Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle monstrum je Mercedes 190E s technikou C 63 AMG. Je bizarně krásný
15.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Líbí se vám schopný, ale stále starý Mercedes 190E 2.5-16 a přitom vás fascinuje technika moderních AMG. A co takhle mít obojí v jednom?
Když dnes má člověk dost peněz a chce nové auto s osmiválcem a pěti stovkami koní, jde do autosalonu a koupí si ho. Ovšem co když se vám pojetí současných aut nelíbí, ale moderní elektronické vymoženosti ano? Tento problém může mít složitější řešení, můžete hledat kompromis, ale to nebudete stoprocentně spokojeni.
Nebo můžete postupovat podobně jako firma Piper Motorsport, autor BMW M3 E30 s desetiválcem z M5. Ta nyní kříží Mercedes 190E s mnohem novějším C 63 AMG generace W204, tedy s atmosférickou V8 o objemu 6,2 litru. Auta od sebe dělí 25 let. Nevzdá se přitom vůbec ničeho z elektroniky novějšího auta. Jak je to možné?
Označit to jako zabudování nového motoru do starého auta úplně nelze, protože idea zde je skutečně auta zkřížit - karoserie 190E je „přilepena” na podlahu s podvozkem, pohonným ústrojím, interiérem, elektronikou, prostě vším. Tohle auto nebude 190E s osmiválcem, nýbrž C 63 AMG, které vypadá jako 190E. To má jasné výhody, např. v jízdních vlastnostech a komfortu.
Stavba to není jednoduchá, pochopitelně. Rozvor C 63 AMG musel být zkrácen o 9,5 cm, aby seděla karoserie 190E. Pro tento účel byl vytvořen stolec s přesnou mezerou, na kterém byl vůz po rozříznutí zkrácen a spojen. Pak následovalo oddělení horní části karoserie 190E od spodní a její spojení s šasi C 63 AMG. Na fotkách to vypadá snadno, ovšem ve skutečnosti to musel být velice náročný proces.
Přesto vše sedí, jak má, i díky odstranění značné části strukturálních dílů C 63 AMG. Ty tak musí být vyrobeny nově, aby pasovaly i do karoserie 190E. Zmizely např. prahy C 63 AMG a výztuhy z dalších míst, které byly nahrazeny ocelovými profily. Také tu je integrovaná ochranná klec z ocelových trubek, a to tak dobře, že bude všechno zakryto pod díly interiéru nebo panely karoserie.
Jak stojí i výše, z novějšího auta bude pocházet také interiér. Palubní deska musela být upravena, ale do 190E se nakonec vešla celkem hezky. Stále ale na tohle staré auto vypadá příliš mohutně. Aby toho nebylo málo, mechanismus posouvání sedadel je z vozu Porsche a podlaha C 63 AMG samozřejmě musela být upravena.
Motor, či přesněji některé jeho příslušenství, muselo být také změněno. Chladiče oleje se musely přestěhovat do míst, jak jim to dovolovala karoserie 190E. Vpředu se také posunuly hrnce tlumičů o 2 cm ke středu auta a byly zvýšeny, aby byl zachován zdvih při snížení světlé výšky. Jsou tu tlumiče a pružiny KW Variant III.
Nesnadné bylo i zabudování předních světel, původní ze 190E samozřejmě s novým motorovým prostorem neseděly, takže se muselo upravovat. Stejně tak byla vyrobena nová vzpěra nad světly, která drží chladič a ve které si všimněte elegantně zabudovaných otvorů sání. Upravena musela být spousta dalších věcí, včetně dílů klimatizace.
Zespoda zaujme výfuk, který je vyroben úplně nově, zůstanou mu ale čtyři koncovky. Koncové tlumiče dodala Borla, svody a křížový díl zase Modern Horsepower. Pozoruhodný je také ohyb v palivovém vedení. Auto bylo zkráceno, ale palivové vedení ne, proto je takto ohnuté. Neseděla ani nádržka brzdové kapaliny, takže si u Piper Motorsport vyrobili vlastní a je to pastva pro oči.
Pak „zbývalo” namontovat další části interiéru, parkovací brzdu a sedadla - a vůz mohl jet na testovací jízdu. Vůz ještě není hotový, chybí dveře, světla a spousta dalších detailů, je tu zkrátka ještě hodně práce. Když už ale vůz jezdí a vypadá jako to správné monstrum spojující v jeden dva trochu jiné světy, museli jsme vám jej ukázat. Vývoj celého projektu ostatně sledujeme dlouho - první a poslední fotku dělí asi dva a půl roku, my jeho postup pravidelně sledujeme asi rok a půl. I teď může klidně ještě půl roku či klidně rok trvat, než bude vůz vypadat jako... jako ikonické 190E 2.5-16 Evo II, protože to je cíl. Jenže v útrobách bude něco mnohem, mnohem většího než původní čtyřválec, bude to nadsamec svého druhu. Podívejte se na něj sami, je to skutečně výjimečný kus práce..
Dokumentace stavby spojující Mercedesy 190E a C63 AMG W204























































































































Postup prací není vysloveně rychlý, ale aktuálně vůz už konečně jezdí
Takhle, jako 190E 2.5-16 Evo II, bude výsledek vypadat
Zdroj: Piper Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva