Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km
7.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
To by bylo, aby nebylo. Také nový Focus přijde v eko verzi nazvané Econetic. Ta tradičně přináší radost z jízdy na jediném místě - u čerpací stanice.
Nová generace Fordu Focus se na starém kontinentu teprve dostává do prodejů a zrovna včera jsme vám přinesli její první velký test ve verzi 1,6 Ti-VCT. Ford již přesto myslí na budoucnost a krom ostré varianty ST chystá na příští rok i provedení z opačného konce spektra nabídky - ultraúspornou verzi Econetic. Právě její snímky a první specifikace automobilka včera uvolnila, a tak se podívejme, co zajímavého nabídne.
Přednost podobných variant modelů toho či onoho výrobce je obvykle jedna, jde o spotřebu paliva. A tak nechoďme zbytečně kolem horké kaše a řekneme si rovnou, že nový Focus Econetic má přijít s kombinovanou spotřebou paliva ve výši jen 3,5 litru na 100 kilometrů jízdy a tomu odpovídajícími emisemi CO2 ve výši 95 g na kilometr. Zatím jde o údaje od automobilky, neboť testy dle evropských norem projde vůz až ve zbytku letošního roku, zásadně jiné číslo ale očekávat nelze. Jak se Fordu podařilo takového výsledku dosáhnout?
Základem celého řešení je pochopitelně úsporný motor, kterým je v tomto případě agregát 1,6 TDCI . Vyladěn je na výkon 77 kW (105 koní) a oproti běžně dostupné verzi má specifický systém vstřikování, jiné turbodmychadlo, upravené chlazení a další blíže nespecifikované úpravy vedoucí k jeho vyšší efektivitě.
Vedle motoru se na nízké spotřebě podílí řada více či méně tradičních opatření. Nechybí systém start-stop, drobná rekuperace kinetické energie skrze variabilně pracující alternátor, ekonomický mód s velmi umírněnými reakcemi motoru na pokyny vydávané plynovým pedálem a indikátor vhodné doby pro přeřazení.
Krom těchto převážně elektronických úprav má vůz dále „prodlouženou” šestistupňovou manuální převodovku, jejíž vnitřní ztráty jsou podle slov Fordu sníženy na maximum. Zásluhu na tom má nejen její vnitřní konstrukce, ale i speciální převodový olej.
Nechybí pochopitelně ani všemožné úpravy aerodynamiky. Nejzajímavějším prvkem v tomto směru je aktivní součást masky chladiče, která dokáže přívod vzduchu uzavřít v případě, kdy chlazení motoru není v takové míře třeba. To má samozřejmě pozitivní vliv na součinitel odporu vzduchu, který je takové situaci oproti běžnému stavu nižší o dvě procenta. Aerodynamický odpor dále snižují speciální kryty kol, které dokážou v tomto směru zajistit lepší výsledek než jakákoli litá kola. A když jsme u kol, k dispozici jsou též pneumatiky s minimalizovaným valivým odporem.
Vůz se v podobě vyobrazené na přiložených snímcích představí již příští týden na amsterdamském autosalonu AutoRAI. Do výroby se ale dostane až koncem letoška se začátkem dodávek nejnetrpělivějším zákazníkům začátkem roku 2012.
Ford Focus III Econetic pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 8 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 51 minutami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 2 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 3 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 5 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva