BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka

Očekávané se stalo skutkem. Šéf severoamerického zastoupení BMW potvrdil příchod sedanu řady 1, ponechá si pohon zadních kol jako kupé a hatchback.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka

30.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Očekávané se stalo skutkem. Šéf severoamerického zastoupení BMW potvrdil příchod sedanu řady 1, ponechá si pohon zadních kol jako kupé a hatchback.

Nabídka BMW řady 1 není už pěkných pár let zrovna chudá. Také v nové generaci se vůz prodává jako pětidvéřový hatchback, třídvéřový hatchback a coby řada 2 s minimálními technickými změnami se znovu ukáže také jako kupé a kabriolet. Tím ale tentokrát její příběh neskončí, vozu se dočkáme i v dalších karosářských provedeních.

O sedanu řady 1 se špitá už docela dlouho, vždy šlo ale jen o čiré spekulace založené na existenci konkurenčních modelů Mercedes CLA a Audi A3 Sedan. Teď už můžeme definitivně říci, že nejde jen o projev snění příznivců značky, malý sedan skutečně přijde a moc dlouho na něj zřejmě čekat nebudeme.

V rozhovoru pro Autonews to potvrdil Ludwig Willisch, nejvyšší šéf severoamerického zastoupení BMW. Na otázku týkající se právě zmíněných menších konkurentů nejprve odpověděl, že Mnichov pro nim zabojuje s pomocí dostupného trojkového sedanu v provedení 320i. Následně na dotaz týkající se spekulací o tom, že BMW na tomto trhu zkusí zabodovat s jedničkovým sedanem, uvedl, že se to stane, jen ne v nejbližší budoucnosti. Pro tu BMW zatím plánuje jen produkční verzi modelu 1 GT, kterou pravděpodobně uvidíme ještě letos.

Vzhledem k tomu, že 1 GT bude předokolka, údajně hlavně z prostorových důvodů, se kolegové zeptali i na to, jestli BMW plánuje další modely s pohonem přední osy. Na to Willisch odpověděl jednoznačně: „V dohledné budoucnosti v tomto segmentu (nižší střední třída - pozn. red.), ne.”

Můžeme tedy předpokládat, že někdy koncem roku 2014 by se mohl odhalit sedan řady 1 využívající techniku současného hatchbacku a kupé, tedy i pohon zadních kol. Právě o tom se spekulovalo, jestli malý sedan nevznikne rovnou na „předokolkové” platformě UKL, když konkurenti stejně nic lepšího nenabízejí, navíc zde bude značný časový odstup od představení hatche a sedanu. S tím si ale v Bavorsku hlavu očividně nedělají, ostatně i dvojkové kupé přijde na trh zřejmě až začátkem příštího roku.

Další část budoucnosti BMW je tedy vyjasněna, vlastně téměř zcela. U designu nelze očekávat zásadní odklon od toho, co nabízí dnešní resp. brzce budoucí jednička a dvojka, u techniky pak už vůbec, pokud vozy budou sdílet stejné základy. Teď už si jen musíme počkat, až na tuto novinku dojde v záplavě jiných v Mnichově řada...


BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka - 1 - BMW 1 sedan ilustrace Theo Chin 01BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka - 2 - BMW 1 sedan ilustrace Theo Chin 02
BMW 1 sedan vsadí spíše na jiný styl než jaký mu kdysi předpovídal Theo Chin na základě vzhledu hatchbacku

BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka - 3 - BMW M235i BimmerPost unik 01BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka - 4 - BMW M235i BimmerPost unik 02BMW 1 sedan oficiálně potvrzeno. Na trh přijde až později, jako zadokolka - 5 - BMW M235i BimmerPost unik 03
Dá se očekávat, sedan se ve svých tvarech inspiruje více liniemi nového kupé řady 2

Zdroj: Autonews

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.