Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti vytáhlo tři svá nejrychlejší auta na okruh Formule 1, takto je běžně nevídáme
10.5.2019 | Mirek Mazal
Jsou to mašiny s výkony dalece přesahujícím hranici 1 000 koní, přesto s ním málokdo jezdí rychle, natož pak po okruhu. Právě proto chtělo Bugatti ukázat, že se jeho Chirony neztratí ani tady.
Bugatti Chiron je nejčastěji k vidění jako ozdoba unikátních sbírek, nebo v roli symbolu společenského postavení. Nejnovější model francouzské automobilky většinou září jako statická ozdoba významných akcí, což se úplně nezamlouvá vedení v Molsheimu. Aby výrobce přesvědčil veřejnost i o jiných přednostech obdivovaného hypersportu, vydalo se trio Bugatti pokořit domácí okruh Paul Ricard.
Ten leží 40 kilometrů od Marseille, čtrnáctkrát se zde konala Grand Prix Francie, loni se tam cirkus Formule 1 po téměř 20 letech vrátil. Monoposty F1 pro tentokráte nahradila trojice Chironů. Přítomná byla i vylepšená verze Sport, která proti sériovému provedení zhubla 18 kilogramů. Dodává se také s tužším odpružením, upraveným řízením, rafinovaným diferenciálem zadní nápravy a dynamickým vektorováním točivého momentu. Výkon šestnáctiválce zůstává nezměněn, osmilitrový reaktor dává 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm točivého momentu.
Za volanty extrémně výkonných strojů se na 5,8 km dlouhé trati posadil Pierre-Henri Raphanel. Francouzský závodník si udělal jméno ve Formuli 1 a v soutěži 24 hodin v Le Mans. Později se stal zkušebním řidičem Bugatti a právě Raphanel v roce 2010 zlomil rychlostní rekord, když jel ve Veyronu Super Sport 431,072 km/h.
Jízda v přímce je pro Raphanela evidentně známou disciplínou, ale zkušený pilot dostal za úkol ukázat, že to Chiron umí i v zatáčkách. S odkazem na čas 1:30,11 ze závodního kola Lewise Hamiltona testovací jezdec na konci řekl: „Nejsme tak rychlí, protože závodní auto Formule 1 je postaveno mnohem nekompromisněji než Bugatti Chiron. Ale hypersportovní vůz nabízí více síly a především pohodlí.“
Chiron je „dokonalým vozidlem pro závodní dráhu, protože dosahuje skvělého vyvážení, a to mě znovu a znovu inspiruje. Existuje přímka mezi sportem, luxusem a komfortem. Ráno se můžete projet po závodní dráze a pak odpoledne zamířit na venkovské silnice vedoucí do města,“ rozplynul se jezdec Bugatti nad svým pracovním nástrojem. Z akce vznikly výjimečné fotografie, takto Bugatti opravdu nevídáme.
Tři Bugatti Chiron prošly zkouškou závodním okruhu Paul Ricard, nechyběla ani nejrychlejší verze Sport
Hypersporty protáhl testovací jezdec a rekordman Pierre-Henri Raphanel
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 7 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 10 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 11 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus