Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná

Facelift nejprodávanějšího modelu značky BMW byl dlouho očekávanou událostí. Vyhraněné designové pojetí volalo podle některých po razantních změnách, jejichž realizace se dle uniknuvších informací nezdála být nemožnou. Výsledkem omlazovací kůry jsou ale pouze decentní změny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná

12.7.2008 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift nejprodávanějšího modelu značky BMW byl dlouho očekávanou událostí. Vyhraněné designové pojetí volalo podle některých po razantních změnách, jejichž realizace se dle uniknuvších informací nezdála být nemožnou. Výsledkem omlazovací kůry jsou ale pouze decentní změny.

Jsou tomu již čtyři roky, kdy se na trhu poprvé objevilo trojkové BMW poslední generace s kódovým označením E90. A je třeba říci, že svým designem hned od začátku vzbuzovalo rozpaky. Ta tam byla obecně akceptovaná elegance předchozí generace, vlády se ujal ryzí „Bangleismus” a ten zkrátka nedělá kompromisy - buď se líbí, nebo je zavržen. Není tedy divu, že část příznivců značky považovala uplynulá léta za čekání na facelift, který by pozměnil zejména trochu křivolaké zadní partie, i snad až příliš ostře řezanou příď. Nyní se dočkali, a nebo ne?

Spíše nikoli. Po příchodu nového trojkového kupé, které přišlo s uhlazenějšími liniemi, se tak nějak očekávalo, že sedan a kombi musí tyto křivky dostat také. Nestalo se tak, čtyř- i pětidvéřová verze prošly vcelku klasickým omlazením a příď kupé zůstane mezi sedany doménou ostré verze M3. Ani záď nebyla zasádním způsobem redesignována, změny jsou skutečně pouze drobné.

Nicméně je třeba říci, že prospěšné. Přemíru ostrosti předních partií vyřešil nový nárazník, který sází na uhlazenější křivky a i přes zachování tvaru předních světel je celá příď značně elegantnější. Samotná světla dostala do vínku pouze jiný „obsah”, počínaje LED blikači a konče jinými světly pro denní svícení. Změně vnímání přídě napomohla též nová kapota motoru.

Z profilu zásadní změny nevysledujeme, přehlédnout se nedají pouze nová zpětná zrcátka, která mají odvážnější tvary. Netrpělivě očekávaná „aktualizace” zadních partií vskutku nepřináší nic převratného. Odstranila však alespoň barevnou rozháranost sdružených svítilen, žlutá, červená a bílá naráz zadním světlům trojky prostě neslušely. Nyní jim dominuje červená jen s trochou bílé, světelným zdrojem blikačů jsou opět LE diody. Samotný tvar zadních světel se jeví být trochu odlišným, může to být ale pouze optický klam, pramenící právě z jiného barevného sestavení světel.

Dalším kamenem úrazu nové trojky byl interiér. Štětec a plátno kdysi nahradilo pravítko a rýsovací prkno a i to nesli mnozí nelibě. Facelift s architekturou interiéru pochopitelně mnoho nenadělal, a tak i zde zůstalo u detailů. Trochu nových materiálů doplňuje jiný volant, známý ale již z jiných modelů. Největší novinkou je tak zřejmě složitější ovládání palubního systému iDrive, vyvedené ve stylu MMI od Audi.

Technické změny potkaly trojku docela nedávno, a tak vizuální facelift, jak už je u BMW zvykem, nepřináší po stránce techniky prakticky nic převratného. Zvyknout si budeme muset pouze na upravené názvosloví. Zapomeňte na verze xi a xd a naučte se vyslovovat celým jménem 320d xDrive apod. Přehled základních technických paramterů jednotlivých verzí pro jistotu přikládáme.

Ačkoli změny jsou menší, než by si mnozí přáli, vozu prospěly a E90 to nyní sluší více než kdy dříve. Faceliftované provedení bude debutovat na pařížském autosalonu v září tohoto roku, u dealerů BMW jej lze očekávat hned záhy.

Základní technické parametry BMW 3:

BMW 318i
143 koní @ 6,000 ot.
190 Nm @ 4,250 ot.
0-100 km/h: 9,1 s
5,9 l/100 km
142 g/km CO2

BMW 320i
170 koní @ 6,700 ot.
210 Nm @ 4,250 ot.
0-100 km/h: 8,2 s
6,1 l/100 km
149 g/km CO2

BMW 325i
218 koní @ 6,100 ot.
320 Nm @ 2,400 - 4,200 ot.
0-100 km/h: 6,7 s
7,1 l/100 km
170 g/km CO2

BMW 330i
272 koní @ 6,700 ot.
210 Nm @ 4,250 ot.
0-100 km/h: 6,1 s
7,2 l/100 km
173 g/km CO2

BMW 335i
306 koní @ 5,800 ot.
400 Nm @ 1,300 - 5,000 ot.
0-100 km/h: 5,6 s
9,1 l/100 km
218 g/km CO2

BMW 318d
143 koní @ 4,000 ot.
300 Nm @ 1,750 -2,500 ot.
0-100 km/h: 9,3 s
4,7 l/100 km
123 g/km CO2

BMW 320d
177 koní @ 4,000 ot.
350 Nm @ 1,750 -3,000 ot.
0-100 km/h: 7,9 s
4,8 l/100 km
128 g/km CO2

BMW 325d
197 koní @ 4,000 ot.
400 Nm @ 1,300 - 3,250 ot.
0-100 km/h: 7,4 s
5,7 l/100 km
153 g/km CO2

BMW 330d
245 koní @ 4,000 ot.
520 Nm @ 1,750 - 3,000 ot.
0-100 km/h: 6,1 s
5,7 l/100 km
152 g/km CO2

BMW 335d
286 koní @ 4,400 ot.
580 Nm @ 1,750 - 2,250 ot.
0-100 km/h: 6,0 s
6,7 l/100 km
177 g/km CO2


Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 1 - BMW 3 Facelift 01Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 2 - BMW 3 Facelift 02Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 3 - BMW 3 Facelift 03Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 4 - BMW 3 Facelift 04Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 5 - BMW 3 Facelift 05Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 6 - BMW 3 Facelift 06Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 7 - BMW 3 Facelift 07Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 8 - BMW 3 Facelift 08Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 9 - BMW 3 Facelift 09Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 10 - BMW 3 Facelift 10Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 11 - BMW 3 Facelift 11Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 12 - BMW 3 Facelift 12Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 13 - BMW 3 Facelift 13Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 14 - BMW 3 Facelift 14Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 15 - BMW 3 Facelift 15Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 16 - BMW 3 Facelift 16Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 17 - BMW 3 Facelift 17Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 18 - BMW 3 Facelift 18Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 19 - BMW 3 Facelift 19Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 20 - BMW 3 Facelift 20Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 21 - BMW 3 Facelift 21Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 22 - BMW 3 Facelift 22Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 23 - BMW 3 Facelift 23Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 24 - BMW 3 Facelift 24Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 25 - BMW 3 Facelift 25Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 26 - BMW 3 Facelift 26Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 27 - BMW 3 Facelift 27Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 28 - BMW 3 Facelift 28Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 29 - BMW 3 Facelift 29Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 30 - BMW 3 Facelift 30Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 31 - BMW 3 Facelift 31Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 32 - BMW 3 Facelift 32Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 33 - BMW 3 Facelift 33Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 34 - BMW 3 Facelift 34Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 35 - BMW 3 Facelift 35Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 36 - BMW 3 Facelift 36Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 37 - BMW 3 Facelift 37Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 38 - BMW 3 Facelift 38Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná - 39 - BMW 3 Facelift 39

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše