Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tahle auta má v garáži Richard Hammond. Slavný moderátor má vkus k pohledání
27.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jedna z hlavních tváří Top Gearu a The Grand Tour si může dovolit prakticky jakékoli auto. Doma má výjimečné vozy, k typickým garážím bohatých má ale ta jeho hodně daleko.
Nejmenší ze slavné trojice britských moderátorů měří asi metr sedmdesát, navzdory své výšce ale dokázal za svou kariéru velké věci. Prosadil se i v jiných pořadech, byla to ale hlavně jeho spolupráce s Jeremym Clarksonem a Jamesem Mayem, která z něj udělala jednoho z nejslavnějších moderátorů světa. Bylo by ale naivní si myslet, že Hammond je chladný profesionál, který jeden den odříká komentář k pořadu o autech a druhý den se otiskne do podoby seriálu o letadlech. Auta miluje a svou zálibu promítá také do své soukromé garáže, v níž stojí vskutku pozoruhodné vozy.
„Křeček” vydělané peníze investuje do rodinného panství na anglickém venkově, kde si nechal vedle rozlehlého sídla vybudovat také prostorné stání pro svá auta. Obsazení své garáže mění, třeba Porsche 911 GT3 RS loni prodal kvůli nadbytečnosti a teď čeká na náhradu. Pokud byste ale v jeho garážích čekali jen podobné moderní supersporty, budete se hodně mýlit.
Hammonda fascinují snad všechna auta, zálibu ale nachází hlavně v těch, se kterými může co nejvíce splynout. Své místo tak u něj postupem času našla hlavně řada starších strojů, které nechal zrestaurovat do posledního šroubku. Netají se citovými vazbami k plechovým strojům, z jedné epizody Top Gearu si nechal po natáčení dopravit do Británie účinkující Opel Kadett z roku 1963.
Za zdmi anglického hrabství se toho vystřídalo daleko více, od Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder, přes Aston Martin DBS Volante, Morgan Aeromax anebo starší Bentley S1 po Dodge Charger R/T. Většinou už mají nového majitele, proto je na čase si představit to, co dnes Hammond skutečně vlastní. Ani to nejsou vůbec nezajímavé stroje a definují člověka s vytříbeným automobilovým vkusem.
Land Rover Defender
Richard Hammond a Defender je nerozlučná dvojka, přes to nejede vlak. Kdyby si měl vybrat jediný vůz, legendární off-road bude vždy mezi hlavními kandidáty. Okolo domu pobíhají různé druhy zvířat, a to by nebyl správný hospodář z Top Gearu, aby jezdil krmit kozy v něčem obyčejném. Na tom nejnovějším z několika přítomných na statku nesmí chybět vysokopevnostní rám, přídavná světla a hlavně šnorchl. Poslední provedení v oranžové s černými doplňky vypadá dobře.



Ford Mustang GT 390 1968
Stylová Amerika s burácejícím agregátem 6,4 V8, který střílí do výfuku tak, že se slepice okolo cesty krčí k zemi. Na popojíždění okolo dvacetihektarového pozemku to nebude, ale Hammond s ním podniká delší cesty mimo domov. Naposled svůj Mustang označil za rozzlobeného medvěda. Možná se inspiroval Stevem McQueenem ve filmu Bulitt.
Porsche 911T 1969
Bezmezný obdiv automobilky Porsche farmář z televize dokazuje několika vozy Porsche, které postupně vlastnil. Má k nim slabost, kromě výše zmíněné GT3 RS, kterou nahradí GT3 s manuálem, parkuje na čestném místě také 911T z roku '69. Rok výroby odpovídá narození Hammonda, oba mají 49 let. Auto najezdilo 88 500 kilometrům, když ho stejně starý majitel koupil a zrenovoval.
Jaguar E-Type Series 1
Designový skvost z šedesátých let vybarvený v modrém odstínu Cotswold Blue mezi sběrateli patří jednoznačně mezi nejobdivovanější automobily Hammondovy sbírky. Jeho vzácnost původně chtěl zachránit James May - snažil se stát vlastníkem E-Type, aby veterán neskončil někde rozbitý na louce. Nakonec si našel cestu k Hammondovi.
Opel Kadett 1963
Jsme u zmíněného Opelu Kadett, který byl hrdinou afrického výletu ve speciálním dílu Top Gearu. Hammond několikrát zůstal stát uprostřed cesty s pokaženým motorem a možná to oba účinkující tolik sblížilo. Kadett dostal jméno Oliver, ozdravnou proceduru a skončil v zaslouženém důchodě v jedné z garáží. Pokud by začalo hořet, Land Rover Defender by pravděpodobně první ze všech vytahoval Olivera.
Lagonda 16/80 1934
Nejstarší vůz pod patronátem Hammonda. Lagonda 16/80 byl na začátku třicátých let největším a nejpodivnějším vozem anglické společnosti Lagonda Motor Company založené v roce 1900. Celkem vzniklo cca 260 kusů, číslo 16 v názvu značí výkonové parametry a označení 80 maximální rychlost.
Lotus Esprit 350 Sport 1999
Patriotickou sbírku rozšiřuje Lotus z roku 1999. Hammond kolem něj dlouho kroužil, byla to láska na první pohled, ale půl roku trvalo, než padlo definitivní rozhodnutí ke koupi. Jedná se o Esprit s vidlicovým osmiválcem řady Sport, a to znamená hořčíková kola, velké karbonové křídlo a lepší brzdy. Jen 47 podobných sjelo z výrobní linky, moderátorův se pyšní pořadovým číslem 5.
Morgan 3 Wheeler
Další pozůstatek zážitků z natáčení. Během šestého dílu osmnácté série z roku 2012 Hammond řídil výstřední tříkolku, která mu utkvěla v paměti. Nemohl klidně spát, dokud si jednu červenou nepořídil. Zářivý Morgan se výtečně hodí do kolekce veteránů. Po boku starého Porsche, Lagondy nebo Jaguaru dotváří správnou atmosféru a ukazuje, k jakému stylu má Richard Hammond nejblíž.
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
včeraBMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nejčtenější články
Číňané zkouší ulovit Evropany na sexy nový kombík s výkonnými motory, trochu nás ale opíjí rohlíkem
22.1.2025Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025Prodeje Fordu v Evropě se propadly na historicky nejnižší hodnoty, bezvýznamnými se zdají už i z pohledu Škody
22.1.2025Firma předělávající Porsche 911 na elektrický pohon zkrachovala, nic jiného se ani nedalo čekat
22.1.2025Data z celé Evropy potvrzují loňský propad prodejů všech aut do zásuvky, skoro 9 z 10 nových vozů má znovu spalovací motor
22.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva