Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi
27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Silueta je k nerozeznání od prvního Mustangu Fastback, pod kapotou ale pracuje moderní V8 z Corvette ZR1. Seznamte se s Equusem Bass 770.
Americká firma Equus Automotive pustila do světa svůj poslední model Equus Bass 770 a pro milovníky ať už starých, či moderních muscle cars je to v podstatě ráj na zemi. Je tedy nutno říct, že design není moc originální - kombinuje původní Ford Mustang Fastback se špetkou Challengeru a Chargeru od Dodge, ale i tak vypadá zajímavě.
Pod slupkou z hliníku a karbonu je šasí, které kombinuje trubkový rám s hliníkovou vanou a vypadá tak trochu jako kostra závodního auta, než něco, co má jezdit po silnicích. Torzní tuhost je pochopitelně velmi dobrá a celé auto váží 1 651 kg, což s délkou 4 927 mm a šířkou 1 934 mm není až tak moc.
Osmiválcový motor pochází od Chevroletu a kompresor z objemu 6,2 litru (tedy 8 x 770 ccm, asi pochopíte, proč to zmiňujeme) doluje 640 koní a 819 Nm. Tato síla putuje na zadní kola přes dvouspojkovou manuální převodovku o šesti stupních, umístěnou vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Ke zrychlení na stovku Bassu stačí 3,4 s a zvládne až 320 km/h.
Z této rychlosti vás zastaví brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vepředu a čtyřpístkovými vzadu. O kvalitní filtrování nerovností se stará odpružení Magnetic Selective Ride Control. Samozřejmostí jsou také stabilizační systémy, kontrola trakce a ABS.
Interiér pojme čtyři cestující, ale ti vzadu nejspíš nebudou nadšeni prostorem. I oni však budou obklopeni kvalitní kůží. Výbava zahrnuje navigaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, audiosystém apod. Zajímavá je však přístrojová deska - čísla na dvou hlavních budících jsou vyfrézovaná přímo do hliníkových prstenců.
Pokud si říkáte, že tohle všechno musí taky mít patřičně vysokou cenovku, pak máte pravdu - Equus chce za Bass 770 čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,7 milionu korun. Pokud byste si ale přáli svůj Bass mít luxusnější nebo naopak extra odlehčený, třeba kvůli závodění, designér Equus Automotive vám sestaví auto přesně podle vašeho přání. Tady cena začíná u 300 tisíc dolarů, tedy asi 5,6 milionu korun, a fantazii se meze nekladou. V každém případě dostanete něco, co na silnici v rukou někoho jiného jen tak nepotkáte...



















Equus Bass 770: silueta Mustangu a 640 koní pod kapotou. Není to ale zadarmo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 6 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nový den, nový nesmysl z Bruselu: EU chce zakázat firmám nákladovat si spalovací auta
8.3.2025Šéf Nissanu přiznal, že bez pomoci zvenčí už automobilka nepřežije, sám to nejspíš zabalí příští týden
8.3.2025VW říká, že interiérům svých aut vrátí fyzická tlačítka, prý to nejsou mobily. Snad to tentokrát skutečně udělá
8.3.2025Šéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
8.3.2025Vážně je to jen cenou? VW prodává svůj klíčový elektromobil v Číně za 380 tisíc Kč, přesto je to totální propadák
9.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.08. 21:01 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.08. 21:01 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.08. 20:55 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.08. 20:38 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.08. 17:46 - stst2
- Chlubítko univerzální 04.08. 16:30 - pavproch
- IT poradna 04.08. 16:15 - pavproch