Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km

To by bylo, aby nebylo. Také nový Focus přijde v eko verzi nazvané Econetic. Ta tradičně přináší radost z jízdy na jediném místě - u čerpací stanice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km

7.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

To by bylo, aby nebylo. Také nový Focus přijde v eko verzi nazvané Econetic. Ta tradičně přináší radost z jízdy na jediném místě - u čerpací stanice.

Nová generace Fordu Focus se na starém kontinentu teprve dostává do prodejů a zrovna včera jsme vám přinesli její první velký test ve verzi 1,6 Ti-VCT. Ford již přesto myslí na budoucnost a krom ostré varianty ST chystá na příští rok i provedení z opačného konce spektra nabídky - ultraúspornou verzi Econetic. Právě její snímky a první specifikace automobilka včera uvolnila, a tak se podívejme, co zajímavého nabídne.

Přednost podobných variant modelů toho či onoho výrobce je obvykle jedna, jde o spotřebu paliva. A tak nechoďme zbytečně kolem horké kaše a řekneme si rovnou, že nový Focus Econetic má přijít s kombinovanou spotřebou paliva ve výši jen 3,5 litru na 100 kilometrů jízdy a tomu odpovídajícími emisemi CO2 ve výši 95 g na kilometr. Zatím jde o údaje od automobilky, neboť testy dle evropských norem projde vůz až ve zbytku letošního roku, zásadně jiné číslo ale očekávat nelze. Jak se Fordu podařilo takového výsledku dosáhnout?

Základem celého řešení je pochopitelně úsporný motor, kterým je v tomto případě agregát 1,6 TDCI . Vyladěn je na výkon 77 kW (105 koní) a oproti běžně dostupné verzi má specifický systém vstřikování, jiné turbodmychadlo, upravené chlazení a další blíže nespecifikované úpravy vedoucí k jeho vyšší efektivitě.

Vedle motoru se na nízké spotřebě podílí řada více či méně tradičních opatření. Nechybí systém start-stop, drobná rekuperace kinetické energie skrze variabilně pracující alternátor, ekonomický mód s velmi umírněnými reakcemi motoru na pokyny vydávané plynovým pedálem a indikátor vhodné doby pro přeřazení.

Krom těchto převážně elektronických úprav má vůz dále „prodlouženou” šestistupňovou manuální převodovku, jejíž vnitřní ztráty jsou podle slov Fordu sníženy na maximum. Zásluhu na tom má nejen její vnitřní konstrukce, ale i speciální převodový olej.

Nechybí pochopitelně ani všemožné úpravy aerodynamiky. Nejzajímavějším prvkem v tomto směru je aktivní součást masky chladiče, která dokáže přívod vzduchu uzavřít v případě, kdy chlazení motoru není v takové míře třeba. To má samozřejmě pozitivní vliv na součinitel odporu vzduchu, který je takové situaci oproti běžnému stavu nižší o dvě procenta. Aerodynamický odpor dále snižují speciální kryty kol, které dokážou v tomto směru zajistit lepší výsledek než jakákoli litá kola. A když jsme u kol, k dispozici jsou též pneumatiky s minimalizovaným valivým odporem.

Vůz se v podobě vyobrazené na přiložených snímcích představí již příští týden na amsterdamském autosalonu AutoRAI. Do výroby se ale dostane až koncem letoška se začátkem dodávek nejnetrpělivějším zákazníkům začátkem roku 2012.


Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 1 - Ford Focus Econetic 2012 01Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 2 - Ford Focus Econetic 2012 02Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 3 - Ford Focus Econetic 2012 03Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 4 - Ford Focus Econetic 2012 04Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 5 - Ford Focus Econetic 2012 05Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 6 - Ford Focus Econetic 2012 06Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 7 - Ford Focus Econetic 2012 07Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 8 - Ford Focus Econetic 2012 08Ford Focus Econetic 2012: jen 3,5 litru nafty na 100 km - 9 - Ford Focus Econetic 2012 09
Ford Focus III Econetic pro rok 2012

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.