Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8
19.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinky pro Chrysler 300 jsou vesměs vizuální, osmiválcové verze ale mají mít nižší spotřebu díky 8stupňovému automatu. Je tu také nová vrcholná výbava.
Jak se dalo tušit už po zářijovém úniku, Chrysler 300 dostane pro rok 2015 novou tvář - a to téměř doslova. Klíčovým prvkem tohoto drobného faceliftu je nová, o téměř třetinu větší čelní maska s „knírkem”, který tvoří logo automobilky. Poupravena byla také dolní část předního nárazníku, která nyní více připomíná menší dvoustovku.
Na první pohled změn není mnoho, ale pokud postavíte omlazený vůz vedle toho současného, všimnete si spousty drobných změn; přední maska je jen jednou, tou největší, z nich. Třeba boční poziční světla se přesunula ze světlometů k předním podběhům a vzadu zase ze zadních světel k zadním podběhům, tedy tak, jako to má většina ostatních aut Chrysleru a třeba i Fiat 500 v americké specifikaci. Záď doznala také dalších úprav, světla jsou například nová a nárazník doznal úprav včetně odlišných koncovek výfuku.
Pod kapotou se nic velkého měnit nebude, 3,6litrový šestiválec Pentastar a 5,7litrová V8 Hemi zůstávají i se svými 296 koňmi a 354 Nm v případě Pentastaru, resp. 368 koňmi a 536 Nm v případě Hemi. Tento motor však dostane automatický osmikvalt Torqueflite. S největší pravděpodobností také zůstane možnost volby pohonu zadních nebo všech kol u obou motorů.
Neočekávejme ani změnu spotřeby šestiválce, který si má vzít v kombinaci okolo 9,4 litru na 100 km. Spotřeba V8 však z udávaných 11,7 l/100 km novým osmikvaltem určitě trochu klesne, Chrysler hovoří až o pětiprocentním zlepšení spolu s lepší akcelerací, což by znamenalo asi 11,1 litru na sto. Spotřebě mají také pomoci lehčí nápravy a nový elektrický posilovač řízení, jehož účinek bude moci měnit sportovní režim vozu. Ten upraví také mapování plynu nebo chování převodovky.
Změn doznal i interiér, z nejmarkantnějších zmiňme nahrazení páky voliče automatu otočným knoflíkem po vzoru Chrysleru 200 anebo i některých Jaguarů. Upravený je také přístrojový štít. Přes všechny novinky by ale měla americká základní cena Chrysleru 300 zůstat na 31 395 dolarech, tedy 680 tisících korunách.
Automobilka také přidává do nabídky novou vrcholnou výbavu 300C Platinum, která nabídne interiér včetně palubní desky čalouněný kůží Poltrona Frau, ručně hlazené dřevěné obložení nebo více chromových detailů pro zevnějšek. Také sportovní model 300S, červený vůz na snímcích, bude mít upravené tlumiče a rychlejší řazení. Ostrou verzi SRT s 6,4litrovým osmiválcem však v americké nabídce nenajdete, zbytek světa se ale na ni údajně těšit může.
Druhá generace třístovky nevzbudila takový ohlas jako ta první, představená v roce 2005. To je dáno do značné míry tím, že nebyla revolucí, ale podle Ralpha Gillese, vice-prezidenta designu u Chrysleru, to není všechno. „Naše předchozí vedení tomuto vozu dost dobře nerozumělo a částečně nám příď druhé generace vnutilo,” říká Gilles. Cílem pro modelový rok 2015 bylo „dodat vozu postavení, které si zaslouží”. Jak se to designérům podařilo, posuďte sami.


































































Facelift Chrysleru 300 si hrál zejména se zevnějškem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva