Audi si svou elektrickou budoucností zjevně není jisté, všechna auta teď tankuje novým druhem paliva

Německá automobilka neustále tvrdí, že její elektrická budoucnost nemá alternativu a že už od roku 2026 nepřijde s jediným novým autem se spalovacím motorem. Proč tedy krátce před tím tak moc operuje s palivem R33?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi si svou elektrickou budoucností zjevně není jisté, všechna auta teď tankuje novým druhem paliva

12.12.2022 | Petr Prokopec

Audi si svou elektrickou budoucností zjevně není jisté, všechna auta teď tankuje novým druhem paliva

/

Foto: Audi

Německá automobilka neustále tvrdí, že její elektrická budoucnost nemá alternativu a že už od roku 2026 nepřijde s jediným novým autem se spalovacím motorem. Proč tedy krátce před tím tak moc operuje s palivem R33?

Audi se netají tím, že v budoucnu chce vsadit jen na elektromobily. Německá značka tedy po roce 2025 již nehodlá představit jediný spalovací vůz, přičemž o osm let později skončí i s jejich prodejem. Zda tomu tak nicméně doopravdy bude, je ve hvězdách. Prodejní a marketingová šéfka značky Hildegard Wormann totiž již přiznala, že tato cesta nemusí vést do ráje - podle ní dokonce s 50procentní pravděpodobností zkrachuje.

Nejspíše i z těchto důvodů se Audi začíná stejně jako třeba spřízněné Porsche poměrně hodně angažovat v oblasti syntetických paliv. Automobilka přitom již v loňském roce přepřáhla na motorovou naftu s typovým označením R33 Blue Diesel, jenž ze dvou třetin počítá s běžnými ropnými produkty, ovšem ze 26 procent jde o obnovitelné parafinické palivo, kupříkladu o rostlinný olej. Ve zbývajících sedmi procentech pak jde o biodiesel.

Automobilka toto palivo neužívala pouze u své firemní flotily, ale zároveň jimi tankovala auta pro zákazníky. Ti tedy v případě obsahu nádrže, se kterým vůz převzali, mohli počítat s ekologičtěějšími pohonnými hmotami. Totéž pak ostatně nyní čeká také kupce benzinových Audi, firma totiž začalo podporovat obnovitelné palivo R33 Blue Gasoline. V jeho případě přitom 10 procent tvoří etanol, zatímco ve 23 procentech jde o bionaphthu (sic), která se extrahuje ze zbytkových materiálů.

Němci uvádí, že oba druhy nových paliv ve většině klíčových parametrů překonávají dosavadní pohonné hmoty. Stěžejní je pak snížení emisí CO2 o nemalých 20 procent. Jelikož navíc Audi na pohonných hmotách neustále pracuje, a to v kooperaci se firmami Bosch a Shell, daná redukce je stále vyšší. Kromě toho mají z jedné třetiny syntetická paliva pozitivní vliv na opotřebení motoru a jeho čištění.

Natankovat palivo R33 je možné u všech stanic Audi a Volkswagenu, přičemž pozvolna začíná růst i počet těch veřejných. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku nicméně přiznává, že politická podpora je nulová, a proto i v její domovině je nadále standardem palivo zahrnující sedm (motorová nafta B7) či deset procent (benzin E10) biosložky. Jelikož ale R33 nevyžaduje žádné úpravy stanic, nestojí mu nic v cestě.

Úpravami nemusí projít ani pohonné jednotky aut, přičemž problémem by ve finále nemusely být ani ceny. Momentálně se totiž benzin E5 v Německu prodává za 1,709 Eur (cca 41,55 Kč), zatímco za E10 dáte 1,649 Eur (40,10 Kč) za litr. V případě R33 jde o 1,859 Eur (45,20 Kč). Máme tu tedy sice další zdražení, ale nikterak dramatické. Většinu ceny navíc pořád tvoří daně, takže s trochou politické vstřícnosti aA při současných cenách elektřiny...


Audi si svou elektrickou budoucností zjevně není jisté, všechna auta teď tankuje novým druhem paliva - 1 - Audi R33 Blue Gasoline 2022 prvni foto 01Audi si svou elektrickou budoucností zjevně není jisté, všechna auta teď tankuje novým druhem paliva - 2 - Audi R33 Blue Gasoline 2022 prvni foto 02Audi si svou elektrickou budoucností zjevně není jisté, všechna auta teď tankuje novým druhem paliva - 3 - Audi R33 Blue Gasoline 2022 prvni foto 03Audi si svou elektrickou budoucností zjevně není jisté, všechna auta teď tankuje novým druhem paliva - 4 - Audi R33 Blue Gasoline 2022 prvni foto 04
Audi sice soustavně mluví o tom, kterak je jeho budoucnost čistě elektrická, reálně však stále větší měrou podporuje syntetická paliva. Dělalo by to, kdyby si bylo jisté, že za 3 roky a 19 dnů už nepřijde žádný nový vůz značky na jiný než elektrický pohon? Foto: Audi

Zdroj: Audi

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.