Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
SpeedKore Tantrum: vypiplaný Charger má motor 9,0 a 1 673 koní
16.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle kdysi býval sériový Dodge Charger, dnes to je věc se zadními pneu o šíři 345 mm. Vážně jsou třeba, obdiv si ale nezaslouží jen to.
Možná si ještě pamatujete na Equus Bass 770, americký stroj, který připomínal Ford Mustang I. generace, ale měřil skoro pět metrů na délku a z 6,2litrového osmiválce LS9, který díky kompresoru na kola posílal 640 koní. Dnes tu máme něco podobného, třebaže ne stejného - SpeedKore Tantrum.
Pouze podobné je to proto, že Bass byl od základu nově postavený vůz včetně šasí a v podstatě všeho. Tantrum více připomíná Dodge Charger z roku 1970, protože to také je Charger z roku 1970, ovšem výrazně upravený. Tak výrazně, že tu nezůstal kámen na kameni; základ je ale skutečně pětačtyřicet let starý.
Wisconsinskou firmu SpeedKore si možná uvědomí fanoušci série Fast & Furious, protože stojí za Plymouthem Barracuda, který se objevil ve filmu Furious 7. Jinak o ní v Evropě povědomí moc není - až do nynějška. Tantrum je totiž stroj vážně ohromující a začíná jednoduše - vzhledem. Charger v původní formě učaroval mnoha lidem, také to je jeden z nejznámějších muscle cars, ovšem v této podobě s novými velkými koly a uhlazenou karoserií je skutečně krásný.
Přední maska byla vyfrézována z jednoho kusu hliníku a byla do ní vsazena čtyři LEDková světla, bohužel se neschovávají jako u původního Chargeru, ale to se dá ospravedlnit snahou o úsporu hmotnosti. Dále si všimněme karbonových vláken kolem masky; z karbonu je celá příď a jen čirý lak postupně na kapotě a předních blatnících přechází v černý lak, naleštěný, že připomíná zrcadlo. Zadní světla pochází z Dodge Challenger z roku 2014, jen dostala kryt přes střed.
Zmíněná kola jsou kousky HRE S104 o průměru 19" vpředu a 20" vzadu a za nimi vidíme brzdy značky Baer s kotouči o průměru 14". Existuje dobrý důvod, proč tu jsou, stejně jako mají zadní pneumatiky dobrý důvod být široké 345 milimetrů. Je jím mamutí výkon osmiválce pod kapotou.
Není to Hemi, jak by si jistě mnohý fanoušek produktů Moparu přál, nýbrž Mercury Racing V8 QC4v - podle slov Quad Cam Four valve, tedy čtyři vačky a čtyři ventily. Tenhle motor prodává firma Mercury Marine, většinou vyrábějící motory pro lodě, ale tahle verze QC4v je určena pro auta. Má objem devíti litrů, o šest deci víc, než největší motor v produkčním osobním autě současnosti. A díky dvěma vážně velkým turbodmychadlům nabídne 1 673 koní v 6 500 - 6 800 otáčkách. Hodnotu točivého momentu neznáme, ale odhadovat něco ke dvěma tisícům by nemuselo být úplně mimo mísu.
Samozřejmě není sériový ani zbytek pohonného ústrojí, s motorem spolupracuje šestistupňový manuál Tremec a mezi zadními koly je masivní samosvor od Fordu. Pod kapotou Chargeru je ve standardní výbavě docela dost místa, ale jak vidno na fotografii, devítilitrová V8 a dvě turba zaberou prostoru dost a dost. Podlaha Chargeru a motorový prostor musely být patřičným způsobem upraveny, aby se sem tohle monstrum vešlo i se všemi potřebnými trubkami.
Pochopitelně také interiér doznal změn, přibyla ochranná klec a palubní deska je kompletně nová, stejně jako sedačky. Obé je ale pojetím dost blízko původnímu interiéru Chargeru z roku 1970. A samozřejmě, i tady vidíme spoustu karbonu, lehkého a pevného materiálu, který se pro takto extrémní auta velmi dobře hodí.
Doufáte-li, že si Tantrum stihnete pod stromeček aspoň objednat, máme špatnou zprávu. Firma SpeedKore vyrobila jeden exemplář a v současné době ho neplánuje prodávat. Bude možnost ho vidět naživo, pochopitelně v USA; konkrétně na Grand National Roadster Show v Pomoně v Kalifornii na konci ledna příštího roku. Můžete se tam pokusit Speedkore přesvědčit, aby vám postavili další, ale určitě nebudete sami.
SpeedKore zatím neplánuje výrobu této krásky, je to trochu škoda
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch