Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 už je k mání i se čtyřválcem a zadokolkou, sDrive25d stojí 1,4 milionu
30.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zpráva o základní čtyřválcové naftě se zadním pohonem zazněla při premiéře X5. Verze s 218 koňmi a papírovou spotřebou 5,6 litru teď dorazila i do ČR.
Třetí generace doposud největšího mnichovského SUV se oficiálně představila v květnu minulého roku s rozměrnější karosérií, ale také nižší hmotností a úspornějšími motory. Už tehdy se hovořilo, že dostane vůbec poprvé do vínku čtyřválcový turbodiesel a v jeho případě i možnost volby pohonu. Zatímco vybaveno systémem xDrive je nám už dobře známé, na verzi sDrive s poháněnou zadní osou se ještě čekalo. To se nyní změní, neboť od srpna půjde objednat i na našem trhu.
Nová základní motorizace českého ceníku má pod kapotou dvoulitrový vznětový čtyřválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, díky nimž se výkon šplhá na 218 koní a točivý moment až na 450 Nm - ty jsou dostupné v rozsahu 1 500 až 2 500 otáček. Obavy z nedostatečné dynamiky a absence charakteru by nemusely být tak úplně na místě, neboť BMW udává zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,2 sekundy a maximální rychlost 220 km/h.
Tyto hodnoty jsou stejně jako osmistuňová automatická převodovka od ZF identické se čtyřkolkou. Vezmeme-li v potaz naše nejlepší zkušenosti s tímto pohonným ústrojím v řadě 1, nemuselo by se jednat o nesmysl, třebaže X5 sDrive25d váží přes dvě tuny (o 45 kilogramů méně než shodně motorizovaná 4x4). Pokud se zaměříme na cenu, základních 1 406 600 Kč znamená o 67 600 korun nižší sumu, než na kterou vás vyjde verze s xDrive.
Pohled do ceníku také odhaluje, že nepůjde o žádného chudého příbuzného dosavadní rodiny, neboť standardní výbava je na zcela ekvivalentní úrovni. Z nejvýraznějších pozitiv jmenujme hlavně nejlevnější dostupný M sportovní paket, který přijde na 149 526 korun (u xDrive přijde na 185 562 Kč).
Zásadnějším rozdílem je jen absence adaptivních podvozků, ze kterých lze zvolit u zadokolky jen komfortní variantu, dále se liší absencí příplatkového aktivního řízení a možností zvýšení nosnosti tažného zařízení na 3,5 tuny. Elektronického asistenta pro jízdu z kopce u něho asi také potřebovat nebudete. Pro úplnost už jen stačí odkázat na oficiální ceník, který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení (PDF 324 KB).
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW X5 F15 2014
BMW X5 sDrive25d je očekávanou nejlevnější verzí ceníku. Přichází jen o možnost tahat těžké přívěsy a volit nejrůznější verze adaptivních podvozků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
19.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024 - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
19.4.2024 - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
19.4.2024 - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
19.4.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.20. 00:02 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.19. 17:06 - Vrooom
- Škoda Citigo, sedačka 05.19. 16:25 - jiří254
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB