Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8

Novinky pro Chrysler 300 jsou vesměs vizuální, osmiválcové verze ale mají mít nižší spotřebu díky 8stupňovému automatu. Je tu také nová vrcholná výbava.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8

19.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinky pro Chrysler 300 jsou vesměs vizuální, osmiválcové verze ale mají mít nižší spotřebu díky 8stupňovému automatu. Je tu také nová vrcholná výbava.

Jak se dalo tušit už po zářijovém úniku, Chrysler 300 dostane pro rok 2015 novou tvář - a to téměř doslova. Klíčovým prvkem tohoto drobného faceliftu je nová, o téměř třetinu větší čelní maska s „knírkem”, který tvoří logo automobilky. Poupravena byla také dolní část předního nárazníku, která nyní více připomíná menší dvoustovku.

Na první pohled změn není mnoho, ale pokud postavíte omlazený vůz vedle toho současného, všimnete si spousty drobných změn; přední maska je jen jednou, tou největší, z nich. Třeba boční poziční světla se přesunula ze světlometů k předním podběhům a vzadu zase ze zadních světel k zadním podběhům, tedy tak, jako to má většina ostatních aut Chrysleru a třeba i Fiat 500 v americké specifikaci. Záď doznala také dalších úprav, světla jsou například nová a nárazník doznal úprav včetně odlišných koncovek výfuku.

Pod kapotou se nic velkého měnit nebude, 3,6litrový šestiválec Pentastar a 5,7litrová V8 Hemi zůstávají i se svými 296 koňmi a 354 Nm v případě Pentastaru, resp. 368 koňmi a 536 Nm v případě Hemi. Tento motor však dostane automatický osmikvalt Torqueflite. S největší pravděpodobností také zůstane možnost volby pohonu zadních nebo všech kol u obou motorů.

Neočekávejme ani změnu spotřeby šestiválce, který si má vzít v kombinaci okolo 9,4 litru na 100 km. Spotřeba V8 však z udávaných 11,7 l/100 km novým osmikvaltem určitě trochu klesne, Chrysler hovoří až o pětiprocentním zlepšení spolu s lepší akcelerací, což by znamenalo asi 11,1 litru na sto. Spotřebě mají také pomoci lehčí nápravy a nový elektrický posilovač řízení, jehož účinek bude moci měnit sportovní režim vozu. Ten upraví také mapování plynu nebo chování převodovky.

Změn doznal i interiér, z nejmarkantnějších zmiňme nahrazení páky voliče automatu otočným knoflíkem po vzoru Chrysleru 200 anebo i některých Jaguarů. Upravený je také přístrojový štít. Přes všechny novinky by ale měla americká základní cena Chrysleru 300 zůstat na 31 395 dolarech, tedy 680 tisících korunách.

Automobilka také přidává do nabídky novou vrcholnou výbavu 300C Platinum, která nabídne interiér včetně palubní desky čalouněný kůží Poltrona Frau, ručně hlazené dřevěné obložení nebo více chromových detailů pro zevnějšek. Také sportovní model 300S, červený vůz na snímcích, bude mít upravené tlumiče a rychlejší řazení. Ostrou verzi SRT s 6,4litrovým osmiválcem však v americké nabídce nenajdete, zbytek světa se ale na ni údajně těšit může.

Druhá generace třístovky nevzbudila takový ohlas jako ta první, představená v roce 2005. To je dáno do značné míry tím, že nebyla revolucí, ale podle Ralpha Gillese, vice-prezidenta designu u Chrysleru, to není všechno. „Naše předchozí vedení tomuto vozu dost dobře nerozumělo a částečně nám příď druhé generace vnutilo,” říká Gilles. Cílem pro modelový rok 2015 bylo „dodat vozu postavení, které si zaslouží”. Jak se to designérům podařilo, posuďte sami.


Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 1 - 2015 chrysler 300 facelift 01Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 2 - 2015 chrysler 300 facelift 02Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 3 - 2015 chrysler 300 facelift 03Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 4 - 2015 chrysler 300 facelift 04Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 5 - 2015 chrysler 300 facelift 05Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 6 - 2015 chrysler 300 facelift 06Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 7 - 2015 chrysler 300 facelift 06aChrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 8 - 2015 chrysler 300 facelift 07Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 9 - 2015 chrysler 300 facelift 08Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 10 - 2015 chrysler 300 facelift 09Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 11 - 2015 chrysler 300 facelift 10Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 12 - 2015 chrysler 300 facelift 11Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 13 - 2015 chrysler 300 facelift 11aChrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 14 - 2015 chrysler 300 facelift 12Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 15 - 2015 chrysler 300 facelift 13Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 16 - 2015 chrysler 300 facelift 14Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 17 - 2015 chrysler 300 facelift 15Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 18 - 2015 chrysler 300 facelift 16Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 19 - 2015 chrysler 300 facelift 17Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 20 - 2015 chrysler 300 facelift 18Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 21 - 2015 chrysler 300 facelift 19Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 22 - 2015 chrysler 300 facelift 20Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 23 - 2015 chrysler 300 facelift 21Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 24 - 2015 chrysler 300 facelift 22Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 25 - 2015 chrysler 300 facelift 23Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 26 - 2015 chrysler 300 facelift 24Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 27 - 2015 chrysler 300 facelift 25Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 28 - 2015 chrysler 300 facelift 26Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 29 - 2015 chrysler 300 facelift 27Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 30 - 2015 chrysler 300 facelift 28Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 31 - 2015 chrysler 300 facelift 29Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 32 - 2015 chrysler 300 facelift 30Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 33 - 2015 chrysler 300 facelift 31Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 34 - 2015 chrysler 300 facelift 32Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 35 - 2015 chrysler 300 facelift 33Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 36 - 2015 chrysler 300 facelift 34Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 37 - 2015 chrysler 300 facelift 35Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 38 - 2015 chrysler 300 facelift 36
Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 39 - 2015 chrysler 300 facelift 37Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 40 - 2015 chrysler 300 facelift 38Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 41 - 2015 chrysler 300 facelift 39Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 42 - 2015 chrysler 300 facelift 40Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 43 - 2015 chrysler 300 facelift 41Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 44 - 2015 chrysler 300 facelift 42Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 45 - 2015 chrysler 300 facelift 43Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 46 - 2015 chrysler 300 facelift 44Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 47 - 2015 chrysler 300 facelift 45
Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 48 - 2015 chrysler 300 facelift 46Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 49 - 2015 chrysler 300 facelift 47Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 50 - 2015 chrysler 300 facelift 48Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 51 - 2015 chrysler 300 facelift 49Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 52 - 2015 chrysler 300 facelift 50Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 53 - 2015 chrysler 300 facelift 51Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 54 - 2015 chrysler 300 facelift 52Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 55 - 2015 chrysler 300 facelift 53Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 56 - 2015 chrysler 300 facelift 54Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 57 - 2015 chrysler 300 facelift 55Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 58 - 2015 chrysler 300 facelift 56Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 59 - 2015 chrysler 300 facelift 57Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 60 - 2015 chrysler 300 facelift 58Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 61 - 2015 chrysler 300 facelift 59Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 62 - 2015 chrysler 300 facelift 60Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 63 - 2015 chrysler 300 facelift 61Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 64 - 2015 chrysler 300 facelift 62Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 65 - 2015 chrysler 300 facelift 63Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8 - 66 - 2015 chrysler 300 facelift 64
Facelift Chrysleru 300 si hrál zejména se zevnějškem

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.