Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč

Jen ve 158 exemplářích bude vyrobeno britské kupé s italským designem. Devětačtyřicet z nich použije lehčí materiály a vyjde ještě dráž než základ.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč

13.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jen ve 158 exemplářích bude vyrobeno britské kupé s italským designem. Devětačtyřicet z nich použije lehčí materiály a vyjde ještě dráž než základ.

Vzpomínat se slzou v očích na „staré časy” v politických souvislostech se mezi inteligentními obyvateli České republiky příliš nenosí, v těch automobilových to ale výrazem ztráty smyslu pro realitu není. Auta se sice za poslední dekády obecně posunula o pořádný kus dopředu, v dílčích ohledech ale strádají. Platí to zejména pro ty, kteří mají rádi jednoduchost, lehkost, jakousi funkční čistotu a z toho všeho vyplývající řidičskou podmanivost, jež snadno smění za komfort či vyšší pasivní bezpečnost. Podobným staromilcům - a že proti nim nemáme zhola nic - bohužel hrana zazvonila už dávno, pokud ale jsou trochu při penězích, najdou se ještě výrobci, kteří jim podobně laděné auto vyrobí i dnes.

Jedním z nich je nepochybně Evanta a jeho Barchetta - vůz, který se jako koncept představil loni na Top Marques v Monaku a o němž tento týden už byla řeč chvíli před premiérou sériové verze. Realisticky musíme dodat, že samotné odhalení na britském Goodwood Revival nepřineslo alespoň stran specifikací podstatné novinky, vzhled sériového provedení vám ale už ukázat můžeme dodat jsme s to i pár dříve neznámých detailů.

Začneme-li u vzhledu, musíme říci, že výsledek designově překvapivý věru není. Odlišnosti proti studii je třeba hledat přinejmenším v dobrých brýlích, neboť spočívají opravdu jen v drobnostech. Původní koncept spíše neměl některé části hotové (jako např. odvětrání motorového prostoru v bočních blatnících), nebo jde o drobnou evoluci spíše s ohledem na funkční potřeby (jiná, větší maska chladiče a chybějící „komín” za ní) či kdo ví co (oranžové kryty blikačů místo bílých). Výsledek ale přesto stojí za pozornost.

Podle autorů je inspirován designovým jazykem motoristického sportu padesátých let minulého století a tomu lze jedině přitakat. Jestli vůz dává najevo svůj ango-italský původ, to už si jisti nejsme, na každý pád se ale jedná o sympatický roadster, se kterým v záplavě současných vozů zapadnete jen stěží.

Zapadnout vás nenechá ani technika, která už se na „1950s” neodvolává ani omylem. Sází hlavně na 6,2litrový osmiválec od General Motors produkující výkon až 450 koní. Ten posílá přes manuální nebo automatickou převodovku (stejný původ) na kola zadní osy. To nezní špatně, výrobce ale dodává už jen tolik, že auto je lehké a rychlé, ani jedno ale konkrétně nespecifikuje.

Hmotnost můžeme hádat alespoň z konstrukčních detailů, podle nichž by mělo jít o vskutku velmi lehkou stavbu. Základem vozu je trubkový ocelový rám, na kterém jsou navěšeny panely karoserie z kevlaru. Alternativa má být postavena dokonce na hliníkovém základu a být tedy ještě lehčí.

Technické detaily skutečně neznáme, Ant Anstead z firmy Evanta (rozklíčovat za ní karosárnu Ant-Kahn asi nebude těžké) ale prozradil, že základ s ocelovými komponenty bude stát 125 000 liber (asi 4,3 milionu Kč) a vznikne v 99 exemplářích, hliníková verze přijde na 165 000 liber (asi 5,7 milionu Kč) a postavena bude pouze 49krát.

Pokud byste měli zájem, vůz je k mání a to i s řízením na správné straně vozu (vlevo). Snad vám v případě vaší poptávky Ant-Kahn prozradí i více o dynamice a dalších zatím nezmíněných specifikacích.


Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč - 1 - Evanta Barchetta 2015 seriova prvni 01Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč - 2 - Evanta Barchetta 2015 seriova prvni 02Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč - 3 - Evanta Barchetta 2015 seriova prvni 03Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč - 4 - Evanta Barchetta 2015 seriova prvni 04Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč - 5 - Evanta Barchetta 2015 seriova prvni 05Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč - 6 - Evanta Barchetta 2015 seriova prvni 06Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč - 7 - Evanta Barchetta 2015 seriova prvni 07
Evanta Barchetta je zajímavou a ještě relativně dostupnou volbou pro ty, kterým dnešní automobilismus mnoho neříká

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.