Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle monstrum je Mercedes 190E s technikou C 63 AMG. Je bizarně krásný
15.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Líbí se vám schopný, ale stále starý Mercedes 190E 2.5-16 a přitom vás fascinuje technika moderních AMG. A co takhle mít obojí v jednom?
Když dnes má člověk dost peněz a chce nové auto s osmiválcem a pěti stovkami koní, jde do autosalonu a koupí si ho. Ovšem co když se vám pojetí současných aut nelíbí, ale moderní elektronické vymoženosti ano? Tento problém může mít složitější řešení, můžete hledat kompromis, ale to nebudete stoprocentně spokojeni.
Nebo můžete postupovat podobně jako firma Piper Motorsport, autor BMW M3 E30 s desetiválcem z M5. Ta nyní kříží Mercedes 190E s mnohem novějším C 63 AMG generace W204, tedy s atmosférickou V8 o objemu 6,2 litru. Auta od sebe dělí 25 let. Nevzdá se přitom vůbec ničeho z elektroniky novějšího auta. Jak je to možné?
Označit to jako zabudování nového motoru do starého auta úplně nelze, protože idea zde je skutečně auta zkřížit - karoserie 190E je „přilepena” na podlahu s podvozkem, pohonným ústrojím, interiérem, elektronikou, prostě vším. Tohle auto nebude 190E s osmiválcem, nýbrž C 63 AMG, které vypadá jako 190E. To má jasné výhody, např. v jízdních vlastnostech a komfortu.
Stavba to není jednoduchá, pochopitelně. Rozvor C 63 AMG musel být zkrácen o 9,5 cm, aby seděla karoserie 190E. Pro tento účel byl vytvořen stolec s přesnou mezerou, na kterém byl vůz po rozříznutí zkrácen a spojen. Pak následovalo oddělení horní části karoserie 190E od spodní a její spojení s šasi C 63 AMG. Na fotkách to vypadá snadno, ovšem ve skutečnosti to musel být velice náročný proces.
Přesto vše sedí, jak má, i díky odstranění značné části strukturálních dílů C 63 AMG. Ty tak musí být vyrobeny nově, aby pasovaly i do karoserie 190E. Zmizely např. prahy C 63 AMG a výztuhy z dalších míst, které byly nahrazeny ocelovými profily. Také tu je integrovaná ochranná klec z ocelových trubek, a to tak dobře, že bude všechno zakryto pod díly interiéru nebo panely karoserie.
Jak stojí i výše, z novějšího auta bude pocházet také interiér. Palubní deska musela být upravena, ale do 190E se nakonec vešla celkem hezky. Stále ale na tohle staré auto vypadá příliš mohutně. Aby toho nebylo málo, mechanismus posouvání sedadel je z vozu Porsche a podlaha C 63 AMG samozřejmě musela být upravena.
Motor, či přesněji některé jeho příslušenství, muselo být také změněno. Chladiče oleje se musely přestěhovat do míst, jak jim to dovolovala karoserie 190E. Vpředu se také posunuly hrnce tlumičů o 2 cm ke středu auta a byly zvýšeny, aby byl zachován zdvih při snížení světlé výšky. Jsou tu tlumiče a pružiny KW Variant III.
Nesnadné bylo i zabudování předních světel, původní ze 190E samozřejmě s novým motorovým prostorem neseděly, takže se muselo upravovat. Stejně tak byla vyrobena nová vzpěra nad světly, která drží chladič a ve které si všimněte elegantně zabudovaných otvorů sání. Upravena musela být spousta dalších věcí, včetně dílů klimatizace.
Zespoda zaujme výfuk, který je vyroben úplně nově, zůstanou mu ale čtyři koncovky. Koncové tlumiče dodala Borla, svody a křížový díl zase Modern Horsepower. Pozoruhodný je také ohyb v palivovém vedení. Auto bylo zkráceno, ale palivové vedení ne, proto je takto ohnuté. Neseděla ani nádržka brzdové kapaliny, takže si u Piper Motorsport vyrobili vlastní a je to pastva pro oči.
Pak „zbývalo” namontovat další části interiéru, parkovací brzdu a sedadla - a vůz mohl jet na testovací jízdu. Vůz ještě není hotový, chybí dveře, světla a spousta dalších detailů, je tu zkrátka ještě hodně práce. Když už ale vůz jezdí a vypadá jako to správné monstrum spojující v jeden dva trochu jiné světy, museli jsme vám jej ukázat. Vývoj celého projektu ostatně sledujeme dlouho - první a poslední fotku dělí asi dva a půl roku, my jeho postup pravidelně sledujeme asi rok a půl. I teď může klidně ještě půl roku či klidně rok trvat, než bude vůz vypadat jako... jako ikonické 190E 2.5-16 Evo II, protože to je cíl. Jenže v útrobách bude něco mnohem, mnohem většího než původní čtyřválec, bude to nadsamec svého druhu. Podívejte se na něj sami, je to skutečně výjimečný kus práce..
Dokumentace stavby spojující Mercedesy 190E a C63 AMG W204
Postup prací není vysloveně rychlý, ale aktuálně vůz už konečně jezdí
Takhle, jako 190E 2.5-16 Evo II, bude výsledek vypadat
Zdroj: Piper Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
před 32 minutami - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
před 2 hodinami - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
včera - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.29. 08:00 - Truck Daškam
- sedadla do toyoty avensis T25 11.29. 04:29 - ClarenceWade
- Suzuki obecně 11.28. 23:03 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 11.28. 22:45 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.28. 21:55 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 11.28. 20:49 - řidičBOB
- kamera do auta 11.28. 11:35 - abgx1
- Rychlodotazy 11.27. 18:03 - jerry