Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toyota GT 86 s motorem Ferrari 458 je hotová. A šílená
1.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Přijde vám sériová GT 86 slabá? Nejste jistě sami. Drifter do jedné dal osmiválec ze zbourané Italie. Okolo Ferrari jezdí v kruzích.
Co uděláte, když váš známý vážně nabourá své Ferrari 458 Italia? Budete litovat jeho či auta? Nikoliv, koupíte od něj motor a pohonné ústrojí. Samozřejmě musí být netknuté, jako v tomhle případě. Ryan Tuerck, americký profesionální drifter, se touto cestou dostal k pohonnému ústrojí jednoho z italských supersportů, který byl totálně zničeno při nehodě. Jako na zavolanou byla zničena jen přední půlka; záď s motorem a převodovkou byla v pořádku.
Protože už má jednu Toyotu GT 86 s přeplnňovaným šestiválcem 2JZ pod kapotou a další závodní, dostal podobný nápad - vměstnat italskou V8 pod kapotou jiné GT86 a stvořit tak vůz, který je dnes pojmenován „GT4586”. A představit ho na letošní SEMA Show v Las Vegas. Ovšem, mezi získáním motoru a jeho nastartováním v autě, jak se můžete podívat níže, byla spousta práce.
Nejsme si jisti, zda se někdo jiný o něco takového už pokusil, ovšem montování jiných motorů do Toyobaru za sériový dvoulitrový boxer není nic neobvyklého. Ať tak či tak, žádné kity na zástavbu osmiválce Ferrari do šasi Toyoty GT 86 se neprodávají, takže všechny potřebné díly jako pomocný rám nebo uchycení motoru bylo nutno navrhnout a vyrobit.
Nejzajímavějším takhle vzniklým dílem jsou asi vnitřnosti palubní desky a dolní hrana čelního skla, které jsou úplně jiné, než by člověk očekával. Skrývají totiž sání. Tuerck s týmem nechtěli, aby sání trčelo z přední části kapoty, tak ho otočili. Jenže někam bylo potřeba umístit airbox a GT86 je opravdu malé auto, jehož sériový motor je navíc po směru klikové hřídele velmi krátký. Airbox tedy putoval pod palubní desku v rámci nové přepážky mezi motorem a kabinou a přívody k němu jsou za předními koly.
Dost neobvyklé je také uspořádání výfuku. Vidíme svody vedoucí nad hlavy válců, pravděpodobně protože by se jinam nevešly, a vývody před přední nápravou do stran. Šílený nápad, řekne si leckdo, ale stojí za ním zajímavý důvod - cílem bylo zachovat stejnou délku výfuků jako u sériové 458 Italia. To se podařilo. Výfuky jsou komplet nerezové a svařil je jeden z členů týmu.
Potrubí ovšem zabralo prostor, který by jinak byl použitelný pro chladič, takže ten se nastěhoval do prostoru zadních sedaček. Je katalogový, není na něm nic speciálního, možná až na dva závodní 12" větráky za ním. Na stejném místě je také chladič oleje a o přívod vzduchu se bude starat karbonový nasávací tubus na střeše, který prý vypadá trochu jako účes na kohouta.
Motor zůstal kompletně sériový, jeho kvality jakožto špičkové atmosféry byly zachovány. Místo původní převodovky je tu pětistupňová sekvenční skříň původně určená pro trophy truck, která umožňuje instalaci pohonu všech kol. Že GT4586 čtyřkolku skutečně dostane, je ale velmi nepravděpodobné.
Podíváte-li se na první video níže, které bylo původně živým přenosem, všimněte si jedné věci - počítače položeného na středovém tunelu. Přes ten je na dálku upravováno nastavení řídící jednotky motoru; programátor, který ho má na starosti, pracuje po internetu z Oregonu, zatímco video bylo vysíláno z dílny v kalifornském San Diegu. Při pokusech o start auta je to také tento pán, který hledá problém, když vůz nejde hned nastartovat.
Nakonec se ale podaří a GT4586 se může vydat na motorovou brzdu, aby tvůrci zjistili, kolik bude mít výkonu. Výsledky měření zatím neznáme, ale na dalším videu už vidíme hotový vůz v akci - kterak v kouři krouží okolo dárce svého motoru... Na nadcházející SEMA Show v Las Vegas, kam tahle hotová dorazí, se snad dozvíme i ony výkonové parametry. Asi nebudou příliš daleko sériovým číslům Ferrari 458, to jest 578 koní a 540 Nm.






















Tohle monstrum vzniká, protože Ryan Tuerck chce. Bude pálit gumy
Zdroj: Ryan Tuerck
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 4 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 5 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 10:09 - M.Z.
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch