Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla

Říkají si EVC R7 a S7, stojí za nimi firma z Hulína a ukážou se Ženevě. Na elektrická auta mají až nečekané parametry, způsobí senzaci?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla

24.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říkají si EVC R7 a S7, stojí za nimi firma z Hulína a ukážou se Ženevě. Na elektrická auta mají až nečekané parametry, způsobí senzaci?

Nissan Leaf získal titul Světové auto roku 2011 a Evropské auto roku 2011. Stačil mu k tomu elektromotor s výkonem 109 koní a baterky o kapacitě 24 kWh zajišťující papírový dojezd 160 km.

Také Škoda se snaží investovat do vývoje elektromobilů a během několika let se jí ve spolupráci s mateřským Volkswagenem podařilo vyrobit první sérii modelů Octavia Green E Line, které mají (podle tvrzení automobilky) s plně nabitými akumulátory akční rádius 150 km, můžou jezdit rychlostí 135 km/h a stovku zvládnou za 12 sekund.

Vedle Škodovek, tentokrát ale přestavěných neznámou firmou EVC Group z moravského Hulína a připravených pro nadcházející ženevský autosalon, ale vypadají oba světové koncerny s takřka neomezenými zdroji tak trochu jako varietní hudlaři. A ani vize šéfa Tesla Motors se rázem nezdají až tak vybájené, i když s pohádkářem jeho formátu se Češi zatím nemohou rovnat.

„Česká Tesla“ totiž ve svých propagačních materiálech prohlašuje, že jejich model R7, což je elektrifikovaná Škoda Roomster, umí jet až 170 km/h a na jedno nabití ujede pozoruhodných 150 až 200 kilometrů. Zvládnout by to měla s elektromotorem o maximálním výkonu 88 koní (tomu bychom i věřili), ale co je mnohem zajímavější, nějakým zázrakem na to hulínskému elektromobilu stačí jen 24 kWh. Což je shodou okolností naprosto stejná kapacita, jakou mají baterky Nissanu Leaf, kterému ale americká EPA naměřila v testu (a že ani ten pořád nereflektuje realitu) dojezd nikoli 160 km ale 117 km.

EVC S7 alias Superb kombi posouvá kouzla elektrické mobility ještě dál. S identickým elektromotorem pracujícím s napětím 300 voltů a shodným balíčkem lithiových akumulátorů s příměsí železa a yttria (o hmotnosti 275 kg) urazí větší model bez ohledu na identické výkony a vyšší hmotnost údajně tu samou vzdálenost - 150 až 200 km. Dobít akumulátory pak má být možné za 4 hodiny, což se ale stane jen v případě, že máte po ruce zásuvku, kterou většina smrtelníků nedisponuje. Praxi tak bude bližší údaj o době nabíjení někde mezi 7 a 11 hodinami v závislosti na dostupném elektrickém výkonu.

Žádné z výše zmíněných údajů nejsou vyloženě vycucané z prstu, všechny jsou ale vzhledem ke konkrétním technickým parametrům obou aut až podezřele dobré (ač s ohledem na potřeby majitele takového Superbu beztak zcela nedostačující). Ať už ale byla firmou EVC pravda přiohnutá jakkoli (a tomu se ještě bude muset postavit čelem, protože v Ženevě taková čísla nemůžou zůstat nepovšimnuta), rozhodně hezky odkrývá skutečné výrobní náklady na vývoj a výrobu bez státních subvencí a evropských dotací skrytých za hrátky s pokutami za „nadlimitní emise CO2” neboli vyšší než určitou spotřebu paliva. Nakonec možná nějaký ten grant i dostali, ale rozhodně nemohl být vysoký. EVC R7 Škoda Roomster stojí 1 265 400 Kč, a pokud vaše nazelenalé svědomí touží po větším sourozenci, připravte si něco málo přes 1,6 milionu.

Auta jsou už v prodeji, takže pokud toužíte po škodovce s větší cenovkou, než jakou byl obdařen Superb Laurin a Klement, máte příležitost. Jen tento Superb jaksi není tak výkonný, luxusní a nemá ani trochu srovnatelný dojezd a možnosti doplnění zdrojů energie, zato je těžší a vzhledem k získané hodnotě snad až násobně dražší. Ale je elektrický. Komu to stačí ke štěstí?


Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 1 - EVC R7 01Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 2 - EVC R7 02Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 3 - EVC R7 03Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 4 - EVC R7 04Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 5 - EVC R7 05Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 6 - EVC R7 06Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 7 - EVC R7 07Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 8 - EVC S7 01Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla - 9 - EVC S7 02
Věhlasní výrobci elektromobilů se mají od EVC co učit

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.