Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën SpaceTourer: mobilní obyvák míří do Ženevy, včetně verze Hyphen
5.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová francouzská dodávka dokáže pobrat až 9 cestujících či spoustu nákladu. Nabízí kožené čalounění, dieselové motory a pět hvězd Euro NCAP.
Francouzská automobilka se na ženevském autosalonu pochlubí novým Citroënem SpaceTourer, který by dle tiskového prohlášení měl vyhovovat nejen rodinám, ale také podnikatelům. Mimo standardní provedení přitom bude na výstavišti Palexpo odhalena i studie, na kterém značka spolupracovala s popovou skupinou Hyphen Hyphen. Název konceptu tak asi uhodnete velmi snadno, na zoubek se mu ovšem podíváme až ve druhém sledu. Nejprve totiž přijdou na řadu varianty, které se za pár měsíců objeví v prodeji.
SpaceTourer je postaven na platformě EMP2, kterou používají rovněž modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Dodávka bude k dispozici ve třech konfiguracích, kdy základní XS počítá s délkou 4,6 metru a zavazadelníkem o maximálním objemu 1 978 litrů. Verze M se již natáhne na 4,95 metru a nad zadní nápravou ubytuje až 2 381 litrů, v případě modelu XL je možné počítat s 5,3 metry, dlouhým zadním převisem a 2 932 litry prostoru.
Dále bude možné vybírat mezi čtyřmi výbavovými variantami, přičemž základní úrovně Feel a Shine jsou k dispozici ve všech třech délkách a dále v pěti, sedmi nebo osmimístné verzi. Sedadla se přitom posouvají po kolejnicích a lze sklopit jejich opěradla za účelem vytvoření stolku nebo převozu dlouhých předmětů. Stupeň Business je určen hlavně pro profesionální přepravu osob, přičemž konfigurace interiéru závisí ryze na majiteli a počítá až s devíti cestujícími.
Vrcholem je varianta Business Lounge, kterou bude možné objednávat pouze v podobě M a XL varianty. Kabina nabídne šest nebo sedm sedadel čalouněných kůží. Podle Citroënu tak má jít o „mobilní obývací pokoj nebo kancelář“, kterou lze dále doplnit posuvným skládacím stolkem a silně tónovanými zadními okny. Snadný přístup k zadním sedadlům pak vždy usnadňují boční posuvné dveře.
Automobilka navíc zapracovala na praktičnosti, až 93 centimetrů široké boční dveře je tak možné otevírat bezdotykově pouze pomocí „kopance“ pod roh zadního nárazníku. Počítat lze také s otevíratelným oknem zadního víka nebo odkládacími přihrádkami napříč celým interiérem, které dokážou pojmout až 74 litrů. Kromě toho mají cestující vpředu k dispozici zásuvku na 12V a port na USB, vzadu jsou pak dokonce i dispozici i zásuvky na 220 voltů.
Jelikož se SpaceTourer zaměřuje hlavně na přepravu osob, asi nepřekvapí, že je osazen celou řadou elektronických berliček od detekce dopravního značení a vozů ve slepém úhlu přes monitoring jízdních pruhů až po varování před snížením pozornosti řidiče a adaptivní tempomat. Nechybí ani autonomní brzdy, které počítají s multifunkční čelní kamerou a rychlostmi i nad 30 km/h. Asi proto nepřekvapí, že se Citroën chlubí pěti hvězdami Euro NCAP.
Zamířit můžeme do motorového prostoru, kde se objevují pouze dieselové motory BlueHDi pokrývající výkony škálu od 95 do 180 koní. Spárovat je lze s manuálními či automatickými převodovkami, kromě základní nejslabší varianty je přitom vždy standardem systém start/stop. S ohledem na současné dieselové skandály pak Citroën rovnou dodává, že nádržka na roztok močoviny AdBlue pobere 22,4 litrů, což vydrží na 15 tisíc kilometrů.
Tím jsme se standardem hotovi, věnovat se tak můžeme konceptu SpaceTourer Hyphen. Ten dostal do vínku 19palcová litá kola, oranžově lakované doplňky a plastové lemy spodní části karoserie, načež je zjevné, že touží po vizáži SUV. Tomu Citroën napomohl ještě stříbrně lakovanými plasty "chránícími" podvozek vpředu a vzadu či navýšením světlé výšky. Firma Automobiles Dangel pak dokonce dodala i systém pohonu všech kol.
V rámci hnacího ústrojí lze opětovně počítat s turbodieselem BlueHDi, jehož 150 koní přenáší šestistupňový manuál. Uvnitř pak značka sáhla po vícebarevném koženém čalounění a perforovaném čalounění sedadel, nad kterými se nachází rozměrná prosklená střecha zaručující pocit vzdušnosti. Tím nám ale dostupné informace končí, přičemž kupříkladu o výrobě této specifické verze se Citroën nezmiňuje. Příliš s ní ovšem nepočítáme.





























Citroën SpaceTourer dorazí do Ženevy ve standardní verzi...
...i jako koncept Hyphen, který spíše než dodávku má připomínat SUV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva