Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
V tomto stavu našli asi nejvzácnější Ford Mustang. Majitel netušil, co má
20.8.2018 | Petr Prokopec
Dekády hledaný stroj se díky chytré strategii nakonec podařilo najít. Skoro se chce říci, že za 5 minut 12, neboť jeho majitel netušil, co vlastní a auto nechal v polích doslova zarůstat do země.
Nalézt v Americe vůz, který jeho někdejší majitel zavřel na pár desítek let do rozpadající se stodoly, dnes evidentně není nic až tak neobvyklého. Ostatně jen před pár dny jsme vám mohli ukázat DeLorean DMC-12, který zmizel z dosahu veřejnosti rok po premiéře prvního dílu Návratu do budoucnosti. Okolo tohoto nálezu se sice vznáší pár nejasností, nicméně ve výsledku nás vlastně ani nemusí příliš zajímat, zda se vrata stodoly v posledních letech opravdu neotevřela. Podstatné je, že zpátky mezi „živými“ je další výjimečný stroj.
Dnes se z Wisconsinu přesuneme do průmyslové části severního Texasu, kde nás naopak žádné nejasnosti nečekají. Objeven zde byl jeden z nejvzácnějších Fordů Mustang všech dob. Jde o experimentální vůz, na němž modrý ovál spolupracoval se společností Shelby American. Znám je pod přezdívkou Little Red, přičemž stejně jako dříve objevený Green Hornet patří mezi nejvzácnější prototypy - v obou případech jde o jediná kupé typu notchback (v podstatě dvoudveřové sedany), s nimiž je spojeno jméno Carrolla Shelbyho.
Nově objevený vůz odstartoval svou životní dráhu v roce 1967, je tedy ještě o rok starší než Green Hornet. Jde přitom o druhý smontovaný exemplář, s kterým měla společnost Shelby American co do činění. Stejně jako třetí vůz v pořadí, tedy GT500 Cabriolet, je pak jedním ze dvou exemplářů z onoho roku, v jejichž interiéru nechyběla černá kůže Connolly. Jako jediný se ovšem může chlubit motorem 428ci, tedy sedmilitrovým osmiválcem big-block, který byl navíc ještě přímo v továrně osazen dvojitými karburátory.
Zajímavé je, že ačkoliv jsou známa všechna tato fakta, lokace vozu byla až do letošního roku tajemstvím. Veřejnost jej naposledy mohla spatřit v roce 1968, kdy se stal inspirací pro tehdy velmi populární Mustang California Special. Následně byl přesunut do skladiště, ze kterého posléze zmizel. O jeho osud se později začal velmi zajímat Craig Jackson, šéf aukční společnosti Barrett-Jackson. Ta měla na starosti i prodej Green Hornetu, nicméně jeho aukce dopadla zklamáním, když nebylo dosaženo rezervní ceny.
Jackson se tedy spojil s známým specialistou na renovace klasických vozů Jasonem Billupsem a začali pátrat po druhém experimentálním kupé. Vůz hledali pomocí sériového čísla firmy Shelby, stejně jako mnozí před nimi. Ukázalo se však, že jde o špatnou strategii. „Proto jsme zvolili jiný přístup a nakonec nalezli i původní VIN Fordu, nicméně objevit toto číslo v archivech nebylo snadné. VINko nás dovedlo k původní registraci a následně také k poslednímu majiteli,“ popisuje náročné hledání Billups.
Oba „dobyvatelé ztracené archy“ v doprovodu dalších expertů na Ford Mustang následně 3. března letošního roku vyrazili do texaského Dallasu, kde je čekal současný majitel vozu. Ten si pochopitelně nebyl vědom skutečnosti, jaký poklad vlastně má, a tak s ním i zacházel. Mustang GT500 EXP tedy strávil poslední dvě dekády nikoliv ve stodole, ale venku na poli, do kterého se postupně začal i propadat. Jelikož přitom byl vystaven neduhům počasí, nepřekvapí rozsáhlá koroze či poškozený interiér. Motor byl dokonce zcela demontován.
Renovace tohoto exempláře tedy rozhodně nebude jednoduchá, na druhou stranu jde o jeden z vozů, které si to definitivně zaslouží. Projektu se účastní i společnosti Shell a Pennzoil, stejně jako na něj můžete finančně přispět i vy. Právě informace o crowdfundingu by přitom mohla naznačovat, že tento Mustang nezamíří do aukce, ale spíše do některého muzea, kde by mu mělo být vyhrazeno čestné místo. Přeci jen jde o kousek, u kterého všechno vlastně tak trochu začalo.
Jeden z nejvzácnějších Fordů Mustang nebyl nalezen ve zrovna krásném stavu. Nyní tedy bude muset projít opravdu rozsáhlou a náročnou renovací
Zdroj: Barrett-Jackson
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
před 9 hodinami - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
před 10 hodinami - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
včera - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
včera - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva