouze dvě již dříve avizované motorizace a o dalších se pouze letmo zmínil. Ty navíc zatím nefigurují v cenících Mondea pro nový modelový rok, a tak můžeme jen spekulovat, kdy přesně se objeví v nabídce. Ale když už nic jiného, máme tu alespoň kopici nových fotografií a první video, a tak si to vše pojďme pěkně popořádku projít.
Úpravy vzhledu byly zjevné už z prvních snímků, a tak jen zopakujme, že změny se dotky především přední části vozu. Přední nárazník má větší lichoběžníkový nasávací otvor, po jehož stranách přibyly LED pro denní svícení. Přední maska je o něco nižší a tento dojem dále podtrhuje chromovaná mřížka s vodorovnými lamelami. Minulostí jsou také boční blinkry v předních blatnících.
Lehké změny postihly i zadní nárazník, více patrná je ale inovace zadních světel s LE diodami a nové křídélko na hraně kufru u výkonnějších variant. Na prvních snímcích nebyly k vidění změny interiéru, ale ten se od pohledu prakticky vůbec nezměnil. Podle dostupných informací došlo ke zlepšení kvality materiálů, rozšíření nabídky čalounění a obkladů palubní desky a inovaci stropní středové konzole. Ta nyní disponuje ambientním osvětlením z (dalších) LED.
Mondeo dále čekají velké změny pod kapotou, i když podrobněji nás Ford spravil jen o části z nich. První novinkou, která bude dostupná už od letošního září, je přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 EcoBoost s výkonem 203 kW (240 koní), který doplní již známou variantu s 203 koňmi. Motor bude k dispozici výlučně s dvouspojkovým automatem Powershift, s nímž zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a svou pouť za maximem rychlosti skončí na 243 km/h. Normovaná kombinovná spotřeba činí 7,7 litru benzinu na 100 km.
Další významnou novinkou je diesel 2,2 TDCI ve výkonové verzi 146 kW (200 koní). Ten zvládne zrychlení na 100 km/h za 8,1 sekundy, maximální rychlost zatím Ford neudává. Zajímavější než dynamika bude ale spotřeba - nejsilnější Mondeo TDCI vykazuje dle normy šestilitrovou kombinovanou spotřebu nafty.
Řada motorů zůstala nedotčena (benziny 2,0 Duratec s 107 kW a diesely 2,0 TDCI s 85, 103 a 120 kW), brzy se ale Mondeo dočká dalších novinek. Na ekologickou strunu zahraje nový benzinový čtyřválec EcoBoost s objemem 1,6 litru, který má být dodáván ve výkonových verzích s 88, 110 a 132 kW a z nabídky zřejmě vytlačí některou ze starších „atmosfér”. Naftovým základem se pak má stát agregát 1,6 TDCi s 82 kW, ani jeho parametry a přesnou dostupnost zatím neznáme. Víme však, že právě k šestnáctistovkám budou k dispozici prvky programu ECOnetic, které dále sníží spotřebu paliva a tedy i emise CO2.
Mondeo 2011 zná již nyní svůj český ceník, k nalezení je v něm ale krom inovovaného vzhledu jen nová vrcholná verze 2,0 EcoBoost s 240 koňmi. Ta je k dispozici od verze Ghia za cenu 807 890 Kč. Ostatní nové varianty Mondea 2011 zatím české ceny nemají, cenovky těch již známých jsou ale k dispozici a jsou překvapivě nižší až o 30 tisíc Kč.
Kompletní český ceník Mondea 2011 najdete na stránkách Fordu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva