Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Londýn a mýto: další lež starosty Livingstonea?
11.4.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jedním z hlavních argumentů zastánců zavádění poplatků za vjezd do center měst je snížení emisí a zlepšení ovzduší. A nyní se, jako v mnoha případech, ukazuje, že realita není tak jednoduchá, jak by si zastánci těchto teorií přáli.
Rudý Ken, nebo Ken Lenin se přezdívá Kenu Livingstoneovi, starostovi Londýna. Jeho tvrdohlavé prosazování různých omezení, která mají dalekosáhlý vlic na život Londýňanů totiž v lecčems připomíná praktiky strany, s níž máme bohaté zkušenosti. A jedním z těch omezení bylo zavedení poplatků za vjezd do centra metropole.
Argumentem při jejich zavádění bylo snížení počtu automobilů na ulicích a tím i zamezení vzniku zácp, snížení emisí výfukových plynů a údajné volání obyvatel po takových opatřeních. Poplatky byly přes protesty z mnoha stran uvedeny v platnost a lidé se s nimi začali smiřovat. Jenže na provozu se to nijak výrazně neprojevilo a radnice asi zjistila, že se jedná o výnosný byznys. A tak přišlo rozhodnutí poplatky zvýšit. Ovšem v tuto chvíli vstupuje na scénu silný protivník, automobilka Porsche. Podle nového systému totiž veškerá její produkce spadá kvůli vysokým hodnotám emisí CO2 do "nejdrašží" kategorie a tak začala podnikat veškeré možné právní kroky, kterými by zvýšení zabránila.
A nyní se objevil důkaz, že základní Livingstoneův argument o snížení koncentrace CO2 je lež. Transport for London, Správní orgán zodpovědný za dopravu ve Velkém Londýně, si totiž u King’s College London objednal studii, jejíž výsledky nikdy nezveřejnil. Až na základě soudního příkazu vydaného díky Porsche vyšlo najevo, že nově zaváděné poplatky produkci CO2 nesníží, ba naopak zvýší o cca 182.000 tun ročně.
To je samozřejmě v příkrém rozporu s tvrzením jak Transport for London, tak Livingstonea samotného. A podle zprávy se zvýšení netýká jen hladin CO2, ale také NOx a prachových částic. To vše má být způsobeno vyšším nájezdem aut, která se zpoplatněné zóny snaží objíždět.
Ještě jedna Livingstoneova lež vyšla najevo. Celou dobu se bránil údajnými výsledky průzkumu provedeného v prosinci loňského roku, podle kterého měla být většina obyvatel pro zavedení zvýšených poplatků. Jenže studie naznačuje, že pravý opak je pravdou.
Mějme tohle vše na paměti a vzpomeňme si na to, až s podobnými argumenty přijde někdo z pražského či třeba brněnského magistrátu. Myslím, že to nebude trvat příliš dlouho.
Zdroj: Motor Autohority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis