Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrické Škodovky od EVC: skoro víc než Tesla
24.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Říkají si EVC R7 a S7, stojí za nimi firma z Hulína a ukážou se Ženevě. Na elektrická auta mají až nečekané parametry, způsobí senzaci?
Nissan Leaf získal titul Světové auto roku 2011 a Evropské auto roku 2011. Stačil mu k tomu elektromotor s výkonem 109 koní a baterky o kapacitě 24 kWh zajišťující papírový dojezd 160 km.
Také Škoda se snaží investovat do vývoje elektromobilů a během několika let se jí ve spolupráci s mateřským Volkswagenem podařilo vyrobit první sérii modelů Octavia Green E Line, které mají (podle tvrzení automobilky) s plně nabitými akumulátory akční rádius 150 km, můžou jezdit rychlostí 135 km/h a stovku zvládnou za 12 sekund.
Vedle Škodovek, tentokrát ale přestavěných neznámou firmou EVC Group z moravského Hulína a připravených pro nadcházející ženevský autosalon, ale vypadají oba světové koncerny s takřka neomezenými zdroji tak trochu jako varietní hudlaři. A ani vize šéfa Tesla Motors se rázem nezdají až tak vybájené, i když s pohádkářem jeho formátu se Češi zatím nemohou rovnat.
„Česká Tesla“ totiž ve svých propagačních materiálech prohlašuje, že jejich model R7, což je elektrifikovaná Škoda Roomster, umí jet až 170 km/h a na jedno nabití ujede pozoruhodných 150 až 200 kilometrů. Zvládnout by to měla s elektromotorem o maximálním výkonu 88 koní (tomu bychom i věřili), ale co je mnohem zajímavější, nějakým zázrakem na to hulínskému elektromobilu stačí jen 24 kWh. Což je shodou okolností naprosto stejná kapacita, jakou mají baterky Nissanu Leaf, kterému ale americká EPA naměřila v testu (a že ani ten pořád nereflektuje realitu) dojezd nikoli 160 km ale 117 km.
EVC S7 alias Superb kombi posouvá kouzla elektrické mobility ještě dál. S identickým elektromotorem pracujícím s napětím 300 voltů a shodným balíčkem lithiových akumulátorů s příměsí železa a yttria (o hmotnosti 275 kg) urazí větší model bez ohledu na identické výkony a vyšší hmotnost údajně tu samou vzdálenost - 150 až 200 km. Dobít akumulátory pak má být možné za 4 hodiny, což se ale stane jen v případě, že máte po ruce zásuvku, kterou většina smrtelníků nedisponuje. Praxi tak bude bližší údaj o době nabíjení někde mezi 7 a 11 hodinami v závislosti na dostupném elektrickém výkonu.
Žádné z výše zmíněných údajů nejsou vyloženě vycucané z prstu, všechny jsou ale vzhledem ke konkrétním technickým parametrům obou aut až podezřele dobré (ač s ohledem na potřeby majitele takového Superbu beztak zcela nedostačující). Ať už ale byla firmou EVC pravda přiohnutá jakkoli (a tomu se ještě bude muset postavit čelem, protože v Ženevě taková čísla nemůžou zůstat nepovšimnuta), rozhodně hezky odkrývá skutečné výrobní náklady na vývoj a výrobu bez státních subvencí a evropských dotací skrytých za hrátky s pokutami za „nadlimitní emise CO2” neboli vyšší než určitou spotřebu paliva. Nakonec možná nějaký ten grant i dostali, ale rozhodně nemohl být vysoký. EVC R7 Škoda Roomster stojí 1 265 400 Kč, a pokud vaše nazelenalé svědomí touží po větším sourozenci, připravte si něco málo přes 1,6 milionu.
Auta jsou už v prodeji, takže pokud toužíte po škodovce s větší cenovkou, než jakou byl obdařen Superb Laurin a Klement, máte příležitost. Jen tento Superb jaksi není tak výkonný, luxusní a nemá ani trochu srovnatelný dojezd a možnosti doplnění zdrojů energie, zato je těžší a vzhledem k získané hodnotě snad až násobně dražší. Ale je elektrický. Komu to stačí ke štěstí?
Věhlasní výrobci elektromobilů se mají od EVC co učit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nejnovější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před hodinou - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 2 hodinami - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
před 4 hodinami - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 5 hodinami - Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva