Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších?

(+ videa) Finální kolo letošní crash testů Euro NCAP bylo dramatické. Lancia Ypsilon totiž po nárazu vzplála.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších?

3.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Finální kolo letošní crash testů Euro NCAP bylo dramatické. Lancia Ypsilon totiž po nárazu vzplála.

Euro NCAP se s příchodem posledního letošního měsíce opravdu pochlapilo, nově tu totiž máme výsledky nárazových testů hned 15 vozů. S ohledem na tuto porci omezíme úvod na opravdu nezbytné minimum, jež souvisí zejména s pravidly, kterými se bruselská organizace řídí. Jak asi již velmi dobře víte, s letoškem je kladen stále větší důraz na elektronické berličky. Bez autonomních brzd či monitoringu jízdy ve zvoleném pruhu tak dnes není možné získat populárních pět hvězd.

Na danou problematiku jsme upozorňovali již mnohokrát a jeho dopady naposledy probírali před pár dny. Věc je navíc o to bizarnější, že ač standardně jedním, druhým či oběma systémy není standardně vybavena řada aut, u některých z nich je považován za přítomný a u jiných ne. Vše závisí jen na uvážení testovacích komisařů - pokud se jim bude zdát, že techniku si koupí dostatek lidí, je uznaná. Pokud nikoliv, neberou ji v potaz.

Tím samozřejmě dochází k dalším zkreslením celkového verdiktu, pročež se raději namísto hvězdiček řídíme jednotlivými body a procenty dosaženými zejména v kategoriích ochrany dospělých a dětí. První se přitom na hodnocení podílí 40 procenty, druhá dvaceti. Kromě toho je sledována ochrana chodců a ony elektronické berličky, na jejichž konto míří taktéž v obou případech 20 %.

Více již k letošním pravidům nebudeme dodávat, nicméně zmínit musíme jednu novinku pro příští rok. Ta spočívá v detekci chodců, která bude zařazena do hodnotícího schématu. Dá se tedy očekávat ještě větší kontroverze, na tu si ovšem posvítíme příště. Nyní se vrhneme na otestovanou patnáctku, přičemž jak je naším zvykem, jednotlivé vozy si probereme dle abecedního pořadí.

Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.

Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP


Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 1 - Euro NCAP 2015 prosinec 01Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 2 - Euro NCAP 2015 prosinec 02

BMW X1

Druhá generace nejmenšího mnichovského crossoveru dosáhla celkově velmi dobrého výsledku, nicméně při nárazu částí přídě došlo k většímu ohrožení hrudníku řidiče. Při nárazu zezadu pak existuje výraznější riziko u pasažérů sedících vzadu, nicméně veškeré tyto nedostatky mažou standardně dodávané autonomní brzdy. Máme tu tedy 90 procentní hodnocení ochrany dospělých, v případě dětí si pak X1 vysloužilo 87 procent, tedy jeden z nejlepších výsledků tohoto kola. Je tedy logické, že testovací komisaři neměli žádné výrazné výtky.

Za ochranu chodců je BMW hodnoceno 74 procenty, přičemž hrozbou zejména pro pánev pěších je lem čelní kapoty. Crossover se ovšem může pochlubit jejím zdvihem, za ochranu hlavy je tak automobilka chválena. U elektronických berliček je počítáno s 77procentním verdiktem, přičemž o autonomních brzdách jsme již mluvili. Monitoring jízdních pruhů pak jako příplatkový systém uznán nebyl.

Tabulka s klíčovými výsledky BMW X1

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 3 - Euro NCAP 2015 BMW X1 01Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 4 - Euro NCAP 2015 BMW X1 02Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 5 - Euro NCAP 2015 BMW X1 03Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 6 - Euro NCAP 2015 BMW X1 04Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 7 - Euro NCAP 2015 BMW X1 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 8 - Euro NCAP 2015 BMW X1 06Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 9 - Euro NCAP 2015 BMW X1 07Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 10 - Euro NCAP 2015 BMW X1 08Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 11 - Euro NCAP 2015 BMW X1 09Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 12 - Euro NCAP 2015 BMW X1 10Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 13 - Euro NCAP 2015 BMW X1 11Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 14 - Euro NCAP 2015 BMW X1 12

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu BMW X1 na stránkách Euro NCAP.

BMW Z4

Přítomnost mnichovského roadsteru ve zkušebně Euro NCAP je opravdu překvapující, přeci jen se nejedná o nováčka na trhu. Letos se BMW Z4 navíc nedočkalo ani faceliftu, k tomu došlo již před dvěma roky. Daný krok tedy příliš nechápeme, však vůz nedisponuje ani jedinou elektronickou berličkou, na které Brusel teď tak bazíruje. Nedal se tedy očekávat vynikající verdikt, zvláště poté, co se komisaři rozhodli vynechat z tzv. napichování na kůl - proč, nevíme. Ač tedy Z4 uspěla v čelních či bočních nárazech, je hodnocení ochrany dospělých s ohledem na chybějící podstatné body pouze 69 procentní.

Jelikož je možné sedadlo spolujezdce osadit dětskou autosedačkou, byla hodnocena i ochrana dětí. Kritiky se přitom dočkal systém informující o deaktivaci airbagu, který nebyl dostatečně čitelný. Verdikt je tedy 61procentní, chuť si ovšem BMW může spravit v kategorii chodců, kde i za „aktivní kapotu“ získává 91 procent. Elektronické berličky, které v tomto případě de facto neexistují, jsou pak ohodnoceny 46 procenty. Celkově je to pro BMW docela propadák, i když je otázkou, do jaké míry za něj může samotné auto a do jaké (opět...) podivné hodnocení NCAPu.

Tabulka s klíčovými výsledky BMW Z4

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 15 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 01Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 16 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 02Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 17 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 03Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 18 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 04

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 19 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 05Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 20 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 06Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 21 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 07Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 22 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 08Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 23 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 09Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 24 - Euro NCAP 2015 BMW Z4 10

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu BMW Z4 na stránkách Euro NCAP.

Infiniti Q30

„Dalším „pánem na holení“ je Mercedes-Benz třídy A oháknutý do karoserie Infiniti. V jeho případě se znovu můžeme zabývat poněkud neprůhledným smýšlením Euro NCAP, neboť kupříkladu autonomní brzdy zde najdeme již ve standardu a podle komisařů fungují zcela bez problémů. Jelikož ovšem po nárazu došlo u hlav předních cestujících k většímu nárazu zpět do sedadla a tedy k výraznějšímu tlaku na krční partie, nebyly ony brzdy uznány. Nicméně pětihvězdičkové hodnocení hatchbacku Q30 to neovlivnilo, přičemž vůz si za ochranu dospělých odváží 84 procent, za ochranu dětí 86 %, za ochranu chodců 91 % a za berličky 81 %. V této kategorii totiž již brzdy uznány byly.

Tabulka s klíčovými výsledky Infiniti Q30

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 25 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 01Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 26 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 02Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 27 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 03Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 28 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 04Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 29 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 30 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 06Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 31 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 07Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 32 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 08Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 33 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 09Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 34 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 10Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 35 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 11Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 36 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 12Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 37 - Euro NCAP 2015 Infiniti Q30 13

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Infiniti Q30 na stránkách Euro NCAP.

Jaguar XE

Výsledky dvou modelů Jaguaru vypadají na první pohled identicky, nicméně to je opravdu jen zdání. XE bychom pomalu mohli považovat za bezpečnější, ačkoliv z přiložených tabulek je patrné, že při čelním nárazu dochází k většímu zatížení v oblasti hrudníku než u většího sourozence. Nicméně ve všech dalších ohledech nový základní sedan značky exceluje, přičemž velkou porci bodů získává za standardní autonomní brzdy. Výsledných 92 procent, které XE získává za ochranu dospělých, tak nepřekvapí. Bez výraznějších výtek se pak obešly i ostatní kategorie, tedy ochrana dětí (82 %), chodců (81 %) a berličky (82 %).

Tabulka s klíčovými výsledky Jaguaru XE

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 38 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 01Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 39 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 02Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 40 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 03Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 41 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 04Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 42 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 43 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 06Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 44 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 07Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 45 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 08Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 46 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 09Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 47 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 10Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 48 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 11Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 49 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 12Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 50 - Euro NCAP 2015 Jaguar XE 13

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Jaguaru XE na stránkách Euro NCAP.

Jaguar XF

V případě modelu XF byly výsledky čelních nárazů lepší než u menšího sourozence, nicméně při bočním nárazu došlo k uvolnění dveřních pantů. Kokpit sice zůstal i nadále uzavřený, nicméně vůz se dočkal penalizace. Nakonec se tedy může pochlubit taktéž „jen“ 92 procenty za ochranu dospělých, jinak by nejspíše šlo o nejlépe hodnocený vůz tohoto kola. Na tyto drobnosti se ovšem zákazníci v showroomech ptát nebudou, k jejich klidné mysli totiž dozajista postačí zisk pěti hvězd. Či 84, 80 a 83 procent dosažených za ochranu dětí, chodců a podpůrné systémy.

Tabulka s klíčovými výsledky Jaguaru XF

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 51 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 01Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 52 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 02Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 53 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 03Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 54 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 04Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 55 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 56 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 06Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 57 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 07Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 58 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 08Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 59 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 09Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 60 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 10Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 61 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 11Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších? - 62 - Euro NCAP 2015 Jaguar XF 12

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Jaguaru XF na stránkách Euro NCAP.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.