Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je nejšílenější automobilový transport, co jste kdy viděli
31.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Vidět převážet náklaďáky extrémně těžké nebo velké předměty není tak výjimečné, ale co když máte vzít 52 m dlouhou věc do 2 900 mnm?
Napadlo vás někdy, jak se dostávají ohromné listy turbín větrných elektráren na kopce, kde bývají umístěny? Odpověď je jednoduchá - nákladními auty, ovšem nikoliv ledajakými. Video, které si můžete pustit níže, ukazuje dopravu listů pro elektrárnu na hoře Baoding v Číně. Je to v podstatě reklama na firmu C&C, která ony kamiony dodala, ale ukazuje, jak auta nahoru jela a jaké nástrahy musela překonávat.
Hora Baoding je vysoká asi 2 900 metrů a k elektrárně u jejího vrcholu vede od hlavní silnice 5,5 km dlouhá cesta. A jak to v horách bývá, do trasy, kudy byste chtěli jet s kamionem, má opravdu hodně daleko. Je tu 212 zatáček včetně vraceček a stoupání je místy až třicetistupňové. Náklaďáky firmy C&C jsou jediné, které tuhle výzvu zvládnou, dozvíte se ve videu. Tomu úplně nevěřte, ale pravdou je, že vyjet nahoru není nic jednoduchého a s běžným kamionem se tam vydat rozhodně nelze.
Listy turbíny mají 52,4 metru na délku a každý váží 12 tun. Hmotnost tedy zas takovým problémem není, tím je spíš ohromná délka. Nejde je vézt na výšku, protože po trase jsou stromy a elektrické vedení. Nejde je vézt na délku, protože ona 5,5 km dlouhá cesta vede přes pár vesnic, které by znamenaly nástrahy, i kdyby tu nebyly žádné zatáčky.
Proto vznikla speciální platforma, která připomíná otočnou kabinu s ramenem, jako mají bagry. Jen tu není rameno se lžící, nýbrž padesátimetrový list. Operátor sedící na platformě může list všemožně natáčet, sklopit ho nad tahač nebo ho erektovat do vzduchu - nebo cokoliv mezi tím. Jak se řidič s kamionem proplétá silnicí, operátor platformy listem turbíny otáčí tak, aby příliš nezavadil o stromy, stavení nebo elektrické dráty.
Právě proto trvalo třem vozům - protože turbína má tři listy - urazit 5,5 km dlouhou trasu pět hodin. Sjet dolů bylo jistě snazší a tedy i rychlejší. V údolí byly na platformy namontovány další listy a auta mohla vyrazit zase zpátky do kopce. Celkem na horu dovezla 90 listů pro 30 turbín. A ony tahače, které jediné takovouhle výzvu zvládly? Byly to modely U480 s dieselovými motory o výkonu 487 koní a točivém momentu 2 200 Nm.























Pamatujete si na televizní show Trucky na ledě? Tohle je něco na ten způsob, jen místo proboření se do vody můžete spadnout se srázu
Zdroj: Wind Power Monthly přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva