BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další

Mnichovská značka odhalila řadu novinek, jenž např. navyšují standardní výbavu modelů X3, X4, X5 a X6. Více výkonu pak nedopřála jen čtyřkové řadě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další

15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská značka odhalila řadu novinek, jenž např. navyšují standardní výbavu modelů X3, X4, X5 a X6. Více výkonu pak nedopřála jen čtyřkové řadě.

BMW již tradičně několikrát do roka souhrnně odhaluje drobnější novinky spojené s modernizací celého portfolia. Nejinak je tomu i letos, kdy máme ohlášené změny týkající se jarní nabídky. Ta se v rámci řady 4 rozroste o variantu 440i, která je poháněna stejným agregátem jako loni představený sedan 340i. Počítat tedy můžeme s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, jehož výkon narostl na 326 koní a točivý moment na 450 Nm. Toto posílení motorového prostoru je platné jak pro kupé, tak i pro kabriolet a Gran Coupe, přičemž první z dvoudveřových modelů zvládne zrychlení z klidu na stovku za rovných 5 sekund. Tedy o dvě desetiny rychleji než odcházející BMW 435i.

Automobilka dále uvádí, že zákazníci mohou u nového motoru volit mezi šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem, k dispozici je pak kromě tradičního pohonu zadních kol rovněž systém xDrive. Tím nám však změny nahlášené pro řadu 4 nekončí, další novinka se však týká pouze 700 majitelů exkluzivního BMW M4 GTS. To je totiž nově možné osadit karbonovými koly M Carbon Compound, jenž jsou o sedm kilogramů lehčí než standardní ráfky z kovaného hliníku. Značka přitom dodává, že je vůbec první velkosériovou automobilkou (Koenigsegg sem tedy nepočítá) na světě, které s koly z uhlíkových vláken přichází.

Dále můžeme svou pozornost přesunout k řadě 3, kde se nově představují modely 325d a 325d Touring. V obou případech se o pohon zadní nápravy stará nový dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel osazený technologií TwinPower Turbo, přičemž očekávat můžete výkon 224 koní. S tímto výkonem sedan pokoří stovku za 6,1 sekundy, zatímco kombíku naměříme o dvě desetiny více. Obě hodnoty přitom platí v kombinaci s automatem, při volbě standardního manuálu jste pokaždé pomalejší o desetiny čtyři. Průměrná spotřeba se pak v závislosti na zvolené verzi pohybuje mezi 4,4 a 5,2 litry na sto kilometrů.

Dále se zákazníci mohou od března letošního roku těšit na příchod paketu Open Air, jímž je možné osadit kabriolety dvojkové i čtyřkové řady. Ve všech případech se přitom jedná o vyhřívaný volant, mnichovskou formu „krční šály“ (stavitelnou ve třech úrovních),větrný deflektor, hlasitější audio systém a speciální přepážku pro zavazadlový prostor, jenž usnadňuje naložení a vyložení bagáže i při stažené střeše. BMW 218i Grand Tourer pak pro změnu můžete nově osadit i systémem xDrive, přičemž 150 koní pokoří v kombinaci s manuálem stovku za 8,9 sekundy (automat je o dvě desetiny pomalejší).

Pohonem všech kol může být vybaveno také BMW 740Li, které počítá se stejnou pohonnou jednotkou jako v úvodu zmiňovaná čtyřková řada. Tedy s benzinovým šestiválcem naladěným na 326 koní, které se standardním automatem pokoří metu 100 km/h za 5,2 sekundy. Spotřeba pak byla vyčíslena na 7,3 až 7,5 l/100 km v závislosti na velikosti litých kol. Kromě toho můžete konečně všechny verze řady 7 osadit systém Remote Control Parking, který zvládá automatický parking i za předpokladu, že nesedíte za volantem.

Další novinky jsou pak spojené s řadou 6, která od března počítá s bezdrátovým dobíjením mobilních telefonů. Stejnou finesu dostanou o měsíc později do vínku také modely X3 a X4, pro větší dvojici SUV je pro změnu připravena sada předních a zadních parkovacích senzorů již v rámci standardní výbavy. Varianty X5 M a X6 M pak navíc dostanou do vínku ještě zpětnou kameru. Tím jsme se ovšem dostali na konec modifikací, které se nejspíše projeví v cenících až blíže k plánovanému zahájení prodeje.


BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 1 - BMW novinky pro jaro 2016 01BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 2 - BMW novinky pro jaro 2016 02BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 3 - BMW novinky pro jaro 2016 03
BMW M4 GTS je nově možné osadit karbonovými koly

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 4 - BMW novinky pro jaro 2016 04
Řada 4 počítá s příchodem varianty 440i...

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 5 - BMW novinky pro jaro 2016 05BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 6 - BMW novinky pro jaro 2016 06
...v případě trojkového sedanu a kombíku je možné počítat s novým modelem 325d

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 7 - BMW novinky pro jaro 2016 07BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 8 - BMW novinky pro jaro 2016 08
Pro kabriolety je určen paket Open Air...

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 9 - BMW novinky pro jaro 2016 09
...BMW 218i Grand Tourer pro změnu můžete osadit pohonem xDrive

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 10 - BMW novinky pro jaro 2016 10BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 11 - BMW novinky pro jaro 2016 11BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 12 - BMW novinky pro jaro 2016 12BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 13 - BMW novinky pro jaro 2016 13
Řada 7 je konečně k mání s dálkově ovládaným autonomním parkingem...

BMW pro jaro 2016: 440i, karbonová kola pro M4 GTS, více výkonu pro další - 14 - BMW novinky pro jaro 2016 14
...crossoverům a SUV se pro změnu rozšířila standardní výbava

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.