Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá

Design ve stylu Porsche 356, až 154 koní na tunu a ideální rozložení hmotnosti 50:50, to je holandská novinka Carice Mk1. Bohužel elektrická.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá

19.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Design ve stylu Porsche 356, až 154 koní na tunu a ideální rozložení hmotnosti 50:50, to je holandská novinka Carice Mk1. Bohužel elektrická.

Elektromobily dnes nabývají různých podob. Často se snaží tvářit jako praktická rodinná auta, jejichž použitelnost však zabíjí mizerný dojezd. A samozřejmě na nich nechybí modrá či zelená loga, připomínající, že se díváte na „eko” automobil.

Holandská firma Carice na to šla z trochu jiné strany - a nutno dodat, že o dost zajímavější. Postavila malý a lehký vůz, který vzhledově připomíná Porsche 356, a to není špatné. Roadster Mk1 definují pouze dvě místa k sezení, jednoduchá palubní deska a žádná, ani skládací střecha, takže si jej nikdo nekoupí v iluzi, že mu zastoupí vůz na každý den.

Vůz na váze ukáže pouhých 350 kilogramů třeba díky plastové karoserii a bude k mání v několika variantách - nejsilnější nabídne 54 koní, prostřední pošle na kola 20 koní a verze Junior, kterou bude v Holandsku možno řídit od 16 let, bude mít výkon 5,4 koně. Na výběr bude z více baterií, rozdíly nebudou až tak v dojezdu, jako spíše ve zrychlení nebo maximálce. Všechny varianty mají na jedno nabití ujet okolo 130 km, což, pravda, není žádná sláva; k dispozici však bude i jednoválcový spalovací motor, sloužící jako generátor.

Konstrukce vozu s páteřovým rámem umožňuje uložit baterie právě do něj, což znamená ideální rozložení váhy 50:50 a těžiště tak moc dole a uprostřed, jak to jen jde. Jízdní vlastnosti tohoto stroje by tedy také nemusely být úplně k zahození, třebaže úzké pneumatiky v zatáčkách asi moc jistoty nepřidají. Zatím však není známo, která náprava je poháněna - my doufáme, že ta zadní.

„S projektem jsme začali v roce 2009 a chtěli jsme co nejlehčí auto, proto jsme si všechny díly vyrobili sami - dostupné součástky prostě byly příliš těžké. Podvozek je vyroben z tenké oceli a polymerů,” říká Richard Holleman, šéf automobilky. „Můžeme nainstalovat více baterií, ale měli bychom zachovat co nejnižší hmotnost,” komentuje neslavný dojezd.

Potud vypadá Carice Mk1 docela zajímavě, aspoň na poměry elektromobilu, zejména v nejsilnější verzi s přídavným benzínovým generátorem. Co už tak fajn není, je základní cena - 26 620 Eur (717 tisíc korun) vám pořídí třeba Mazdu MX-5, která bude na klikaté silnici určitě mnohem lepší a nezastaví vás déšť. Kdyby tohle auto nebylo na elektřinu, asi by mu to jedině prospělo...


Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 1 - carice mk1 01Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 2 - carice mk1 01aCarice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 3 - carice mk1 02Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 4 - carice mk1 03Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 5 - carice mk1 04Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 6 - carice mk1 05Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 7 - carice mk1 06Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 8 - carice mk1 07
Retro design holandského elektro-roadsteru Carice Mk1 připomíná Porsche 356

Zdroj: Autoweek.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.