Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Zagato: detailně a s pořádnou sadou fotek
9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
To důležité o Astonu V12 Zagato už sice bylo řečeno, až nyní ale Britové konečně zveřejnili k produkční verzi tohoto skvostu veškeré detaily.
V posledních dnech se opět stupňuje intenzita článků o sériovém Astonu Martin V12 Zagato a důvodů je hned několik. Už za týden se koná jeho prezentace na kuvaitském Councours d'Elegance a tím se zákonitě množí i tiskové materiály doprovázející tento akt. Automobilka trochu polevila ve hlídání tiskových podkladů a ven se tak dostaly jednak fotografie dosud neznámého interiéru, ale také záběry finální podoby zádě. A když byl nakonec zveřejněn také kompletní katalog, firma již rezignovala a vyrukovala se vším, co měla k dispozici. I když vlastně, ne tak úplně.
Až nyní Aston uvolnil sadu studiových obrázků zachycujících nový stroj ze všech stran i jeho nejzajímavější detaily. Znovu si tak můžeme prohlédnout nejen vcelku decentně modifikovanou příď a výrazně pozměněnou záď, ale řadu drobností jako třeba velmi specifické řešení masky chladiče nebo vypiplané provedení koncovek výfuků umístěných v zadním nárazníku. K dispozici je i pořádný pohled do interiéru skýtající zejména již propírané nové čalounění a písmeno Z či rovnou nápisy Zagato na řadě míst.
Už z minulých článků jste se dověděli, že V12 Zagato stojí na základech modelu V12 Vantage a má stejný šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 517 koní, který jej na stovku katapultuje za 4,2 s a dokáže roztáhnout na 305 km/h. O krocení této chuti do života se postarají karbon-keramické kotouče o průměru 396 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny. Kombinovaná spotřeba paliva pak činí 16,4 litru benzinu na 100 km, což se sluší uvést pro případ, že by po koupi dosti drahého vozu nezbývalo majiteli mnoho peněz na benzin...
Nyní také víme, že hliníkovo-karbonová karoserie a další úpravy snížily hmotnost Zagata ve srovnání s dárcem techniky o 100 kg a že pečlivá ruční výroba jednoho stroje trvá 2 000 hodin. Přitom jen několikanásobné stříkání a leštění karoserie jedním z unikátních laků Scintilla Silver, Alloro Green, Alba Blue nebo Diavolo Red zabere 100 hodin. Mimochodem, samotná karoserie měří na délku 4 385 mm, na šířku 1 865 mm, na výšku 1 250 mm a stojí na podvozku o rozvoru náprav 2 600 mm s rozchodem kol 1 570 mm vpředu a 1 575 mm vzadu.
Omezená série 150 automobilů bude vyrobena přímo v srdci Astonu Martin - v centrále v Gaydonu, konkrétně v továrně původně speciálně postavené pro produkci modelu One-77. Na tomto společném projektu se počátkem roku 2010 dohodli přímo nejvyšší šéfové obou společností, za Aston Ulrich Bez a italskou karosárnu zastupoval Andrea Zagato.
Hlavní linie a nové tvary s dvojitě vyboulenou střechou, výraznější oblou maskou chladiče a kulatými zadními světly přitom byly schváleny již v březnu téhož roku a Marek Reichman, šéfdesignér britské značky přitom nezapomíná při všech příležitostech připomenout, že ačkoli jde o úzkou spolupráci s italským studiem, design je stoprocentně britský.
To můžete z fotek nebo na příštích autosalonech posoudit sami, anebo si nějaký kousek pořídit za 400 tisíc euro do vlastní garáže a provádět studium automobilového umění v soukromí a naživo. Váhání se ale příliš nevyplatí. Vznikne jen 150 kusů.
Zagato je postaveno na hliníkové platformě VH modelu Vantage V12 a díky karbonvým panelů se podařilo snížit hmotnost o 100 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel