Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko

Osmá generace německé ikony dorazí v méně verzích než ta dosluhující. GTI a R však z trhu nezmizí, základ se 100 koňmi by pak měl být k mání již od 477 tisíc korun, překvapivě levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko

4.9.2019 | Petr Prokopec

Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Osmá generace německé ikony dorazí v méně verzích než ta dosluhující. GTI a R však z trhu nezmizí, základ se 100 koňmi by pak měl být k mání již od 477 tisíc korun, překvapivě levně.

Volkswagen Golf osmé generace měl dle původních záměrů německé automobilky debutovat za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Nicméně těžkosti při vývoji nakonec v hesenské metropoli nechají zazářit jen nový elektrický hatchback ID.3. Ten samozřejmě do jisté míry bude pokrokový, značka však nejspíše doufá, že zpočátku mnoho lidí neosloví. Jakkoliv přitom tato strategie může na první pohled vypadat jako zcela nesmyslná, ve skutečnosti dává nemalou logiku. Němci totiž již předem deklarovali, že minimálně v prvních letech budou prodělávat desítky tisíc korun na každém prodaném kusu.

V případě Golfu se ovšem bude hrát naprosto jiná písnička, neboť stejně jako předchozí generace má i ta osmá přinést do firemní kasy nemalý obnos. Na to ostatně Volkswagen myslel již při vývoji, jakkoliv ani Němci samozřejmě ještě před pár lety netušili, že změna procedury měření emisí přinese výrobcům aut takové potíže. Výsledkem tak bude značné zúžení portfolia, do kterého se již nevrátí kabriolet. Na rozloučenou pak lze zamávat i provedení e-Golf, což ale není překvapivé, neboť právě za tento vůz bude zaskakovat ID.3.

Volkswagen tedy na jedné straně osekal náklady, na druhé straně však musel také nemalou měrou utrácet. Všechny benzinové verze totiž dostanou již standardně deaktivaci válců, stejně jako mild-hybridní techniku. Počítat přitom můžeme s litrovými tříválci a 1,5litrovými nebo dvoulitrovými čtyřválci, jenž budou s výkonem startovat na 100 koních. Vrchol nabídky přitom stejně jako dosud budou okupovat verze GTI a R, z nichž první počítá s 280 koňmi a druhá s 350 koňmi a pohonem všech kol.

V závislosti na vaší volbě pak dostanete standardně šestistupňový manuál či sedmistupňový automat, za který si bude možné připlatit, u vrcholného R ale bude standardem, stejně jako zmíněný pohon 4x4. Také za te si bude u jiných verzí možné připlatit, jedinou možností by pak měl být také pro variantu Alltrack. Té se přitom čistka dotknout nemá, stejně jako klasického kombíku Variant. A obejít se Golf nehodlá ani bez dieselu, ostatně dle očekávání se hlavně nová dvoulitrová jednotka má stát jedním z nejprodávanějších motorů.

Kromě vyšších nákladů na ekologičtější motory sahal VW do firemní kasy také patřičně hluboko v případě interiéru, kde víceméně skončí fyzická tlačítka. Ovládání místo toho bude mít na starosti středový displej, jenž bude k mání ve dvou velikostech (v základu prý máme čekat 9,2 palce). Ve dvou konfiguracích dorazí také digitální přístrojový štít, konektivitu pak ještě umocní možnost modernizace vozu online. Právě hlavně ta společně se zabezpečením stojí za zpožděním vývoje.

Všechny tyto informace publikoval s odvoláním na zdroj uvnitř automobilky německý magazín Focus a není mnoho důvodů jim nevěřit. Podle téhož zdroje se premiéra uskuteční v říjnu ve Wolfsburgu a ač značka původně počítala s tím, že do prodeje Golf osmé generace pustí až na počátku příštího roku, první vozy by měly být vyexpedovány ještě před Vánoci. Ceny pak mají startovat na 18 500 Eur (cca 477 tisíc Kč).

Taková suma je překvapivá, neboť novinka bude ve všech ohledech lepší než současný model, vůči kterému nabídne více stylu, prostoru uvnitř i nižší spotřebu a větší ohled k životnímu prostředí. Přesto má být citelně levnější než sedmá generace, která v Německu s tříválcem startuje na 21 415 Eur (552 490 Kč). Jsme tedy opravdu zvědavi, kde bude nový Golf začínat, neboť pokud se potvrdí domácí cena, u nás by se mohl dostat až ke 400 tisíc korun, což by bylo skutečně nezvykle málo.


Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 1 - VW Golf R VIII 2019 neoficialni ilustrace 01Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 2 - VW Golf R VIII 2019 neoficialni ilustrace 02
Osmá generace Volkswagenu Golf na nových neoficiálních ilustracích...

Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 3 - VW Golf VIII 2020 novy spy bez maskovani 01Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 4 - VW Golf VIII 2020 novy spy bez maskovani 02
Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 5 - VW Golf VIII 2020 novy spy bez maskovani 03Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 6 - VW Golf VIII 2020 novy spy bez maskovani 04
...odpovídá záběrům špionážních fotografů, kteří vůz nachytali bez maskování

Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 7 - VW Golf VIII 2019 interier spy foto 01Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko - 8 - VW Golf VIII 2019 interier spy foto 02
Stranou zájmu profesionálních špiónů nezůstala ani kabina

Zdroj: Focus

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.