Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition
17.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW po dvou letech znovu ovládlo německý šampionát cestovních aut. Nejen Němcům nabízí jako oslavu upravenou M4 s výkonem 500 koní.
Pokud nyní zažíváte silný pocit déjà-vu, není to jen blud, jedno BMW M4 DTM Champion Edition už jsme vám představovali. Stalo se to v roce 2014, kdy BMW ovládlo právě německý šampionát cestovních aut. A protože jej po dvou letech ovládlo znovu, přichází znovu i s oslavnou edicí své M4, tentokrát je ale přece jen zajímavější.
Ve své podstatě jde o jinak pojmenovanou M4 GTS, tedy nejvýkonnější a nejrychlejší M4, která kdy vznikla. To zase tak zajímavě nezní, ale jen do chvíle, než si uvědomíme, že GTS je dávno vyprodané a DTM Champion Edition dává dalších 200 možností dostat se k celé jeho technice včetně vstřikování vody do motoru. Přesně v tolika provedení totiž novinka vznikne.
Podstatou výjimečnosti tohoto vozu je tedy motor, který je oproti standardnímu provedení naladěn na výkon až 368 kW (500 koní) a točivý moment nejvýše 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší hodnoty než u standardu, které se spolu s (u této konkrétní verze) blíže neupřesněným snížením hmotnosti starají o vpravdě výjimečnou dynamiku - akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Snad jsou tyto údaje realističtější než udávaná spotřebě paliva 8,5 litru benzinu na 100 km.
O převodovce se BMW ve své tiskové zprávě nezmiňuje, překvapení ale nečekejme - má-li GTS jen dvouspojkový automat, DTM CE jej bude mít též. U zbytku techniky byla automobilka alespoň o trochu sdílnější - slibuje nastavení podvozku vyvinuté lidmi z divize Motorsport se zkušenostmi právě z DTM, dost pravděpodobně ale půjde znovu „jen” o řešení známá z verze GTS. Dále tu máme karbonovou střechu či kapotu, titanový výfuk a 19 resp. 20" kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. To nám znovu zní jako specifikace GTS.
U „šampionské edice” je ale nesporně výjimečný vzhled, který na vozy DTM skutečně odkazuje. Všech 200 vozů bude vyrobeno v bílém laku Alpine, který doplní „rychlé pruhy” známé hlavně ze soutěžních cestovních vozů značky. Vzhled bijce pak nepochybně doplňují i rozličné karbonové doplňky s viditelnou strukturou z tohoto materiálu, které na bílé karoserii těžko přehlédnete.
Vnitřek je na pohled „správně očesaný”, když na první pohled zaujme hlavně jednoduchostí, bílým vyrámováním a pouze dvěma černými karbonovými skořepinami s čalouněním s pomocí kůže a alcantary, kterou ostatně najdete i na volantu. I přes tento přístup mající pochopitelně za cíl minimalizaci hmotnosti, je vůz vybaven také několika komfortními libůstkami - mj. navigací, parkovacím asistentem či LED-světly.
Šéf BMW M Frank van Meel má pochopitelně radost z úspěchu i edice, dodává ale také, že: „Nikdy dříve v historii neměla žádná z našich edic tak blízko automobilovým závodům.” To zní zajímavě, nemůžeme se ale zbavit pocitu, že u takové M3 E30 byla pojítka přece jen silnější - šlo o homologační speciál, něco takového už se dnes nedělá.
Tak či onak, M4 DTM Champion Edition je zajímavé auto a pravděpodobně se po něm u dealerů zapráší stejně jako po GTS. Pokud tedy máte zájem, vyrazte k některému z nich hned teď a připravte si něco přes 4 miliony Kč - právě tolik odpovídá už známé německé ceně 148 500 Eur vč. tamní DPH.



BMW M4 DTM Champion Edition se ukázala na studiových...
...i prvních živých fotkách také s Marco Wittmannem, který získal letošní titul v DTM a jedno z oněch 200 aut mu BMW nadělilo
Systém vstřikování vody Bosch, který dostala i tato M4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch