Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Borgward BX7: toto je nové SUV kdysi slavné značky, nebude drahé
11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobá prvotina Borgwardu sází nejspíše na techniku Audi Q5. Na IAA se ukáže s benzinovým 2,0 turbo a plug-in hybridem s výkonem 401 k.
O vzkříšení kdysi slavné značky Borgward, která se z trhu stáhla již před dlouhými 54 léty, jsme se zmínili už několikrát. Naposledy se tak stao pak před pár dny, kdy automobilka pustila do světa pár záběrů na své nové SUV. To se odborné i laické veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž do prodeje má zamířit již v příštím roce. Prozatím se ovšem počítá s Čínou a dalšími asijskými trhy, do Evropy by novinka měla zamířit až o nějakých 12 měsíců později. A to nejspíše jen za předpokladu, že si značka na Starém kontinentu v mezičase vybuduje dostatečné renomé a dealerskou síť.
Daným událostem ale nebudeme předbíhat, prozatím se podíváme, co by Borgward BX7 měl čínské klientele nabídnout. V prvé řadě to bude možnost až sedmimístné konfigurace, což je jeden ze základních požadavků tamního trhu. Tři řady sedadel budou usazeny pod originálně stylizovanou karoserií, samotný základ ale nejspíše vychází z Audi Q5. Značka sice nic v tomto ohledu nezmiňuje, nicméně jistým náznakem jsou rozměry a použitá technika.
BX7 měří na délku 4,7 metru, tedy prakticky naprosto stejně jako model čtyř kruhů. V zavazadlovém prostoru pak nabízí maximálně 1 344 litrů, což je o trochu méně než u Audi Q5, nicméně daný rozdíl zřejmě připadá na plnohodnotnou rezervu. Žádné další parametry týkající se dimenzí ale momentálně nejsou k dispozici, přesunout se tak můžeme pod kapotu, kde bude nejprve nabízen benzinový dvoulitr o výkonu 165 kW/224 koní.
To je shodou okolností přesně tentýž výkon, jakým disponuje i koncernový motor 2,0 TFSI právě i v Q5. Dá se tedy předpokládat, že naše úvahy jsou správné. Zvláště když také v případě značky Borgward bude spřažen s pohonem všech kol, kdy ovšem zadní náprava se přidává ke slovu pouze při ztrátě trakce té přední. Rozdílem je pouze to, že BX7 na daném místě zapojuje do hry elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku od firmy Borg Warner.
Kromě této verze se na IAA představí také plug-in hybrid, který počítá s výše zmíněným dvoulitrem roztáčejícím přední kola, zatímco ta zadní dostane na starosti přidaný elektromotor. Celkově má soustava produkovat 401 koní, o které se postará sedmistupňový dvouspojkový automat. Jízdní dynamika či spotřeba je prozatím neznámá, nicméně čistě na elektřinu by nové SUV mělo zvládnout 55 kilometrů.
Zamířit můžeme k bezpečnostní výbavě, která odpovídá spíše evropským než čínským požadavkům. BX7 totiž dostalo do vínku autonomní brzdy, detekci chodců, přednárazový asistent, adaptivní tempomat či sadu kamer monitorujících okolí celého vozu. Počítat lze také s plejádou airbagů, přičemž bezpečnostní schránka má odpovídat normám Euro NCAP. Což je ale s ohledem na dárcovský vůz logické.
V kabině je pro změnu možné počítat s 12,3palcovým displejem, integrací mobilních telefonů nebo připojením k internetu. Chybět nebude ani služba Service Agent, která řidiče spojí s centrálou Borgwardu, jejíž zaměstnanci zvládnou kupříkladu zamluvit hotel nebo třeba objednat lístky do divadla. Mimo to nebude chybět ani tlačítko SOS, které má v případě nehody přivolat ambulanci či hasiče.
Dále lze počítat se sportovním volantem či sedadly, která budou čalouněna kůží Nappa. Dorazí také sada hliníkových pedálů nebo chromové dekorace. Vše samozřejmě záleží na volbě výbavy, kde se počítá se třemi úrovněmi. Ta základní by měla startovat okolo 26 000 Eur (cca 703 000 Kč), což není zrovna rodinný rozpočet drancující suma.
Dodat již můžeme pouze tolik, že Borgward má nemalé ambice. Ročně by totiž chtěl v budoucnu prodávat více než 500 000 nových aut, tedy větší množství než leckterá zavedená automobilka. K tomu má firmě napomoci celá řada dalších novinek, které se mají vždy po dvou až třech dostávat každoročně na trh.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Borgward BX7 se ukáže ve Frankfurtu, v prvé řadě však má být k mání v Číně a dalších asijských zemích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva