Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron prý udělá stovku za 2 s, stanoví nová měřítka
26.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti Chiron už se rýsuje. Nabídne prý parametry některých vozů F1. Motor si ponechá obří, hrozil mu ale i downsizing, na „pouhý” čtrnáctiválec.
Duchovní otec původního Veyronu už možná není kapitánem koncernu Volkswagen, jeho odkaz ale bude ve firmě žít ještě hodně dlouho. A jedním z důkazů se stane i vůz, o kterém jsme hovořili naposledy včera, když se prohnal po Severní smyčce Nürburgringu.
Jde o Bugatti Chiron, nového krále superaut, který se možná už příští rok má stát tím, čím byl před nějakými deseti léty Veyron - vozem naprosto výjimečným a pro ostatní výrobce tak nedostižným, že budou i po dekádě na trhu vyslovovat jeho jméno s úctou. O tomto autě už jsme si v minulosti leccos řekli, britský Car ale vyštrachal nové a přesnější detaily, které berou dech.
Jisté už je prý samotné jméno Chiron, za což budeme jenom rádi - jméno výjimečného pilota tak výjimečnému vozu jistě padne. Zajímavější jsou ale technické podrobnosti, z nichž některé jsou pro běžného smtelníka až trochu komické. V době, kdy se děsíme nástupu tříválce 1,0 TSI i do Octavie, měl downsizing stihnout i nové Bugatti. Nestane se to, vůz si zachová motor 8,0 W16 se čtveřicí turbodmychadel i kdyby ale došlo k opaku, náhradou nemělo být nic méně opulentního - čtrnáctiválcový motor se stejným počtem turb. Takto víme, že novinka bude poháněna v základech stejnou jednotkou, totožný výkon ale dávat nebude - osmilitr se nadechne k dodávce až 1 500 koní a 1 500 Nm točivého momentu na všechna kola, což jsou ohromující čísla.
Z naznačeného by se mohlo zdát, že Chiron bude jakýmsi facelfitem či evolucí Veyronu, ale nebude tomu tak. Údajně 92 % dílů vpzu bude nových a stihnou i samotný motor, který má navzdory absenci downsizingu používat systém deaktivace válců a pracovat také s elektricky poháněnými turby. Auto má být na jednu stranu více každodenní, na druhou ale prý nabídne „výkonnostní parametry některých vozů Formule 1”.
Řeč je nejspíše o dynamice, která bude znovu z jiného světa. Když kdysi přišel na trh první Veyron, bylo jeho zrychlení na stovku pod 3 sekundy něčím mimořádným, dnes této hodnotě dokáže konkurovat i řada podstatně levnějších aut. Novinka tak má všem zasadit velmi tvrdý úder a posunout meze možného o hodně dále - akcelerace na stovku má trvat jen 2 sekundy a maximální rychlost se posunout až k hranici 463 km/h. A Bugatti si dá záležet i na spotřebě paliva, v kombinaci se má dostat pod hranici 20 litrů na 100 km...
Vypadá to na nový stroj snů, ještě chvíli si o něm ale budeme muset nechat jen zdát. Je otázkou, co s dobou jeho příchodu udělá rezignace Ferdinanda Piëcha, neboť to byl právě on, kdo slíbil jeho příchod na trh v roce 2016. Zdá se však, že všechny práce již pokračují podle plánu a první sériové auto s dvousekundovou akcelerací na stovku bychom mohli poznat už do roka a do dne...
Teoretická podoba Chironu zatím nemá žádné pevné základy
Starší snímky testovací muly „nového Veyronu”
Již publikované video z testů na Nordschleife
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 6 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 9 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel