Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi
27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Silueta je k nerozeznání od prvního Mustangu Fastback, pod kapotou ale pracuje moderní V8 z Corvette ZR1. Seznamte se s Equusem Bass 770.
Americká firma Equus Automotive pustila do světa svůj poslední model Equus Bass 770 a pro milovníky ať už starých, či moderních muscle cars je to v podstatě ráj na zemi. Je tedy nutno říct, že design není moc originální - kombinuje původní Ford Mustang Fastback se špetkou Challengeru a Chargeru od Dodge, ale i tak vypadá zajímavě.
Pod slupkou z hliníku a karbonu je šasí, které kombinuje trubkový rám s hliníkovou vanou a vypadá tak trochu jako kostra závodního auta, než něco, co má jezdit po silnicích. Torzní tuhost je pochopitelně velmi dobrá a celé auto váží 1 651 kg, což s délkou 4 927 mm a šířkou 1 934 mm není až tak moc.
Osmiválcový motor pochází od Chevroletu a kompresor z objemu 6,2 litru (tedy 8 x 770 ccm, asi pochopíte, proč to zmiňujeme) doluje 640 koní a 819 Nm. Tato síla putuje na zadní kola přes dvouspojkovou manuální převodovku o šesti stupních, umístěnou vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Ke zrychlení na stovku Bassu stačí 3,4 s a zvládne až 320 km/h.
Z této rychlosti vás zastaví brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vepředu a čtyřpístkovými vzadu. O kvalitní filtrování nerovností se stará odpružení Magnetic Selective Ride Control. Samozřejmostí jsou také stabilizační systémy, kontrola trakce a ABS.
Interiér pojme čtyři cestující, ale ti vzadu nejspíš nebudou nadšeni prostorem. I oni však budou obklopeni kvalitní kůží. Výbava zahrnuje navigaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, audiosystém apod. Zajímavá je však přístrojová deska - čísla na dvou hlavních budících jsou vyfrézovaná přímo do hliníkových prstenců.
Pokud si říkáte, že tohle všechno musí taky mít patřičně vysokou cenovku, pak máte pravdu - Equus chce za Bass 770 čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,7 milionu korun. Pokud byste si ale přáli svůj Bass mít luxusnější nebo naopak extra odlehčený, třeba kvůli závodění, designér Equus Automotive vám sestaví auto přesně podle vašeho přání. Tady cena začíná u 300 tisíc dolarů, tedy asi 5,6 milionu korun, a fantazii se meze nekladou. V každém případě dostanete něco, co na silnici v rukou někoho jiného jen tak nepotkáte...
Equus Bass 770: silueta Mustangu a 640 koní pod kapotou. Není to ale zadarmo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
28.1.2025 - Sprint Tesly Cybertruck proti nadupaným SUV Rolls-Roycu a Mercedesu je mnohem vyrovnanější, než by vás napadlo
27.1.2025
Nejnovější články
- Nový Trumpův ministr zrušil americkou obdobu limitů emisí a spotřeby aut v EU, naplno odhalil pokrytectví za ní
před hodinou - Černé vlajky u Ferrari? Němci vyzkoušeli čínský supersport, který nabízí přes 1 200 koní za cenu 541koňového Porsche
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Bugatti, které po 4 měsících zruinovalo autopůjčovnu, nikdo nechce koupit. Ani 25 milionů za něj majiteli nebylo dost
včera - To byste nevymysleli. BMW se spojilo s Teslou a Číňany, společně žalují EU kvůli jejím krokům proti čínským autům
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.29. 22:03 - vasco
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.29. 21:00 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 01.29. 18:03 - M.Z.
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch
- Chlubítko univerzální 01.28. 14:14 - Stepan