Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané si utahují z Bugatti, představili motor s 1 842 koňmi a jdou po 500 km/h
2.10.2019 | Petr Prokopec
Nové závody v „automobilovém zbrojení” přináší stále extrémnější a extrémnější stroje. Tento má certifikovaných 1 842 koní, Američané si s ním věří na rychlost přes 500 km/h.
Bugatti uprostřed léta dosáhlo jako vůbec první automobilka na testovací dráze Ehra-Lessien rychlosti přes 300 mil v hodině (483 km/h). Nicméně k tomu použila značně upravenou verzi Chironu, kterou si v tuto chvíli nemůže nikdo odvézt k sobě do garáže. Časem se na trhu objeví, ani v ní si ale zákazník nebude moci na vlastní kůži vyzkoušet vrcholné tempo. V rozletu mu ve 440 km/h zabrání omezovač, o jeho demontáž sice půjde značku z Molsheimu požádat, ovšem jen a pouze na testovací dráze. A jakmile ji bude opouštět, budou elektronické otěže opět přitaženy.
Nejde však pouze o omezovač, nýbrž rovněž o skutečnost, že Bugatti zvládlo rekordní jízdu pouze v jednom směru. Automobilka přitom uvedla, že asfalt je po létech testů zbroušen tak, že jízda v protisměru by již zaváněla značným hazardem kvůli možnému přehřátí pneumatik. Proto ostatně Chiron Super Sport 300+ chybí v Guinnessově knize rekordů. Právě proto na Bugatti prakticky hned po zveřejnění rekordu začala dorážet konkurence, zatím však nikdo nezašel tak daleko jako americké Hennessey, která Francouze přímo dráždí na sociálních sítích hashtagy jako #holdmybeer.
Texaská tuningová firma totiž chystá svůj druhý samostatný model Venom F5, který je pojmenován podle nejvyššího stupně klasifikace tornád. Ta se v takovém případě pohybují rychlostí mezi 420 a 512 km/h, což má být i revír amerického supersportu. Hennessey se však nehodlá zastavit pod magickou pětistovkou jako konkurence, ale naopak ji chce minimálně dosáhnout. A to ideálně v obou směrech, aby rekord následně byl zaznamenán jako oficiální.
Úpravci v tom má napomoci pohonná jednotka, kterou si nyní můžeme detailněji představit. Za názvem Fury (Zběsilost) se skrývá 6,6litrový osmiválec se dvěma turby, na jehož vývoji Hennessey spolupracoval s olejářskými společnostmi Shell a Pennzoil. To ve výsledku není až tak udivující, neboť vývoj nové jednotky rozhodně není levný. Mimo maziva a pohonných hmot tedy od obou kooperujících firem musely přitéci nemalé peníze, proto i onen útok na rekord.
Agregát produkuje 1 817 hp (tedy 1 842 koní) ve vskutku úctyhodných 8 000 otáčkách, zatímco točivý moment 1 622 Nm přichází ke slovu v 5 500 ot./min. Hennessey nicméně dodává, že 1 360 Nm je k dispozici v pásmu dvou až osmi tisíc otáček. Červené pásmo motoru je pak k dispozici až v 8 200 ot./min., tedy o tisíc otáček výše, než úpravce původně zamýšlel. Z ruky se mu pak ostatně „vymknul“ i výkon, který měl být původně o více než 200 koní nižší.
Pro automobilku jsou to více než dobré zprávy, neboť na základě počítačových simulací měl postačit k dosažení rychlosti 300 mph (483 km/h) a tedy k vyrovnání Bugatti výkon „pouze“ 1 520 koní. Nyní tu tedy máme značnou sílu navíc, stejně jako využitelné pásmo otáček. Vlastně tak nikoho ani nemůže překvapit, že úpravce na sociálních sítích značku z Molsheimu dráždí.
Momentálně tak jen lze dodat, že Hennessey za poslední rok pohonnou jednotku radikálně přepracoval. Ještě loni měl agregát objem 7,6 l a o 200 koní méně. Vyšší výkon dorazil i přes downsizing, jenž šel ruku v ruce s výměnou materiálu - hliník se zjevně odstěhoval do Humpolce a místo něj dorazila kovaná ocel. Cena ale zatím stále startuje na 1,6 milionech dolarů (cca 38 mil. Kč).
Texaská tuningová firma Hennessey se na sociálních sítích pustila do Bugatti...
...její motor totiž produkuje 1 842 koní
Zdroj: Hennessey Performance
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 2 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 4 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 5 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 7 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova