Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus Aventure je „drsoň“ pro výlety po safari
19.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Po představení crossoveru C4 Cactus se Citroën rozhodl ukázat ještě drsnější podobu pro Ženevu. Koncept Aventure vypadá bojovně.
Sotva pár dnů po odhalení dalšího kompaktního crossoveru se v zemi galského kouhouta rozhodli pro představení jeho ultimativnější verze, která se však sériové výroby s největší pravděpodobností nedočká. Přesto už pro ten robustnější vzhled rozhodně stojí za pozornost a pečlivější zkoumání. Na ženevském stánku Citroënu si ho budete moci prohlédnout po boku sériové ho a rázem velmi krotce vypadajícího Cactusu.
Koncept s přídomkem Aventure je výrazný v celé řadě detailů. Nemáme teď na mysli jen ty polepy v kontrastní žluté barvě, ale spíše střešní box s LED reflektory a obrovské off-roadové pneumatiky BF Goodrich Mud-Terrain T/A. Ty by se samozřejmě na normální Cactus nevešly, a tak Citroën do tohoto drsoně nainstaloval zvýšený podvozek a řádně rozšířil i podběhy.
Pro toulky po safari, protože jiné nás teď nenapadají, by se mohly hodit i kovové ochranné rámy nebo novinka, kterou přivezl už konvenční kus. Na mysli máme samozřejmě vzduchové kapsle pojmenované Airbump, které ochrání vůz v malých rychlostech před venkovními nárazy. To se hodí třeba na parkovišti, snad kdyby někdo nepatřičně otevíral dveře vozu zaparkovaného vedle vás. Oproti běžnému Cactusu je Aventure příznačný i výrazněji tvarovanými nárazníky a celou řadou GoPro kamer pro záznam okolního dění.
Nevíme, jak to u něho bude s hmotností, ale vypadá, že o dva metráky lehčí než klasická cé-čtyřka rozhodně nebude. Bohužel o pohonném ústrojí ani o interiéru nepadla žádná zmínka, a tak vás jen můžeme odkázat na jeho výstavní premiéru v Ženevě, kde se o něm jistě dozvíme více. Kdyby měl silnější motor a pohon všech kol, tak bychom v něm klidně na sběr kaktusů či nějaké safari vyrazili.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.





Do interiéru nás verze Aventure nenechala nahlédnout ani v Ženevě
Agresor pro klidné toulky za dobrodržstvím obouvá nefalšované off-roadové pneumatiky. Že by byl koncept Aventure předzvěstí francouzského off-roadu?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 8 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 9 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 11 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva